cijferlogje (speciaal voor Repel)


Mijn moeder was een echte bèta. Als je iets zei over volgende week donderdag bijvoorbeeld, zag zij een kalender voor zich, terwijl ik gewoon iets had van “o ja, volgende week donderdag” en dan reisde ik er in mijn hoofd naartoe. Mijn moeder was naast een bèta, ook sociaal niet handig. In mijn jeugd en daarna natuurlijk heb ik met verbazing meermalen geconstateerd hoe mijn moeder iedereen die iets over haar te zeggen had (bazen en officieel gezag zoals politie, badmeesters en belastingambtenaren) alsmede iedereen die vond dat hij iets over haar te zeggen had (familie, vrienden en kennissen) stelselmatig tegen zich in het harnas joeg. Op het werk (onderwijzeres en later leerkracht op een huishoudschool) had ze voortdurend problemen met het hoofd of de directrice, met sommige collega’s en ook soms met ouders. Ze was strondeigenwijs, wist het altijd beter en wat nog het ergste was: ze had bepaalde vooroordelen (en voorkeuren trouwens) die vaak nergens op gebaseerd waren. Die vooroordelen werden dan ook in de eerste minuut van de kennismaking geboren en hadden niets te maken met de geëikte vooroordelen zoals ras of zo. Zelf was ze er van overtuigd dat ze alleen maar eerlijk was en de rest van de mensheid niet. Toen ik een kind was, geloofde ik dat ook. Voor mij was het zijn van een bèta en zo zijn als mijn moeder een beetje hetzelfde. Omdat ik niet sociaal zoals mijn moeder wilde zijn, werd ik ook beslist geen bèta. Ik wilde niet leren knutselen, ik wilde niet leren rekenen (vandaar dat ik na de kleuterschool een advies voor de BLO=Speciaal Onderwijs kreeg) en ik dacht echt dat ik het allemaal niet kon.Toen wij in de zesde klas zaten (groep 8) kregen wij rekenhuiswerk mee op zaterdagochtend, de volgende zaterdagochtend gingen we dan dat met de hele klas nakijken. Ik had het NOOIT gemaakt! Iedere keer kneep ik hem geweldig vanaf woensdag, maar toch maakte ik het niet. Ik ben nooit gesnapt, maar ik denk achteraf dat de meester het wel heeft gemerkt, maar de strijd gewoon niet aanging. Dat jaar (1960) was er een regeling dat je geen toelatingsexamen hoefde te doen voor Middelbare School als de leraar vond dat je kon. Mijn leraar vond dat ik NIET kon en dus moest ik toelatingsexamen doen. Ik werd toegelaten en ben MMS gaan doen, want dan kreeg je geen wiskunde. Omdat ik geen HBS had gedaan, moest ik een psychologische test doen voor de Logopedie-opleiding waaruit onder meer kwam dat ik de intelligentie had voor iemand die HBS-B had gedaan. Hoewel ik later ontdekte, dat een bèta zijn en sociale vaardigheden hebben héél goed samen kunnen gaan, heb ik bijna mijn hele leven last gehouden van onder andere een weerstand tegen cijfertjes. Andere weerstanden heb ik overwonnen zoals het naaien (bijvoorbeeld dit logje: KLIKKLIK).
Dit allemaal als inleiding. Toen ik de laatste keer in Nederland was, heb ik kennisgemaakt met het fenomeen BODYWRAP. Het is een heeeele grote pleister met in plaats van lijm aan de onderkant een kruidensmurrie. Waar je hem opplakt, zorgen de kruiden ervoor dat de blaasjes om de vetcellen heen verzwakt worden, zodat de vetcellen leeglopen en afgevoerd worden door het lichaam. Een kuur bestaat uit vier van die Wraps die je ergens moet aanbrengen waar je het vet eraf wil en met minstens drie dagen tussentijd. Voor je begint moet je je omvang meten waar je gaat plakken om te kijken of je centimeters verliest natuurlijk. Over de eerste serie heb ik een logje geschreven – KLIKKLIK maar weer – maar ondertussen heb ik twee series wraps gedaan en daarom volgen nu de cijfertjes, de rauwe cijfers….
Mijn taille was 114 cm.
Mijn heupen waren 124 centimeter
Mijn buik 10 cm. onder de navel heb ik helemaal niet gemeten de eerste keer.
Deze beginstand is NA de eerste wrap genomen, wnat ik kon mezelf er niet toe krijgen om me op te meten en de cijfertjes op te schrijven voor de eerste wrap. Hoe meelijwekkend kan je zijn?.
Na drie wraps en anderhalve week verder was mijn taille ———103 cm
Na drie wraps en anderhalve week verder was mijn buik bij heupen 118 cm
Daarna heb ik vier weken helemaal geen wrap gedaan. Hoewel ik tijdens die wraps geen ons was afgevallen had ik 11 resp. 8 cm. verloren.
Hoewel ik tijdens het NIET wrappen 2 kilo ben afgevalllen, heb ik op mijn taille slechts 3 cm. en op mijn heupen 2 cm. verloren.
Toen ik twee weken geleden begon was mijn beginstand dus: taille 100
———————————————————-heupen 114
——————————————-10 cm. onder de navel 119
Na de eerste wrap verloor ik al meteen 2 cm. op de taille,
————————————–11 centimeter op de heupen en
—————————————7 cm. op de billen.
Na de tweede wrap verloor ik niets, maar die heb ik omgedaan terwijl we naar Malmö reisden. Je moet je rustig houden als de wrap erop zit en ik dacht ook dat ik vier uur rustig in de auto zou zitten, maar we moesten tanken en naar het hotel en terug naar de auto en zo en ik denk dat ik toch niet rustig genoeg geweest ben. Als je zweet doe je nl. de werking teniet…..
Na de derde wrap was ik alleen 1 cm onder de navel kwijt en de eindstand na de vierde wrap is nu:
—————taille: 94 was eerst 100, daarvoor 114 = 20 cm na twee series wraps met een maand ertussen
————-heupen:: 100 was eerst 116, daarvoor 124 = 24 cm na twee series wraps met een maand ertussen
10 cm.onder de navel: 109 was eerst 119 cm…………= 10 cm na 1 serie wraps.
Het gevolg is nu dat ik maat 44/46 aankan, waar ik 2 maanden geleden met moeite in maat 48 kwam.
De volgende serie ga ik op mijn heupen doen. Ik hou jullie op de hoogte, foto’s volgen…
En nog even dit: ik krijg hier geen cent voor betaald!

