Opgestaan met de vuilnisman.


’s Zomers vind ik het heerlijk om vroeg op te staan als ze zon dan zo mooi schijnt. ’s Winters vind ik het heerlijk om tot een uurtje of negen tien te blijven liggen in mijn warme bedje en een beetje te denken en soezen. Zeker in deze tijd van het jaar en nu er ook nog eens geen sneeuw ligt, is alles donker en grauw, zelfs als de zon boven de horizon is. Om kwart voor negen werd ik ruw uit mijn dromen gewekt door een welbekend geluid. De vuilnisman komt ’s woensdags om de 14 dagen en we hadden ons al afgevraagd hoe dat zou gaan met vuil ophalen. Vorig jaar was hij op tweede Kerstdag geweest, maar eerste Kerstdag daar had ik natuurlijk niet op gerekend. Hij gaat eerst naar de buren achter ons en dan hoor je de motor van de laadbak loeien, dus daar werd ik wakker van. Als een razende was ik slaapdronken uit mijn bed, schoot snel een broek aan en sokken en pakte en passant hier en daar een vuilniszak uit wat emmers. Wij hebben heel veel afval vanwege Leo’s dialyseren, dus het is hoogst belangrijk dat alles met de vuilnisman mee gaat. In mijn t-shirt, met kaplaarzen aan naar buiten (het regende) en snel de vuilnisbak uit zijn huisje gehaald, alle spullen erin. Hij reed al langs, maar zag me worstelen en stopte. Gelukkig, precies op tijd. Toen ik zei dat ik had gedacht dat hij niet zou komen vanwege Kerstmis, zei hij dat hij alle dagen werkt, behalve zaterdag en zondag. Nou, daar zou je toch in Nederland niet om moeten komen hè?
Ik ben lekker nog een half uurtje teruggegaan, maar kon niet meer slapen. Dan ga ik zo maar lekker verder met naaien. Ik heb het logje erover al geschreven, maar was zo stom om hem te publiceren voor ik de foto’ erbij geplaatst had, komt er aan komt eraan. Ik wens jullie hele fijn en vooral rustige en vredige Kerstdagen toe.

3 Reacties op “Opgestaan met de vuilnisman.

  1. Janneke en Leo, ook voor jullie hele mooie rustige Kerstdagen en een fantastisch 2014! (En hopelijk ook nog sneeuw deze winter)

    Kram, Anna Marie. ook namens Ben en de kinderen.

  2. Mooi verhaal, Janneke. Jij en Leo ook fijne dagen toegewenst. Luit en Nel

  3. De gedachte alleen al zou de vullisman hier alle troepn doen laten liggen. Maar om op eerste Kerstdag de vullis op te halen? Nee…daar zou ik ook nooit op gerekend hebben.
    Fijne dagen en goed uiteinde.

Geef een reactie

