5 juni 1969-5 juni 2016


47 jaar!!! Zou er een 48e komen?

EPSON MFP image

EPSON MFP image

Wij moesten dit weekend in Nederland zijn om naar een huis te kijken wat we misschien gaan kopen (waarover later meer) en toen hebben we gelogeerd in Willemstad. Vroeger gingen we ieder jaar uit eten met onze trouwdag, eerst zonder kinderen, daarna met kinderen, toen weer zonder kinderen ( in Zweden). Dit jaar hadden onze kinderen voor ons een diner georganiseerd in Het Wapen van Willemstad met 8 wolwassenen en negen kinderen (en nog een tweeling in de buik van mama…).

Het diner was heerlijk en het was gezellig en er zijn twee statiefoto’s gemaakt die ik hier ga publiceren. De rest komt ook nog, maar niet in een blog.

De eerste is een vader, moeder en drie kinderen(de vierde is vorige week geweest, maar woont in Duitsland)

DSC_0065

en de tweede is een foto buiten bij de kanonnen. Negen kanonnen op een kanon:

allemaal

Naar aanleiding van dit jubleum en de dreigende mogelijkheid dat het het laatste geweest is, heb ik wat denkwerk gedaan (dat DOE ik wel eens, hoor!) en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik het allemaal weer opnieuw zou doen, allemaal weer met deze man. Natuurlijk hebben we zo onze problemen gehad, maar het is het allemaal dubbel en dwars waard geweest en nog steeds! Daarom: IK BEN EEN GELUKKIG MENS!!! dat ik met deze man mijn leven heb kunnen delen en een gezin heb kunnen opbouwen.

Ik weet dat er situaties zijn waarin je beter niet bij elkaar kunt blijven, maar ik zou iedereen op het hart willen drukken om wel op waarde te schatten wat je nu hebt. Ik zou iedereen op het hart willen drukken minder op je strepen te staan en meer complimentjes te maken aan je man of vrouw. Het is moeilijk met tieners in huis en met je eigen behoeftes en tijd voor elkaar  enz. enz. Het grootbrengen van kinderen is nu eemaal een inspannende bezigheid. Toen de kinderen één voor één de deur uitgingen, ontdekten wij opnieuw waarom we waren getrouwd met elkaar. Ik prijs me gelukkig dat wij bij elkaar zijn gebleven en nog zoveel geluk erbij hebben gekregen. En dat gaat nog steeds door. Ondanks een dreigende wolk boven ons hoofd, zijn wij gelukkig. Laat ik het nuanceren. De wetenschap dat wij van elkaar houden en bij elkaar blijven door dik en dun, maakt me heel gelukkig en geeft me een zelfvertrouwen dat ik waarschijnlijk niet alleen had kunnen krijgen. Zo, moeder heeft gepreekt: tijd om te stoppen.

Leo begint dinsdag aan zijn eerste chemokuur, willen jullie allemaal een beetje positieve energie deze kant op sturen?

 

Save

37 Reacties op “5 juni 1969-5 juni 2016

  1. Tranen schieten in mijn ogen. Ik stuur een kopje respect met een klontje warmte en een lepeltje energie en een chocolaatje erbij natuurlijk.

    Groetjes,

    Dorothé

  2. Ik stuur je/jullie zoveel kracht,moed,en sterkte,naar je toe,zoveel als jullie nodig hebben!
    Je stukje goed gelezen…indd je hebt gelijk…heeft ook mij in mijn ( toen nog niet..vast staande beslissingen geholpen) ik ga er voor.
    Ik denk aan jullie
    Lieve groetjes
    Paula

  3. Een hele krachtige energiestoot. Wat een mooie foto’s en wat een prachtig verhaal. Genieten van de positieve energie, die je deze kant op stuurt. Liefs voor jou en Leo

  4. Heel mooi gezegd Janneke! We hebben net onze 28ste gevierd, en elkaar woorden van dezelfde strekking verteld. Wat morgen komt weten we niet, maar vandaag is ons gegeven. En wat een present! Geweldig dat je dat licht ook nu, met alle donkere wolken aan de horizon, kunt zien schijnen. Heel veel sterkte, hou vast aan het licht. Ik heb do-vrij vrij, en zou wel wat tijd hebben om langs te komen. ’s Ochtends vooral. Lijkt dat wat?

