In gemeenschap van goederen en organen, al 45 jaar…..


stadhuis
5 juni 1969. We trouwden om ’s middags half vier in het stadhuis van Rotterdam.. Daarna diner in Diergaarde Blijdorp en de receptie daar.
Ik zou het gewoon weer doen,inclusief bijna alle fouten die we gemaakt hebben. Misschien had ik er nog een paar kinderen bij willen hebben. Misschien had ik meer tijd met hen door willen brengen, maar in de grote lijnen is het zeer de moeite waard geweest. Er zijn heel weinig dingen in mijn leven waar ik spijt van heb. Dat komt ook omdat ik me – toen er beslissingen genomen moesten worden – er altijd van bewust ben geweest dat ik geen spijt wilde hebben later. De minder belangrijke dingen heb ik laten gaan in ons huwelijk. Soms waren zaken belangrijk genoeg om ruzie over te maken en dat deed ik dan ook.
We zullen er geen 45 jaar bij halen, maar 5 jaar moet toch te doen zijn. Met twee operaties, dat dan weer wel.
diergaarde
Eerder al heb ik twee logjes geschreven over ons huwelijk, die staan HIER en HIER
En op verzoek van Dieuwke een recente foto van mij, genomen in de speeltuin van Kralingen:
056

22 Reacties op “In gemeenschap van goederen en organen, al 45 jaar…..

  1. fijn blogje. gefeliciteerd met jullie trouwdag.

  2. Gefeliciteerd met jullie trouwdag! Mooie foto’s zeg! En als ik je foto’s telkens bekijk op je blog, dan zie ik dat je dochters erg veel op je lijken! In het stadhuis van Rotterdam zijn wij ook getrouwd, maar dan in 1971; het bankje waar jullie op zitten komt mij heeeel bekend voor! Fijne dag! Groet, TIneke

  3. Gefeliciteerd. Ik dit weekend 11 jaar vooralsnog slechts in gemeenschap van goederen zonder de organen (en we krijgen er in ieder geval een 3e bij🙂 ).
    Wat was jij een mooie bruid zeg!!
    Hoewel ik je slechts ken door je blogjes durf ik te zeggen dat ik je ook nu nog een mooie vrouw vind.

    • Ik heb een recente foto waarop je me nu kan zien. Ik zal hem erbij zetten op mijn post. Dan kan je zelf beoordelen of ik nog steeds mooi ben. Ik ben in ieder geval mooi gerimpeld……

  4. Hi Janneke,

    Door en door gefeliciteerd met die bijzondere dag voor jullie waarop je even stilstaat bij hoe verbonden (misschien vergroeid) jullie met elkaar zijn.

    Groetjes,

    Dorothé

  5. Grattis en geniet van deze toch wel speciale trouwdag.

  6. Nog veel gezamelijke jaren toegewenst!

  7. Van harte met deze dag!

    Iets om dankbaar voor te zijn , er zijn toch veel mensen in ieders omgeving die hun geliefde aan de dood of het leven hebben verloren .

    nog vele jaren!

    met groet Jenny

  8. Roos= Jenny

  9. Wat een mooi logje. Ik vind het prachtig hoe jij in het leven staat. Gefeliciteerd met jullie trouwdag!

  10. Briljante titel en wat een geweldige foto’s. Ik hoop dat jullie nog heel lang van elkaar mogen genieten.

  11. Grattis!
    Prachtige foto’s
    Mooi stel!
    Nog steeds actief en energiek uitziend in de speeltuin in Kralingse Speeltuin. Bedoel je soms die naast ” indenrustwat”?
    Daar speelde ik als kind al… Of in een andere?
    Wat is het heerlijk zo’n prachtige tuin in Zweden. Ik kan er over mee praten.
    ’s avonds nog even alles langs lopen, wat een geuren wat een prachtige kleuren van wilde en gecultiveerde bloemen en planten. Heerlijk toch.
    Groet, Jet f.

    • Ja inderdaad dié speeltuin. Ik heb er iets over op de site van “je bent een echte Rotterdammer als je” geschreven met foto’s. Maar jij hebt geloof ik geen facebook hè? Het is heerlijk in de tuin. Ik ben vanmorgen al rond geweest en er bloeien al klaproosjes, korenbloemen en ‘prästkrage’. Bovendien is mijn eerste bleekrose papaver uit! Ik had tot nu toe alleen maar die rode, tegen oranje aan van de vorige bewoners. Nu ga ik eerst de tomaten opbinden. Ik span een touw helemaal bovenin en dan laat ik daar touwen vandaan zakken die ik dan aan de ranken vastmaak. Gaat heel goed. Later.

  12. Gefeliciteerd!
    Wat een mooie foto’s, en mooi om te lezen over je leven en waar je geen spijt van hebt.🙂

  13. Van harte gefeliciteerd!
    En wat leuk, die oude foto’s🙂
    En ook de nieuwe, hoor!
    Spannend, de operaties die elke dag dichterbij komen!
    Teunie

  14. Op zoek naar je blogs, ondermeer waarover we het hadden. Wat zou ik graag een middag/avond met je door willen babbelen. Samen, alleen wij…

  15. Proficiat!
    Feliciterende groet,

  16. Proficiat!!
    En wat zie je er goed uit!!!

  17. Alsnog van harte gefeliciteerd!!! En nog vele jaren gelukkig samen!
    Kram, Anna Marie.
    p.s. Wij zijn dit jaar maar 1 keer in de buurt geweest en voorlopig zit het er ook niet meer in dat we even langskomen. Ons huis is namelijk verkocht en volgend jaar gaan we voor het eerst niet naar Zweden. Het doet ontzettend veel pijn, maar er komt wel weer een nieuw Hemma in Zweden. Heel veel sterkte met de komende operaties!
    Kram, Anna Marie

Geef een reactie