33 Reacties op “cijferlogje (speciaal voor Repel)

  1. Dat zijn nogal een cijfertjes voor een Beta blokker.😉 Ik herken je gevoel overigens wel dat je de zienswijzen van je moeder nooit helemaal begrepen hebt. En dat je precies het tegenovergestelde wilde gaan doen.
    Waar deze post misschien wel vooral om gaat is het verlies van vetweefsel. Hartstikke goed!!!!!

    Kram Anna Marie!!

  2. Afvallen is mijn bezigheid van de afgelopen jaren.
    Niet dat ik aan het afvallen ben, maar wel dat ik graag wat reservestoffen kwijt wil raken.
    Bodywraps is een nieuw begrip voor mij.
    Maar ik volg jouw blog dus niet regelmatig genoeg.
    Jouw linkjes ga ik dus snel bekijken.

    Vriendelijke groet,

  3. Jullie kunnen me geloven of niet, maar in mijn bewerkingsversie stonden alle cijfertjes keurig onder elkaar. Ik heb het verschillende malen proberen aan te passen,maar het is helaas niet gelukt. Nu moeten jullie dus maar een beetje puzzelen…….

    • Hi Janneke,

      Als je bij het schrijven van je bericht in je dashbord kijkt dan zie je net boven dat dat blok 3 stippels onder elkaar en 3 cijfers. Als je die aanklikt dan komt de rest als een opsomming. Maar even puzzelen is niet erg als het zo’n super resultaat geeft.

      Verder is denk ik iedereen getekend door zijn/haar jeugd en door de rest van het leven. Je hebt het pijnlijk mooi beschreven.

      Groetjes,

      Dorothé

  4. Maak me maar niet al te enthousiast… ben gewoon blij voor jou!

  5. Dat lijkt me wel wat, ik ben aardig aangekomen de laatste maanden. Reclame daar geloof ik niet in, maar jou geloof ik onmiddellijk. Super

  6. Ik durf het bijna niet te vragen…ik ben ook die beta moeder….speciaal voor Repeltje maakt me enorm aan het twijfelen. Ik ruk haar hoofd eraf en zo….