  5. Ik wil natuurlijk niet anoniem zijn, had m’n mail erbij gezet. Kennelijk nog niet genoeg!

  6. Ja, donderdagochtens is wel wat…. Kan je Leo misschien net nog zien als hij uit de dialyse komt. Ik weet niet hoe ziek hij wordt natuurlijk, dus ik wil hem een beetje in de luwte houden…

  7. Ik wens jullie beide heel veel sterkte en kracht. Dinsdag sturen we massaal positieve gedachtes naar jullie beiden!
    Wat goed dat jullie je trouwdag met de bijna hele familie hebben gevierd. Mooi om aan terug te denken als jullie in t ziekenhuis zijn.

  8. Allereerst gefeliciteerd met jullie trouwdag en wat fijn dat jullie kinderen er een ondanks alles een feest van gemaakt hebben!
    Het blijft zwaar , voor Leo om te ondergaan en voor jou om er te zijn. Sterkte !

    Met een hartelijke groet

    Jenny

  9. Sterkte met alles.

    Weet dat ik jullie nog heel veel gelukkige jaren samen toewens.
    Beterschap voor Leo.

    Vriendelijke groet,

  10. Gefeliciteerd met jullie trouwdag en laten we hopen dat het niet de laatste is.

    Wat een mooie foto op dat kanon. Wat een rijkdom.

    Sterkte de komende week.

  11. Gefeliciteerd! Wij zijn dit jaar 45 jaar getrouwd! Ik duim voor jullie.
    Sterkte, Inge

  12. Ik heb tijdelijk in een huis gewoond waar nu een man zit die 10jaar terug hoorde dat hij kanker had en niet lang te leven, hij krijgt radioactive injecties, die hebben de kankercellen ingekapseld en is nu 10 jaar verder, je weet maar nooit Sterkte Hans

  13. In de eerste plaats van harte gefeliciteerd! Wat een mooi gezin hebben jullie. Jammer dat er een zoon op de foto ontbreekt, maar ja, van kinderen in het buitenland weet ik alles af. Staat het evt. toekomstige huis in Willemstad of misschien in de Hoeksche Waard?
    Ik zal morgen aan jullie allebei denken. Sterkte!

  14. Wat een mooi maar ontroerend blogje! U heeft helemaal gelijk: we zouden gelukkig, tevreden en dankbaar moeten zijn met elkaar. Gefeliciteerd met 47 jaar huwelijk en alle goeds samen, hopelijk slaan die chemokuren aan!
    Janine

  15. Gefeliciteerd met jullie 47 jaar huwelijk. Wat hebben jullie kunnen genieten van: allemaal bij elkaar zijn. En we hopen op toch op meerdere jaren.
    liefs Jeannette

  16. Wat een mooie boodschap die veel jongeren zeker ter harte zouden moeten nemen… Merk vaak dat jongeren (te) snel de handdoek in de ring gooien en niet vechten voor wat ze hebben! Sterkte de volgende dagen…

  17. Een bombardement aan positieve energie komt nu jullie kant op! Morgen als Leo start ie ie in Linköping als Leo start met de CHOP, zegt de track en trace…:-)

  18. Vandaag, 7 juni, is mijn trouwdag (en dat vieren wij) en starten jullie met de chemo van Leo. Ik vraag van Boven een cadeau: dat je Leo nog zo lang mogelijk bij je mag hebben.
    Sterkte Dieuwke

  19. Gefeliciteerd met jullie 48 ste trouwdag!
    En sterkte met je man zijn gezondheid en hopelijk gaan de behandelingen
    goed!

