Zelfs mijn calvinistische ik vindt nu dat ik een nieuw badpak mag kopen


Vanmorgen was ik voor het eerst onder de 90 kilo. Ik had mezelf beloofd dat ik dan een nieuw badpak mag kopen. Mijn oude badpak is definitief te groot geworden. Ik had een kleiner badpak, maar dat ben ik ergens met pendelen tussen Nederland en Zweden kwijtgeraakt. Ik wilde vanmiddag gaan kopen en meteen langs de garage voor Leo. Hij heeft een botsinkje gehad en nu hangt zijn rechter clignateur op half zeven. Hij moest besteld worden en vandaag kon ik bellen. Nu bel ik net: is hij tot woensdag niet te bereiken! Nu moet ik in ieder geval toch boodschappen doen, dus ik koop meteen een badpak. Door haar geïnspireed heb ik vanmorgen een lange wandeling gemaakt en ben daarbij verdwaald! Ik kwam nog een nieuwe mooie zandverstuiving tegen, vlak bij huis. Als het zomer is, kan je daar heerlijk van een hoge heuvel afrollen! Ik moest de afgelopen week voorzichtig zijn met trainen. Ik had een blessure in mijn kuit en knieholte opgelopen. Het voelde precies of er een ladder in mijn been kwam (van panties weet je wel) en er was/is een stuk gevoelloos aan de zijkant en in de knieholte. Ik neem nu kleinere stappen en beweeg ter compensatie mijn bovenlichaam veel meer. Het lijkt een beetje op snelwandelen zo. Dit was de eerste keer weer dat ik echt anderhalf uur aan een stuk heb gelopen. Hier was het steeds weer heerlijk weer bij een graad of 7 tot er gistermiddag ineens dikke sneeuwvlokken uit de lucht kwamen vallen! Het is vandaag een graad of 1, maar er ligt nog steeds sneeuw.En dat terwijl ik al hele plannen had om in de tuin te gaan werken!
Als ik onder de 80 kilo kom, heb ik weer een nieuw badpak nodig, maar dat heb ik nog. JAMMER!

16 Reacties op “Zelfs mijn calvinistische ik vindt nu dat ik een nieuw badpak mag kopen

  1. Gefeliciteerd met je nieuwe badpakgrens!! Goed zeg!!
    Jammer dat je tuinplannen in duigen vielen,ik ben al wat planten aan het afharden om naar buiten te gaan.

    Groetjes,Corina

  2. Ha, leuk! Anderhalf uur lopen, dat is niet niks!
    Is het bij jullie ook zoveel lichter en zonniger de afgelopen dagen? Hier wel en ik ben er zo blij mee!

  3. Lekker wandelen!! Manlief moet hier ook afvallen en als het mooi weer wordt en de sneeuw is weg(duurt nog even hoor) en de temp komt boven nul, gaan we lopen. Hij voor de lijn en ik gezellig mee voor conditie.
    Maar als je onder de 80 komt beloon je jezelf gewoon op een nieuw badpak toch?? Mss is die andere dan wel kwijt of je laat hem in Nederland.
    Groet, Wilma

  4. Hahaha, die laatste zin, en dan vooral dat doorgestreepte woord. misschien kan je dat badpak ook per ongeluk ergens kwijtraken?

  5. Hi Janneke,

    Verdwalen is de ideale manier om verrassende dingen tegen te komen, die je dan weer inspireren tot verdere of andere wandelingen. Wat betreft je blessures kijk eens naar dit filmpje http://www.youtube.com/watch?v=9fyY069PRj8 en denk dan aan je deegroller of een pvc-buis die je over een rond latje doet. Je kunt voor je knieholte ook een balletje gebruiken dat je voorzichtig onder je been heen en weer laat rollen.
    Verder inspireer jij me weer om wat meer op mijn gewicht te letten, alhoewel ik het kopen van badpakken haat.

    Groetjes,

    Dorothé

  6. Gefeliciteerd, onder de 90 kg is idd een badpak waard. En onder de 80 – dan weer een nieuw hoor, die oude is echt uit de mode😉

  7. Geweldig. Daar dóe je het voor🙂

  8. Wat goed van je! Echt super! Willem is nu 16 kilo kwijt en heeft een compleet nieuwe garderobe moeten aanschaffen tot aan kleinere onderbroeken toe🙂. Dat is nog eens een goede reden om iets nieuws aan te schaffen, hoewel het voor de portemonnee niet best is, natuurlijk.

    Teunie

  9. Gefeliciteerd met het badpakkenmijlpaaltje!
    Ook hier inspireer jij: al drie dagen gaat mijn gewicht, na enige stilstand, weer goed naar beneden, veel fietsen, het is ook zo lente-achtig, én sporten en van die heerlijke salades maken…weet je nog in Linköping;-)
    Verdwalen in Zweden in de natuur, vlakbij huis, grappig hé, achteraf dan, dat dát kan, ik weet er ook van… bijzonder gevoel.
    Ik wens je veel doorzettingsvermogen bij het afvallen van de laatste kilootjes.

  10. Hé, als je iets verdient, verdien je het ook! Zelfs als het straks een tweede nieuw badpak is!🙂 #goedbezig

  11. Allles goed?

    met groet Roos

  12. Gewoon per ongeluk kwijtraken. Als je niet weet hoe ; onze dochter kan het je haarfijn uitleggen, Al tig (lelijke ) regenjassen verloren ! Of zoiets ….🙂

  13. Janneke, het wordt weer tijd voor een nieuwe post…!

  14. Alles goed Janneke?

  15. Janneke ik mis je leuke verhalen!

Geef een reactie

