Dankbaar 2


Op Facebook nam ik de uitdagingaan om vijf dagen te schrijven waar ik dankbaaar voor ben. Zo stond het er op voor de tweede dag.
Dag 2:
Gisteren schreef ik dat ik dankbaar ben voor mijn familie.
Vandaag wil ik laten weten dat ik dankbaar ben voor het leven dat ik hier heb. Toen ik 60 jaar werd heb ik een groot feest gegeven om aan te geven dat ik zo min of meer met pensioen ging. Leo was 62 geworden en ging halve dagen werken. Wij zeiden net nog tegen elkaar dat het zo snel gegaan was! Je draait je drie keer om en je kinderen zijn allemaal volwassen en je gaat zo langzamerhand met pensioen. Een van mijn dromen was nog een poosje in het buitenland te wonen. Wij hadden goede contacten met mensen van de Universiteit van Hermosillo Mexico en we hadden halfen half het plan om ons daar een halfjaartje te laten uitlenen, Leo aan de Universiteit en ik aan een school voor autistische kinderen waar ik al een paar keer advies had gegeven als Leo er naartoe moest. We waren zelfs al een cursus Spaans aan het doen voor dat doel. Een week na het feest kwam Leo thuis met de vraag of ik wel zin had om in Zweden te wonen. Zonder zelfs maar met mijn ogen te knipperen, zei ik dat ik dat wel wilde. Hij was gevraagd te solliciteren naar een leerstoel Industriële Ecologie in Zweden. De rest is geschiedenis. Hier wonen we nu in een prachtig huis met 1500 m2 grond waar ik mee kan doen wat ik wil en die ik aan het omtoveren ben in de mooiste tuin van Zweden (wat me niet gaat lukken trouwens, maar proberen kan altijd). Op 100 m. afstand begint het bos met bosbessen, paddestoelen en zelfs cranberries. De herten komen regelmatigvlak bij huis en ik heb al wilde zwijnen, dassen en zelfs een paar keer elanden gezien. Wij, die al bijna met pensioen waren, hebben een heel nieuw leven gekregen. Ik ben een gelukkig mens (alleen zou ik het af en toe wel fijn vinden als Zweden in Zuid-Holland lag)”

2 Reacties op “Dankbaar 2

  1. haha, ik ben aan het bijlezen, toen ik dit blog ging lezen legde jij net uit in de vorige dat je de uitdaging kreeg op FB. zitten we dus samen te internetten.🙂 Maar ik lees het, van die uitdaging.😉

  2. 😀 Ik kan het me helemaal voorstellen! Zweden is heerlijk! Het zou inderdaad dichterbij moeten liggen.🙂

Geef een reactie

