Ik waaschuw jullie vast: dit stukje gaat als los zand aan elkaar hangen.


Als je een hele tijd niet gelogd hebt, heb je veel te vertellen. In de auto van en naar de stad, bouw ik meestal mijn logjes op, maar als ik dan thuiskom zijn er tig andere dingen die mijn aandacht vragen. Eerst zal ik het maar even over Nederland hebben. Ik ben terug jongens van weer een heerlijke 10/11-daagse reis.
– Ik was in het Rijksmuseum en de rest van Amsterdam, een week voor Obama en twee weken voordat zij haar prijs in ontvangst nam op dezelfde plaats.. We wilden ook naar het Anne Frankhuis, maar we hadden geen kaartjes besteld. Er stond een wachtrij van 2 uur, zonde van de tijd. Volgende keer bestellen we gewoon van te voren kaartjes via Internet..
008

Prachtig verbouwd trouwens...al geweest?

Prachtig verbouwd trouwens…al geweest?


tekenen aan het front

tekenen aan het front


tekenen  vanuit de buggy

tekenen vanuit de buggy

– Ik ben in het Jeugdspeelpark in Ambacht geweest op die mooie donderdag. We zouden naar Nemo gaan, maar de zon scheen zo mooi. Een hele goede beslissing!.

– Ik was in de Efteling. Met enkel jongens in de Efteling zijn, is een hele andere sensatie, dan wanneer er ook meisjes bij zijn. Jongens willen vooral draaien en schommelen en HARD en HOOG gaan, zelfs jongetjes van twee jaar. Het was erg leuk en enerverend. We hebben alleen tijdens onze lunch een bui gehad, maar het was wel een beetje koud.
– Ik heb de verjaardag gevierd van mijn oudste kleinkind (9 jaar)met alle andere kinderen en kleinkinderen.
– Ik heb op drie broertjes van 6, 2 en 2 maanden gepast, terwijl hun moeder in het ziekenhuis een kleine operatie onderging. Ik had in mijn hoofd dat ik maandagavond pas zou vliegen, maar toen ik maandagochtend mijn mail opende om in te checken, bleek dat ik al om kwart over twee zou vliegen en dat ik standby stond. Paniek, Peeuw! ook omdat ik geen plaats kon kiezen. Ze waren allebei in het ziekenhuis en ik wilde mijn schoondochter niet ongerust maken voor ze onder narcose ging. Na wat overleg met mijn jongste dochter en mijn oudste man, heb ik de KLM gebeld. Helaas zat het vliegtuig voor die avond vol, dus toen heb ik de reis maar een dag verlengd en ben ik dinsdagmiddag teruggekomen. Het kostte wel 40 Euro,maar dan heb je ook wat.
Alle tijd die ik had, is opgegaan aan kinderen en kleinkinderen. Het enige bezoek dat ik daarbuiten heb afgelegd, is de verjaardag van mijn zwager op de 16e en en cursusdag van de Kerk op de 15e. Met negen kleinkinderen heb je heel veel aandacht te verdelen en ik voel hun toch als mijn eerste verantwoordelijkheid. Jammer genoeg heb ik geen tijd gehad om langs te gaan bij Haar, bij Haar of bij Haar(onverwacht op een doordeweekse dag). Wat in het vat zit verzuurt niet, zeggen ze, maar toch: ik vind het jammer. Als ik weer naar Nederland kom is het half mei en kom ik met Leo met de auto. Dan loopt Zij de marathon en daar wil ik wel heel graag bij zijn. Leo weet het al en is accoord. Als ik weer kom, wil ik echt even naar het nieuwe Marktgebouw gaan kijken en naar het nieuwe Centraal Station. Rotterdam in de vaart der volken, daar wil ik ook een beetje bij zijn.
Maar ik ben weer thuis. En ik heb het druk als een klein Janneke Baasje. Het goede nieuws is dat ik geen spat ben aangekomen! Ik heb nergens op gelet in Nederland, alleen heb ik geprobeerd iedere ochtend met fruit te beginnen. Gisteren ben ik voor het eerst weer voluit gaan trainen en zwemmen, heerlijk!
Vandaag had ik een gesprek met de curator die moet beoordelen of het geven van een nier wel echt vanuit mezelf komt, geen bevlieging is en of ik wel aan alle scenario’s gedacht heb. Aan het eind zei ze dat ik een stabiele persoonlijkheid ben, die realistisch genoeg is om te weten waar ze aan begint en bevlogen genoeg om de moed erin te houden. Ik ben het daar eigenlijk wel mee eens.
Daarna moesten er 12 buisjes bloed worden afgenomen (pffff). Ik ben heel moeilijk te prikken en als je zoveel bloed moet afnemen, moet je een flinke ader hebben natuurlijk. Ik ben in totaal 6x geprikt.De eerste drie keer probeerde ze het in de holte van mijn elleboog, dat werd niks, andere arm, weer niks. Er kwam gewoon geen bloed uit.Toen heeft ze het op de rug van mijn hand geprobeerd, maar dat vulde maar een half buisje en daarna was de stroom opgedroogd (ging ondergronds verder Ik heb er nu een flinke blauwe plek zitten) Vervolgens heeft ze een broeder erbij gehaald die beroemd is om het prikken. Hij vond nog een andere ader op mijn andere hand, die helaas ook maar twee buisjes bloed vulde. De ‘kanon’ ader werd tenslotte gevonden op mijn pols onder de duim….. Ik heb nu op twee armen en handen prikwonden en blauwe plekken zitten. Ik zei al tegen hun dat ik nu weet waarom ik nooit aan heroïne verslaafd ben geraakt…. Ja ja, ik kan gewoon flauwe grapjes maken in het Zweeds tegenwoordig!
Dit concept heb ik een week geleden al geschreven en het was de bedoeling dat overal foto’s bij kwamen. Omdat ik nu uit verschillende hoeken mailtjes en vragen krijg of het wel goed gaat, zal ik deze nu maar meteen posten, de rest volgt. De mensen die me gemaild hebben, krijgen nog persoonlijk bericht. Ik zit een beetje in een bloggersblock…..