  20. Veel succes voor jullie allebei de komende tijd, hoop van harte dat de behandelingen gaan aanslaan. Dank je wel voor je prachtige blog, vooral in deze tijd ware en wijze woorden!
    Ook vanuit Puttershoek een stevige dosis positieve energie!
    Lieve groet, Marion

  21. Heel hartelijk gefeliciteerd. Veel sterkte voor jullie allemaal. Een hechte familie hebben jullie opgebouwd. Om trots op te zijn!

  22. Jan Slingerland

    Janneke, ben trots op je. Vooral het doorzetten spreekt mij ontzettend aan. Zo denk ik er ook over. Je bent een geweldige vrouw. Een groot voorbeeld. Houd moed. Ik bid voor jou en Leo.

  23. Inmiddels donderdag… hoe gaat het met Leo?

  24. Ik kan jullie vertellen dat Leo hoegenaamd geen last heeft gehad van de eerste ronde chemokuur. Het gaat goed en het lijkt erop dat we het huis gevonden hebben waar we in Nederland gaan wonen. Verder nieuws volgt…
    Maandag krijg ik de fotograaf hier die de tuin gaat fotograferen voor de verkoop van het huis. Debinnenkant wordt dan eind juli op de foto gezet en dan gaat hij op de Zweedse Funda. 13 en 15 augustus hebben we dan de bezichtiging en twee dagen later begint het bieden. In Zweden bied je omhoog. Hoe meer ons huis in trek is, hoe meer de prijs omhoog gaat. Het is dus zaak je huis zo mooi mogelijk te maken dat edereen het wil hebben…..Bedankt allemaal voor jullie hartverwarmende reacties!

  25. Jullie gaan ervoor, toch!? Dat 48e jaar is begonnen… Liefde maakt sterk. En kinderen zijn de wind onder jullie vleugels samen. Dus… Volgend jaar gewoon weer opnieuw vieren!! *kus*

  26. Alweer een week geleden, een mooie dag, 5 juni, toevallig ook de trouwdag van mijn ouders. Hoe mooi dat jullie kinderen er ondanks het verdriet een feestje van gemaakt hebben. Een virtuele knuffel!

  27. schrok enorm zeg! Trouble met pc en nu lees ik dit….
    Wensen jullie heel veel sterkte toe.Ook nog gefeliciteerd met jullie trouwdag. Wat een mooie dag om terug te zien!!
    Vergeten jullie niet in ons gebed, lieve mensen!!.
    Lieve groet en big hug!!
    Wilma

  28. Och lieve mensen, wekenlang heb ik je blog niet bijgehouden en nu dit…wat een schrik. Allereerst een gelukwens met jullie huwelijksverjaardag. Prachtige foto’s; wat een rijkdom, wat veel om te koesteren. Ik kan niet anders doen dan jullie heel veel kracht en moed wensen en bidden dat Leo de chemo’s goed mag doorstaan om nog heel lang, heel veel mooie momenten met jullie samen door te brengen.

  29. Ik lees nu pas dit blog. Wij waren rond die tijd in Tanzania op vakantie. Nog van harte gefeliciteerd met het jubileum, en ik hoop voor jullie dat er samen nog veel jaren bij mogen komen! Wie weet wat de chemokuur gaat doen! En hartelijk gefeliciteerd met de aankoop van het mooie huis! Ik heb nu de foto’s uitgebreid bekeken. Wat lijkt het mij een fijn en groot huis om met 2 gezinnen in te wonen zeg. En zo’n grote tuin erbij die grenst aan het water! Echt super hoor! Ik hoop voor jullie dat het huis in Zweden snel verkocht wordt en dat de verhuizing soepeltjes gaat verlopen! Succes met alles!!

Geef een reactie

