Begrafenis, de terugreis


Als je de vorige post gemist hebt, waar dit een vervolg op is, moet je even kijken naar het vorige bericht
Mijn vliegtuig ging om 10 voor drie en dan wil ik altijd 1 uur op Schiphol zijn, nadat ik mijn auto heb ingeleverd. Ik moest dus zo’n beetje half twaalf bij mijn dochter weg met nog wat speling i.v.m. files enz. Dochter en haar kinderen gedag gekust en auto starten. Auto start niet, accu is niet leeg. De lichten branden, de radio speelt voluit.´Even kijken of ik iets verkeerd doe met de versnelling, nee, hij start echt niet! Er waren toevallig twee buurjongens in de buurt en die hebben geprobeerd hem met startkabels te starten, ging ook niet (zie je wel! ligt niet aan de accu!). Je bent natuurlijk zo een kwartier verder. De Avis gebeld. Zij zouden over anderhalf uur een monteur sturen. Ik KON NIET het risico lopen om het vliegtuig te missen, want ik kon mijn man geen dag langer alleen laten. Ik heb ze dus verteld dat ik nu een taxi zou nemen naar Schiphol en dat ik verwachtte dat zij de rekening zouden betalen. Ze deden een beetje vaag en dat is precies wat je nodig hebt als je net je vader hebt begraven en een man thuis hebt liggen die ziek is en als je net 800 Euro hebt uitgegeven aan een vliegtuigticket. Daar word je heééél strijdvaardig van. Ik zei dus dat ik het gewoon zou doen en ze zouden de rekening wel van me krijgen, klaar! Ik zei voorts dat ik de auto niet terug kon brengen, omdat ik NU een taxi nam. In de taxi heb ik nog verder gebeld, maar ze bleven een beetje vaag doen. Ik huur daar zeker 8x per jaar een auto en als ze moeilijk zouden doen, huur ik daar gewoon nooit meer een auto, dat is duidelijk (ik heb dat overigens toen niet aangekondigd, want dat wilde ik achter de hand houden natuurlijk). De taxi kwam kwart over twaalf! Die lieve man begreep het meteen en zette er de sokken in. Onderweg nog gebeld met Avis en ze hebben me de procedure uitgelegd. Ik moest natuurlijk gewoon de taxi betalen (bleek bijna 200 Euri’s te zijn!) en als de oorzaak van het niet starten dan gevonden was, zouden ze beslissen of ik het terug zou krijgen. Om 10 over één kwam de taxi aan bij de vertrekhal en ik kon natuurlijk meteen doorlopen. Ik haalde uiteindelijk op mijn gemak het vliegtuig. Nu willen jullie zeker weten hoe dit afgelopen is? Op vrijdagavond kwam er een monteur in HIA en voor mijn dochter of schoonzoon erbij konden zijn, had hij de auto gestart en claimde hij dat de accu toch leeg was. Ik WEET gewoon dat dat NIET waar was! Mijn dochter bood aan om de auto dan zelf naar Schiphol te brengen de volgende dag, anders zouden die kosten er natuurlijk bij komen en we wisten niet of ik ooit nog wel iets terug zou krijgen. Als je rouwt, kan je heel boos, heel onevenredig woedend worden als iets tegenzit. Jullie kennen vast ook allemaal de verhalen van de ruzies die al ontstaan als moeder nog boven de aarde ligt, maar ik heb het ook bij mezelf af en toe geconstateerd. Nu was dit geen futiliteit! Het ging om 400 Euro! Of ik moest 200 betalen, Òf ik zou 200 terugkrijgen. Mijn dochter had ook nog een leuke mededeling toen ze de auto had teruggebracht: ze wilden haar twee dagen huur extra laten betalen, omdat het uiteindelijk toch mijn schuld was….. Ze heeft het niet gedaan hoor! Alleen haar treinkaartje terug naar huis, heb ik niet in rekening gebracht bij Avis. Enfin, ik heb een goed gepeperde mail geschreven naar Avis, dat ik altijd zeer tevreden was geweest en dat ik verwachtte dat dit naar ieders tevredenheid zou worden opgelost, dat ik al 6 jaar zeker 8x per jaar een auto bij ze huur en dat ik het jammer zou vinden als ze in dit geval geen oren naar mijn kant van de zaak zouden hebben. Ik gaf er geen cent voor, eerlijk gezegd en iedereen om mij heen ook niet. Ik was mijn messen al aan het slijpen en ik was al voorbereid om voor te stellen allebei de helft van de taxikosten te betalen in het ergste geval, maar zonder verdere omhaal stond het hele taxibedrag een paar dagen later op mijn rekening. HULDE AAN AVIS</strong!!!!. dit was allemaal in maart. Langzaam haal ik de tijd dat ik niet logde in…..

8 Reacties op “Begrafenis, de terugreis

  1. Sterk opgepakt!

    Bemoedigende groet,

  2. Kijk, dat is toch goed opgelost uiteindelijk. Alleen wel jammer van de stress die het opgeleverd heeft vooraf.

    • Ja, een beetje stress hoort erbij zeggen ze. Laatst las ik een artikel over burnout en daar werd beweerd dat grote stress geen probleem is (daar ben je op gebouwd), maar dat je moet kunnen herstellen van die stress. Als dàt niet meer lukt, raak je eerst overspannen en als je daar niks aan doet en maar doorgaat, krijg je een burnout……

  3. Je schrijft zo goed; een plezier om te lezen. Natuurlijk triest onderwerp , maar ook een geleefd leven!

  4. Het blijft altijd een gedoe, zelfs als de uitkomst dan uiteindelijk goed is. Zoveel energie… Pfttt

  5. Goede middag Janneke, je was even een tijdje uit beeld geraakt, sorry daarvoor. Ik wil je alsnog condoleren met het overlijden van je vader. Hij heeft een mooie leeftijd bereikt, dat is niet iedereen gegeven.
    Na het overlijden van mijn man vorig jaar januari op 66 jarige leeftijd en de geboorte van mijn kleindochter in oktober vorig jaar, is mijn leven in een ander ritme gekomen en daar is jouw blog en dat van Repel de dupe van geworden.
    Ik zie dat je je strijdvaardigheid niet bent verloren en dat je Avis toch zover hebt gekregen om je de kosten te vergoeden. Mooi zo.
    Ik ben van plan om je nu wat regelmatiger te bezoeken , want ik heb altijd van je logjes genoten.

    • Je hebt niet veel gemist Haba! Ik heb bijna een jaar niet geschreven tot pasgeleden. 66 is wel erg jong om dood te gaan zeg! En hoe is het nu met jou? Heb je alles weer zo’n beetje op de rails gekregen en laat je gezondheid niet te veel te wensen over?Ik moest vandaag nog aan je denken. Ik zag een verdwaalde juffer in ’t groen bloeien! Mijn volgende logje is onderweg.

Geef een reactie

