Elk nadeel hep z’n voordeel


We hebben best een drukke zomer gehad. Daar ga ik allemaal nog niet meer over loggen. Wat ik vandaag met jullie wil bespreken, is het crashen van mijn computer, zomaar terwijl ik een reactie op Facebook aan het typen was en het was niet eens een rare reactie Ik kreeg een waarschuwing dat Facebook gesloten werd, ik kreeg een waarschuwing dat Internet afgesloten werd, ik kreeg een waarschuwing dat het programma gesloten werd en toen werd alles zwart. Toen ik hem weer opstartte, bleef hij grijs….. niks, niks niks. Ik wist meteen dat het ernstig was. Moet je weten: er zaten 7000 foto’sop en zeker 50 documenten van lessen, toespraken en verslagen van vergaderingen enz. EN IK HAD GEEN BACKUP GEMAAKT!!! Stom stom stom, maar ja: te laat….. Na overleg met de Technicus, stuurde hij via Leo’s computer en een stick waar ik dat op kon zetten, een herstelprogramma. Als dat een dag of twee erop zou staan, zou die het waarschijnlijk wel weer doen. Niks hoor: na twee dagen had hij 5% van de files gerepareerd en kwam hij geen % meer verder. Goede raad was duur. Zij wonen drie uur rijden bij ons vandaan en ik had al zoveel gereisd in de zomer. Uiteindelijk hebben we de computer gewoon met de post gestuurd en hij heeft hem opengemaakt.
Ondertussen besloot ik eens naar het garantiebewijs te kijken. Ik had hem ongeveer twee jaar geleden gekocht en hij had twee jaar garantie, dus het zou er om spannen. Het was 10 augustus dat ik hem vond en op het garantiebewijs stond 12-08-08. Ik dus meteen de volgende dag naar die zaak. “Ja” zeiden ze ” de garantie is eigenlijk verlopen, maar we zullen het wel even toch opsturen, wantals het zo rond de dagen is, willen ze er toch nog weleens een nieuwe schijf in doen” Toen ik hem erop wees dat de garantie nog niet was verlopen, bleek maar weer eens hoe Hollands we nog steeds denken. In Zweden schrijven ze de data andersom: ze beginnen bij het jaartal, dan volgt de maand en tenslotte volgt de dag…… Ondertussen had ik de computer al opgestuurd, maar dat was geen probleem. Dan moest hij maar naar de El Giganten daar gaan met de computer en dan zouden ze er een nieuwe schijf in zetten…..
De technicus is er zeker twee weken mee bezig ge weest, maar de uitslag was fantastisch! Hij heeft 66% van de bestanden gered en dat waren vnl. de foto’s. Bijna alle documenten zijn weg of nu niet meer te openen, maar de meeste foto’s zijn gered. Nadat hij alles eraf had gehaald wat er eraf te halen was, heeft hij hem bij El Giganten ingeleverd en die hebben er een nieuwe harde schijf in gedaan en hem naar mij opgestuurd. De foto’s stonden helemaal niet meer in mapjes, maar kris kras door elkaar en nu ben ik dus aan de grote taak begonnen om alle foto’s opnieuw te classificeren op onderwerp en binnen het onderwerp op datum.. Het is nog niet klaar, maar ik ben een heel eind gekomen. Het leuke is, dat ik weer foto’s ben tegengekomen waarvan ik niet eens wist dat ik ze nog had en ook hoe kinderen veranderd zijn in de loop der jaren. Ik heb, laten we zeggen, door 50 fotoalbums gebladerd. Jullie kunnen dus de komende tijd fotologjes verwachten over allerlei onderwerpen. En omdat ik zooo blij ben dat ik allerlei foto’s heb, volgen er hier een paar waar ik vooral verrukt van was.

mei 2009 15 maanden oud, nog in het huis in Puttershoek
2009-05-31_18.43.54
en nu met zijn kleine broer die dezelfde leeftijd heeft als hij toen…
DSC_0640
2006 met het vest dat ik uit Praag voor haar had meegenomen..
2006-11-20_15.39.03
en hier in gesprek met een lief klein nichtje
2014-01-20_13.25.49
Nog twee, omdat het verschil zo groot is.
2009-11-26_13.39.00

en nu

DSC_0539

Als mijn computer niet gecrashed was, had ik nu niet al die leuke foto’s bekeken en had ik een behoorlijke indeling niet gemaakt.
‘Elk nadeel heb z’n voordeel dus

10 Reacties op “Elk nadeel hep z’n voordeel

  1. Wat een werk Janneke! Maar inderdaad, zo bekijk je je foto’s nog eens…

  2. Ja en nu ook een back-up maken hè, maar dat vergeet je nooit meer. Arjan maakt een back-up en brand ze ook nog eens op cd, en dan gaan ze naar mijn moeder, want ook je huis kan verbranden of iets dergelijks. Maar het is geloof ik tijd dat hij dat weer eens doet. het versloft zo snel en voor je het weet ben je twee jaar verder……en zijn je kinderen pubers en groeien de grijze haren weelderig op je hoofd…haha. Nou geniet van al die foto’s, liefs Lydia

  3. Positivo ! Je hebt idd gelijk . Anders had je die foto, s niet zo maar meer bekeken .🙂

  4. En ik geniet van je prachtige foto’s met opgroeiende kindjes…..dus graag…nog meer foto’s. Wat een verhaal!

  5. Prachtfoto’s!
    Sterkte met de digitale problemen in de toekomst.
    Vrolijke vakantiegroet,

  6. Zo hé, wat een gedoe met de computer dan. Gelukkig is de schade nog redelijk beperkt gebleven.

  7. Ik vind het zo leuk om te lezen hoe jij van je kinderen en kleinkinderen geniet. Ik herken dat van mijn eigen moeder. Soms gaat het oma enthousiasme hier iets te ver naar mijn mening (kids hebben ook rust nodig) maar als oma te lang wegblijft (door verblijf buitenland) wordt er geroepen dat ze haar zo missen🙂.
    Ik geniet lekker met je mee vanaf de virtuele zijlijn. En dat herschikken van de foto’s klinkt ook wel weer als een projectje waar jij lekker je tanden in gaat zetten;). De tuin ligt nu toch stil….tijd over? Haha dat laatste nooit vermoed ik.

  8. Jij maakt wat van het leven! Ik kan ook heel erg genieten van foto’s, maar ik doe er te weinig mee. Je hebt me geïnspireerd om er eens actie in te ondernemen…. binnenkort tijd zat.

    Groetjes,

    Dorothé

  9. die foto van de twee broertjes op het strand, daar kan ik naar blijven kijken, al ken ik ze niet. een heel ontroerende foto vind ik dat

Geef een reactie