    • O NEEEEEEEE!!!! Ik bedoel juist te zeggen dat jij integer bent en dat jij echt heeeele goeie sociale vaardigheden hebt. Als ik een moeder als jou gehad zou heben, was ik beslist (misschien) ook een bèta geworden! Ik heb dat aan elkaar geknoopt omdat het bij mijn moeder samen voorkwam, maar het is beslist niet iets wat altijd bij elkaar hoort. Kijk, je kinderen moet je verdedigen natuurlijk. Als jij het niet doet, is er heus niemand anders die het doet hoor! En soms moet je daar fel in zijn. Als het niet anders kan, moet je weleens ruzie maken voor je doel. Ik krijg bij jullie gezin niet de indruk van ‘wij tegen de rest van de wereld’ en bij jou helemaal niet het gevoel van ‘ik tegen de rest van de wereld’. Bovendien laat jij iedereen in zijn waarde die op een andere manier in het leven staat, heb jij niet zoiets van ‘alleen ik doe het goed en de rest van de wereld is gek’ Ik kan me niet vóórstellen dat je iemand al de eerste minuut afwijst omdat hij/zij een eigen zaak heeft, van adel is, per ongeluk alleen maar Engels of Frans spreekt, directeur/manager/militair is, getrouwd met een militair is enz…….. en dan blijft beweren dat je alleen maar eerlijk bent.
      Ik geniet juist van je priemgetal-stukjes en je cijfergedoe met je hardlopen en toen vroeg ik me af waarom ik daar nu zo weerstand tegen heb bij mezelf. Ik heb dat geanalyseerd en kwam met deze uitslag…..

  7. Herkenbaar: “Zelf was ze er van overtuigd dat ze alleen maar eerlijk was en de rest van de mensheid niet. Toen ik een kind was, geloofde ik dat ook.”

    Pas toen mijn jongere zusje zei: mamma heeft echt niet altijd gelijk, viel bij mij het kwartje. Toen was ik ondertussen zelf al moeder…

    maar goed, dat was natuurlijk alleen in inleiding, fijn dat je wraps zo goed hun werk doen!

    • Ja, zo gaat dat Pieke! Pas toen ik zag hoe mijn moeder met sommige van haar kleinkinderen omging of juist niet omging, kreeg ik een beeld hoe het moest zijn om haar als onderwijzeres te hebben gehad…….. Voor sommige kinderen was ze een hele goede onderwijzeres, maar als je dat kind was waar ze meteen al een hekel aan had, was je natuurlijk gesjochten.

  8. Dan moet je er geweldig goed uitzien.
    Weet ook zo’n iemand die het “beter” weet. Pas eens tegenin gegaan, blups help. maar het gaf goed gevoel aan een kant .
    Groet, WIlma

  9. Wow, nooit van gehoord deze methode, maar wat een geweldig resultaat!

  10. Er komt weer een nieuw cijfertje op de kalender;

    Ik wens jou, je dierbaren en je lezers een gezellig & vrolijk, vredig en geborgen, groen & duurzaam, gezond en gelukkig 2015!

    Vriendelijke groet,

  11. hoe is het met jullie/

    met groet, roos

  12. Geen bloginspiratie meer?
    Of andere ” bezigheden”
    Gr. Janny

  13. Janneke is gestopt…..?

  14. Ik ben verhuisd… schuif je ook aan bij mij aan de keukentafel? http://schrijvenaandekeukentafel.wordpress.com

  15. Is alles wel goed bij jullie? je bent al zo lang weg…

  16. Hoop dat alles goed gaat. Ik heb tweemaal een berichtje geplaatst op FB. Het voelt zo vreemd zonder jouw blog.

    • Ja, het gaat nu wel weer goed. Leo is verschrikkelijk ziek geweest! Hij heeft drie keer in het ziekenhuis gelegen en een paar kleine operaties gehad die verschrikkelijk mis gingen. Hij heeft twee keer een bloedtransfusie gehad, maar nu is hij lekker aan het opknappen. Hij gaat zelfs weer naar de universiteit af en toe. Ik moet nodig een stuk of tien logjes schrijven, maar het is zulk lekker weer en ik ben de hele dag hard in de tuin bezig……. Bedankt voor jullie belangstelling!

  17. Ook van Luit en mij weer even heel veel sterkte gewenst samen. X

  18. Beterschap en sterkte samen met alles!
    Fijn dat je wat van je hebt laten horen.

  19. Heel veel sterkte en hoop snel weer iets te kunnen lezen, mis jouw blog!

  20. Wat fijn dat het beter gaat met uw echtgenoot. Nu samen aansterken tijdens de lente en zomer.

  21. had ook al vele malen gelezen, maar blij dat het weer beter gaat! Geniet van je tuinen het weer allebei!!
    Groet van over the ocean,
    Wilma

  22. Ik wens jullie samen veel gezondheid en geluk toe.

    Het tuinenweer zal nu ook bij jullie wel weer veel plezier geven.

    Vrolijke groet,

  23. Veel geluk samen. Hoop spoedig weer wat van jullie te lezen. Mis de regelmatige blog een beetje. Geniet van elkaar.

Geef een reactie