13 Reacties op “Ik waaschuw jullie vast: dit stukje gaat als los zand aan elkaar hangen.

  1. ha wat ben ik blij je weer te horen! ik begon me ook al wat zorgen te maken om wille van alle radiostilte hier🙂
    fijn dat je weer terug bent!

  2. Fijn van je te horen!!🙂
    Liefs, Lydia

  3. Goed dat ik nog even terugkijk, want mijn reactie is niet gepubliceerd. Ik schreef ongeveer dit…..
    Fijn weer van je te horen. Je hebt het erg druk gehad en je leven komt eerst en dan het bloggen pas. Alvast een virtueel voorproefje van de markthal

    groetjes,

    Dorothé

  4. Goed om weer iets te lezen hier. Een boel leuke dingen gedaan zie ik. En vervelend van dat bloed geven.

  5. He Heerlijk om te horen dat het zo goed gaat. Ik leef met jullie mee ….heel veel liefs allebei

  6. Ook ik was ongerust, maar je hebt ons weer helemaal bijgepraat.

  7. Hé, daar ben je weer! gelukkig!

  8. na die drukke dagen kan er ook geen gewicht bij komen.
    sterkte met de onderzoeken

  9. Van hetzelfde hier. Dacht al dat je nog in Nederland was of ziek,maar alles gaat goed dus. Groet, WIlma

  10. Dat kan je zo hebben Janneke, een blogblock, maar je hebt in ieder geval heerlijk genoten lees ik hier. Ik heb net ook weer buisjes bloed af moeten staan voor mijn volgende controle, ook altijd lastig te prikken, maar zo erg als bij jou heb ik nog niet meegemaakt.

    Het alleen zijn begint nu wel wat te wennen, maar het gevoel dat mijn man even een tijdje ergens heen is en misschien straks weer voor de deur zal staan is nog niet helemaal weg. Al staat zijn as inmiddels hier thuis in zijn kast op de slaapkamer.

    Ik hoop dat je nier goed genoeg blijkt en dat alles goed gaat verlopen.
    Nog een fijne dag gewenst.

  11. Janneke Baas Braal.

    Ben jij afgeknapt op Ellen in skt. Gallen?
    Het lijkt erop dat er iets is gebeurd, wat niet positief is.

    Met vr.gr. Fleur

  12. Je bent er maar druk mee (geweest) inderdaad! Pffttt… Straks maar even onderuit met een kop thee en een Nederlandse Margriet?😉 (hij is onderweg hoor!)

  13. Wij wachten nu weer op een blog van jou, want je hebt nu ook al weer even niets van je laten horen.

    Vriendelijke groet,

Geef een reactie

