Over voldoende nierfunctie, rijsttafel en een sleutelhanger met auditieve afweer.


Dinsdag heb ik mijn nierfunctie-onderzoek gehad en gisteren werd ik opgebeld dat hij 71% was en dat is voldoende met de nieuwe richtlijnen!! Al mijn andere tests waren goed vorig jaar, maar ze moeten wel over, omdat het meer dan een jaar geleden is dat ze zijn afgenomen. Bij Leo moeten ook alle tests overgedaan worden om dezelfde reden. Vanmorgen, mijn ijkpunt is op vrijdagochtend, was ik 9 kilo afgevallen (dat moeten er zeker nog 5 en eigenlijk 10 meer worden) en Leo is nu ruim vijf kilo afgevallen ( hij heeft zijn ijkpunt zondag pas) en dat moeten er nog vier , maar liefst ook iets meer worden). Ook moet de conditie van Leo nog verder verbeteren. We gaan voor september. In september gaan we nieren eerlijk delen. Daar werken we naartoe.
Dat afvallen is vandaag een beetje in het gedrang gekomen. We kregen namelijk vrienden op bezoek, ook Nederlanders in exile, en ik heb weer eens een echte ouderwetse rijsttafel gemaakt met een stuk of tien gerechten toch bij elkaar. Ze zouden eerst zaterdagavond komen, maar gisteren belden ze of ze ook vandaag konden komen. Nou is een rijsttafel maken best wel veel werk, dus ik heb gisteravond en vandaag de hele dag staan koken. Ik had het precies allemaal af! Het was heerlijk. Het is best moeilijk om hier aan de juiste ingrediënten te komen, maar met een beetje improvisatie is het allemaal goedgekomen. Volgende keer als ik in Nederland ben, moet ik kemirinootjes mee terug nemen, want die zijn hier helemaal niet te krijgen…… Het was erg gezellig en nu ben ik verschrikkelijk moe, maar eerst….
Van mijn Nederzweedse bijdochter kreeg ik een cadeautje gisteren. Het is een sleutelhanger die begint te piepen als je naar hem fluit. Die had ik moeten hebben toen mijn sleutel onder de sneeuw was verdwenen. In Nederland heb ik ernaar lopen zoeken en kon ik hem niet vinden, maar nu kreeg ik hem dus. Ik blij, maar hij is een beetje hyperactief. Als ik over de oprit loop, begint hij te piepen, als ik de auto start begint hij te piepen, als ik in een bocht gas terug neem begint hij te piepen, als ze op de autoradio beginnen te lachen begint hij te piepen enz. Nou ja: ik weet in ieder geval waar hij is en verder heb ik er niet zo veel last van. Ik kreeg er twee extra batterijtjes bijgeleverd, dus hij kan zich uitleven. Morgen ga ik een waterdag houden. Niets kan mijn goede humeur bederven na dat fantastische nierennieuws

24 Reacties op “Over voldoende nierfunctie, rijsttafel en een sleutelhanger met auditieve afweer.

  1. Kijk Janneke en Leo, dit soort verhalen maken me zo dankbaar. Dat jullie er voor elkaar kunnen en mogen zijn. Dat jullie een nier delen, leed delen, vreugde….ik ben even wakker en ga weer terug, met dit hele goede gevoel.

  2. Heel, heel veel sterkte en volharding gewenst!

  3. Wat een fijn nieuws, Janneke!

  4. Wauw dat is nog eens goede nieuws! En dat afvallen en conditie opbouwen gaat ook goed komen. De lente komt eraan, dus extra bewegen kan meer en meer buiten. In de tuin kunnen jullie ook heel wat pondjes achterlaten…:-)

  5. Wat fijn om zulk goed nieuws te horen! Ik ben stiekum een beetje jaloers op het afvallen hoor😉. Maar het doel is fantastisch! Ik hoop voor jullie beiden dat de transplantatie in september mag lukken!!! Veel succes met het verder opbouwen van de conditie en het afvallen! Groet, Tineke.

  6. grattis met het goede nieuws en al het behaalde resultaat, het gaat vast helemaal goed komen.

  7. Wat super goed nieuws zeg……

  8. Goede berichten Janneke!!! Maar wat hebben jullie daar hard aan gewerkt en wat is de weg nog lang. Ik wens van harte dat jullie die weg tot een goed einde brengen. Ik kan er weinig aan bijdragen behalve mijn bewondering en meeleven naar jullie sturen.

    Groetjes,

    Dorothé

    • Over hard werken gesproken. Je mag jezelf ook een groot compliment geven hoor! Je zegt dat je niet zo goed in vorm bent en vervolgens schrijf je over een fietstocht door de Hoekse Waard, waarvan ik precies weet HOE ver het is…… Mijn mond viel open!

      • Je moet dat in perspectief zien Janneke (Ik sport normaal 4-6x per week) . Die fietstocht van 50 km met rustpauze is normaal voor mij geen enkele moeite. Ik ren in maart normaal duurlopen van 30 km aan een stuk met drinkpauzes van 2 minuten. Dat komt overeen met een inspanning van minimaal 3x de fietsinspanning.Ik ben dus nog lang niet in mijn normale vorm. Vandaag 46 km gefietst vanuit Barendrecht naar Rotterdam naar Oud Verlaat (langs de Rotte) en dat ging beter dan vorige week gelukkig.

  9. Nou dat is super nieuws! Nog even doorbuffelen met die kilo’s en hopen dat alle testen verder goed aflopen. En laat je niet gek piepen🙂

  10. Wat een goed nieuws. Winny

  11. Prachtig nieuws Janneke.

  12. Wow, goed nieuws zeg. En een waterdag, wil dat zeggen dat je de hele dag alleen maar water drinkt?

    • Yep Mrs. T. Ik eet wel iets als ontbijt om mijn spijsvertering op gang te helpen en daarna drink ik iedere twee uur ongeveer een glas water en verder niets. Dan wordt alles wat je teveel gegeten hebt, meteen de volgende dag weer gebruikt. Je kunt ook een dag houden met alleen maar ongekookte dingen, fruit, groenten noten, zaden, maar ik vind enkel water makkelijker—

  13. Oléé oléé OLEEEE! Heerlijk om het goede nieuws hier nog een keer te lezen.

  14. Goed nieuws, ga zo door!

  15. Wat een heerlijk nieuws! Jullie zijn goed bezig!!! Op naar september…

  16. Gaat goed Janneke, geweldig. en een rijsttafel is ook altijd heerlijk ondanks het vele werk. Kom je volgende keer helpen.!!!

  17. Wat een fijn nieuws! Veel succes verder. Gaat vast wel lukken. Gr. Janny

  18. Janneke en Leo, wij denken aan jullie!

  19. Wat een fijn nieuws, het gaat nu zeker lukken in september.

  20. Hoi Janneke,
    Had nog niet gereageerd, maar SUPER zeg!
    Ik denk veel aan jullie, hoor!
    En… heb je een nieuw badpak?
    Liefs, Lydia

  21. fijn zulke geode berichten! Idd met zomer op komst moet het goed komen.Een rijsttafel,yummy.
    Zo’n piep ding zou voor hier ook goed zijn,want ik ben ze altijd kwijt.
    Groet, Wilma

Geef een reactie

