State of the union


Lang geleden hè? We hebben een hele drukke zomer gehad. kinderen zijn op bezoek geweest, vrienden zijn op bezoek geweest en allemaal hebben ze in het logeerhuisje geslapen (niet allemaal tegelijk). Ik ben twee keer naar Nederland geweest gedurende de zomer, normaal blijven we de hele zomer hier. Het is HEERLIJK weer geweest. Ik heb een uitstekende conditie, dus ik werk zomaar vier uur achter elkaar in de tuin en dan ga ik van de honger naar binnen, niet omdat ik moe ben. Daar komt nog bij dat ik op Facebook zit. Daar heb ik zo veel te lezen dat het schrijven op mijn blog erbij in schiet. Ik heb heerlijke wandelingen gemaakt in de natuur en mooie foto’s, maar daar kom ik later op terug. Ik heb heerlijk gezwommen in het meer, heeeel vaak. Ik was van plan om het te blijven doen als het kouder werd, tot oktober of zo, maar de temperatuur van het water is ondertussen gezakt naar 14 graden of zo, dat doe je dan toch ook niet zo snel.
Er is nog geen nieuws over de operatie. Ze zijn een beetje langzaam hier. Leo heeft op 16 oktober de eerste afspraak na de vakantie met de nierendokter. Ik moet nog twee onderzoeken en daar krijg ik misschien ook wel eens een keer een oproep voor. De hele zomer met al die kinderen en vrienden en al dat lekkere eten ben ik geen gram afgevallen, maar ook niet aangekomen. Ik ben nu drie weken terug uit Nederland en ik ben al 2 kilo afgevallen, waarschijnlijk meer. Onze weegschaal is een beetje onbetrouwbaar namelijk. Soms weeg ik mezelf een half uur later en dan ben ik zomaar 3 kilo lichter! Een keer in de week, als het lukt, loop ik even bij de Nierafdeling binnen en weeg ik mezelf daar even.
Ik kneep hem nog even, want er was’een verandering’ in mijn baarmoeder waargenomen bij de scan. Toen kreeg ik een echo, maar het was spierweefsel! Zo gespierd, dat er zelfs in mijn baarmoeder spieren te vinden zijn.
Een mooie tuin aanleggen kost 5-10 jaar. Wij wonen in november vijf jaar in dit huis en dit was dus ook het vijfde jaar van de tuin. Dat is niet helemaal waar trouwens, want er zijn in die vijf jaar steeds nieuwe borders aangelegd en borders sterk uitgebreid. Een paar weken geleden nog heb ik de laatste border aangelegd. Ik ontdekte ineens een groot stuk tuin dat alleen maar wildernis was. De tuinman heeft het grove werk gedaan egaliseren, aarde storten en een paadje van berkenbast erdoor en ik heb alles ingeplant…. Het is nog een beetje kaal, maar het wordt volgens jaar vast erg mooi. Ik heb een grote varen uit het bos gehaald en wat andere planten en ik heb ook het een en ander gekocht en gezaaid. Foto’s moeten even wachten, want ik heb mijn fototoestel vergeten toen ik de laatste keer in Nederland was. Hij is er nu twee dagen, maar het heeft geregend, dus nog geen foto¨s. Bovendien is mijn computer gecrashed begin augustus. ERG gecrashed! Ik zat er gewoon op en ineens kondigde hij aan dat hij de programma’s ging sluiten en ik kreeg hem niet meer opgestart! AL mijn foto’s en documenten erop en geen backup gemaakt…….. Hoe dat afliep horen jullie de volgende keer.

7 Reacties op “State of the union

  1. Geweldig om te lezen dat je zo fit bent!

  2. Respect voor al het werk dat je verzet!

    Bewonderende groet,

  3. Leuk om weer ‘ns iets te lezen hier. Fijn dat het zo goed met je gaat, ik houd van jouw enthousiasme.

  4. fijn om weer van je te horen!
    Liefs, Lydia

  5. En dan ben je ook nog druk met mij mailen…😉
    Ik geniet van onze gesprekken!! Xx

  6. super dat het zo goed gaat met je en ik ben reuze benieuwd naar de tuin, want daar ligt ook mijn interesse.

  7. Jeeeej, een logje!🙂 Succes met alle operatie-perikelen. En met de tuin; ik hoop die volgende zomer weer te komen bekijken.

Geef een reactie

