Dankbaar 4


Waar ben ik dankbaar voor, eerder gepubliceerd op Facebook.
Dag 4:
Ik ben dankbaar voor mijn lichaam, het voertuig van mijn geest. Om nog even in die vergelijking te blijven: het is geen sportauto geworden of een benzineverslindende bolide, maar het is een stevige 4wheeldrive met voldoende ruimte om van alles mee te nemen . Het brengt mijn geest overal waar ik hem wil brengen,zelfs in ruig terrein. In de loop van de jaren zijn er wat krasjes op gekomen en wat deukjes erin, maar hij roest nog niet. Af en toe heb ik banden moeten vernieuwen en olie, maar de motor heeft er nu bijna 3 ton op zitten en hij loopt nog als een zonnetje. Het is heerlijk om gezond te zijn en actief te kunnen zijn, uit te kunnen voeren wat je wil uitvoeren (soms een beetje oefenen). Ik was/ben erg onhandig, maar ik heb in de loop van de jaren toch heel wat dingen kunnen leren. Zo heb ik leren naaien en quilten, ik kan een rijsttafel koken voor 20 man en koude buffetten maken voor 100 personen. Ik kan ,4 uur aan een stuk in de tuin werken, onkruid wieden, aarde storten, water uit de regenton halen en planten begieten met een gieter van tien liter. Ik kan drie uur aan een stuk wandelen (met heuvels en ruig terrein). Ik kan met kleinkinderen de hele dag rondzooien op het strand of in de speeltuin. Dat kan ik allemaal doen met mijn lijf. Dankbaar ben ik voor mijn sterke lijf en mijn gezondheid

8 Reacties op “Dankbaar 4

  1. Dat is een mooie omschrijving van dankbaarheid. Ooit had ik eens dat ik drie dingen per dag schreef waar ik blij van werd. Hmmm…..mss tijd om dat weer eens op te pakken. *inspiratie*

  2. Voor je gezondheid – lichamelijk en psychisch – kun je niet dankbaar genoeg zijn. Pas als er wat aan mankeert besef je eigenlijk wat een wonder de mens is. Jij weet dat natuurlijk wel Janneke, maar ik had de behoefte om dit even te onderschrijven. Je snapt wel waarom.

    Groetjes,

    Dorothé

    • Ik begrijp het helemaal…Het lijkt me verschrikkelijk om door je lijf verraden te worden.

      • Zo ervaar ik het niet Janneke. Ik ben juist dankbaar voor wat het allemaal wel goed doet én dat er medisch gezien zoveel mogelijk is. Misschien een gekke vergelijking, maar ieder auto moet toch wel eens naar de garage😉

        Ik duim dat het bij jullie nu ook een beetje op gaat schieten.

        Groetjes,

        Dorothé

      • Je bent een kanjer@djaktief!!

Geef een reactie

