Dankbaar 1


De afgelopen vijf dagen heb ik steeds een onderwerp bij de kop genomen waar ik dankbaar voor ben. Omdat niet iedereen die mijn blog leest, ook Facebook heeft, zal ik deze vijf dagen ook hier in vijf postjes zetten. Hier komt de eerste
“Op mijn Facebookpage heb ik de uitdaging aangenomen om vijf dagen te vertellen waar ik dankbaar voor ben. Vanaf eergisteren, eigenlijk al eerder ben ik steeds aan het bedenken voor welke vijf dingen ik eigenlijk het meest dankbaar ben. Want eerlijk gezegd jongens, zijn er verschrikkelijk veel dingen waar ik dankbaar voor ben! Het wordt een heel voorspelbaar verhaal , zal ik jullie zeggen, deze vijf dingen.
De eerste: Ik ben dankbaar voor mijn famlie. Ik ben dankbaarvoor Leo die altijd bij me is gebleven, die mijn slordigheid, al mijn verschillende passies en mijn verstrooidheid op de koop toe nam, die mijn administratie van de praktijk jaren heeft gedaan en ons op vele vakanties meenam, waar we leerden kamperen en op elkaar vertrouwen in primitieve omstandigheden. Ik ben dankbaar voor onze kinderen, alle vier zo verschillend, maar heerlijk. Ik vind het fantastisch om te zien hoe ze uitgegroeid zijn, hoe ze vorm hebben gegeven aan hun karakter en vaardigheden, hoe ze met hun eigen kinderen weer omgaan. Ik ben dankbaar voor onze schoonkinderen die zoveel van onze kinderen houden. Ik ben dankbaar voor onze tien kleinkinderen. Ik ben er dankbaar voor dat we ze allemaal regelmatig kunnen zien en leren kennen. Toen ik jong was, vond ik vrienden belangrijker dan familie, want vrienden zoek je uit en familie is iets wat je toevallig op je pad krijgt. Die mening heb ik allang niet meer. Natuurlijk zijn vrienden belangrijk, maar als al het andere wegvalt heb je altijd je familie nog. Dankbaar ben ik dus voor mijn familie”.

2 Reacties op “Dankbaar 1

  1. haha, hoe voorspelbaar. Had ik zo ook kunnen schrijven, met alleen die kleinkinderen dan niet. Nou en natuurlijk dat jou beschrijving over jou een beetje anders is over mij, en dat ik Arjan heb, maar wel weer 4 kinderen. Ik ben nu al benieuwd naar je volgende……..
    liefs, Lydia

  2. Mooi dat je ze ook hier plaatst Janneke…. een blog is toch blijvender als Facebook.

Geef een reactie

