Intensive care


Dit blog ligt een beetje op de Intensive care. Hier wordt gewerkt (Leo 2 dagen in ieder gevel) gelijnd, getraind, gehoopt (volgende week dinsdag heb ik een nieronderzoek), en gefacebookt. Iedere keer wil ik aan een stukje beginnen, maar iedere keer wordt het niks. Vanmorgen werd ik wakker met het idee om nu eens eindelijk te beginnen om het hele huis een grote beurt te geven, de garage helemaal op te ruimen en schoon te maken, alles weg te gooien wat we niet nodig hebben en in de garage te zetten wat we niet direct nodig hebben. De pest van een groot huis is dat je dat soort klussen heel lang voor je uit kunt schuiven, want je kan je rotzooi altijd wel ergens kwijt. Maar niet meer, ik ga aan de grote schoonmaak!! Ik ga maar eens beginnen met de laatste kerstdingen op te ruimen, ja, jullie lezen het goed! Hier in Zweden is het de gewoonte om de buitenkerstverlichting minstens tot half februari aan te laten. Ik heb voor het keukenraam nog een lichtgordijn hangen en in de vensterbank van de allrum staat nog een trappetje (zo’n getrapte kaarsenstandaard met lichtjes). Weg ermee! Het dooit hier al drie weken nadat er zo’n dertig centimeter sneeuw was gevallen. De sneeuw is nu nagenoeg weg. Ik hoop dat er niet meer valt, maar dat zou zomaar kunnen hoor! Het is nog februari, meestal verdwijnt de laatste sneeuw pas in april….
Nou, ik post hem maar gelijk, dan is die dedeur uit. Jullie worden op de hoogte gehouden…

14 Reacties op “Intensive care

  1. Ik denk aan jullie! Nel

  2. Spannende week dus voor jullie. Hopelijk is de uitslag van jouw onderzoek goed. En hier begint het voorjaar voorzichtig. Hoewel er vannacht opeens een korte vriesperiode was.

    • Nou, bij ons is het een winter van niks hoor! Het heeft een keertje gesneeuwd toen ik in Nederland was en daarvan is alles nu bijna weggedooid. Het is al drie weken +2, +3, +5 of zelfs +7. Dan is het ’s nachts ook meestal boven nul, maar eens in de paar nachten komt de temperatuur iets onder nul. Nu hoeft het niet meer voor mij, maar er kan nog heel goed een vorst- en sneeuwperiode van enkele weken komen natuurlijk.

  3. Ik schrok even van de titel, gelukkig loos alarm. Succes en sterkte met het onderzoek!

  4. Hi Janneke,

    Ik duim voor jullie en sowieso compliments dat je de trainingen weer opgepakt hebt. Je kunt niet alles tegelijk doen trouwens, maar dat had je vast al wel gemerkt.

    Groetjes,

    Dorothé

  5. Wil je in het vervolg een wat minder verwarrende titel gebruiken zeg.😉

    Succes met alles. Vooral met het gelijn en het onderzoek volgende week.

    • Hij was niet eens helemaal van mezelf! Ik was vrijdag en zaterdag met een paar vriendinnen naar Stockholm en eentje vroeg of mijn blog was overleden. Toen zei ik dat dat niet het geval was, maar dat ie minstens op de Intensive Care lag, sorry voor de schrik…

  6. Heftig ! Good luck en fijn dat je er weer even was !

  7. Ach, ben ik toch niet de laatste met de kerst spullen opruimen. Verleden week donderdag zijn net de laatste dingen naar zolder gegaan waaronder de doos met kerstverlichting. Veel sukses met het nieronderzoek, we lezen wel hoe het afgelopen is

  8. reactie is van Cisca Servie

  9. Wow Janneke, wat heb jij de opruimkriebels!
    Sterkte met opruim, onderzoek en training. J.F.

  10. Ja hier zie je ook nog verlichting en vooral buiten. Maar we hebben ook nog steeds sneeuw en winter dus. Schrok dus ook even,maar was van erg korte duur.
    Ben benieuwd naar de uitslag.
    Groet uit de winter oversee.
    Wilma

Geef een reactie

