Krijg ik op mijn ouwe dag nog last van perfectionisme…….


Mijn hele leven al ben ik de kampioen van het doen en kijken waar je uitkomt. Ik ben de generaal van proberen en anders kan je niks leren. Misschien dat het komt omdat ik een beetje langzamer word, omdat ik meer ballen omhoog h1ou dan ooit (bloggen, quilten, huishouden, planten stekken, kerstdecoratie ophangen, eten koken, met de auto boodschappen doen, vrienden bezoeken, speculaas bakken), maar ik ga tegen dingen OPZIEN. Dan wil ik een logje schrijven, maar zie er tegenop om de foto’s te downloaden, dan wil ik een speculaaspop bakken, maar de pop komt niet uit de vorm en dan wordt hij ‘slordig’ (alsof ik niet mijn hele leven al slordige dingen om me heen heb). Nu lees ik een leuk logje van Jasmijn, gewoon geschreven, helemaal zonder foto’s en dat is hardstikke leuk. Maar ja: ik moet zo nodig een logje met allerlei – liefst op wedstrijdniveau – foto’s. Wat een gezeur! Ik heb nog een heleboel achterstallige logjes zoals daar is
– ik was bij de repetitie van een heuse flashmob! Helaas was ik alweer in Zweden toen de flashmob zelf was…
– ik heb de proef met de planten afgerond en hele leuke conclusies getrokken. MIsschien herhaal ik de proef nog een keer in het voorjaar met ook regenwater en in plastic opgewarmd magnetronwater.
– Onze serre is af! Weliswaar met veel pijn en moeite, maar hij is klaar
– Ik heb allerlei quilt- en naainieuws en foto’s. maar ook daar heb ik last van faalangst (ze vinden het vast niet leuk, het zit niet goed in elkaar, hoe groot zal ik dat quiltje maken? Zal ik het groen en blauw maken of alleen maar blauw, of alleen maar groen? Krijg ik het wel af op tijd, ik ben nog niet eens begonnen).
– ik heb de kerstgordijnen in het hele huis opgehangen. Ik had even een opleving van enthousiasme toen de gordijnen naar de huiskamer toe te lang bleken. Ik heb ze korter gemaakt op de machine en het was een fluitje van een cent!. Vroeger toen ik nog niet kon naaien, had ik ze gewoon te lang gelaten en me dan drie maanden geërgerd aan die lappen die over de grond sleepten…..
– ik heb mijn baan opgezegd per 1 januari
– ik heb met de 10 (-1, mijn kleuter durfde niet) kinderen van mijn werk speculaaspoppen en pepernoten gebakken op 5 december ‘smiddags. (Heeeeele leuke foto’s)
– we hebben de zachtste winter sinds we hier wonen: tot de kerst wordt er in ieder geval geen sneeuw of vorst verwacht. De sneeuw die vorige week viel (20+ cm.) is alweer helemaal weggesmolten.
Nou ongeveer zo dus.
Heel vervelend. Dus geen foto’s deze keer, wel twee verwijzingen, is ook al zo veel werk….
Misschien moet ik nu dan toch maar eens onder de daglichtlamp…..

12 Reacties op “Krijg ik op mijn ouwe dag nog last van perfectionisme…….

  1. Kon je de baan toch niet invullen zoals je hoopte?

  2. Grappig. Ik ben juist altijd heel perfectionistisch geweest, en nu begin ik eindelijk wat dingen gewoon te dóen. Dus logjes online gooien zonder foto’s erbij😉 Ik ben benieuwd naar je achterstallige logjes. En, gewoon schrijven hoor, want jouw schrijfsels zijn altijd gewoon heel leuk!
    Goede reis vandaag en succes!

  3. Foto’s, geen foto’s, maakt allemaal niet uit. Een leuk berichtje is ook wat waard. En liever elke dag een paar zinnen dan een keer een hele lap tekst denk ik altijd maar. (Maar ja, het komt er niet altijd van, dat geef ik toe!)

  4. Hoe heerlijk eerlijk ben je Janneke…. ik zou wel graag foto’s zien van je quilt en zo omdat het dan meer leeft, maar aub niet om te kijken of het wel goed zit. Ik ben bezig aan mijn eerste patchworkitem, een kussen als verassing voor mijn zus die 50 wordt. En achterstallige logjes heb ik ook nog een hele berg, maar die laat ik gewoon maar liggen en als ik geen inspiratie heb dan neem ik die als onderwerp en begin met …. een tijdje geleden …. En eerst leven, dan bloggen toch?

    Groetjes,

    Dorothé

  5. Ik vind logjes zonder foto’s en korte logjes ook leuk hoor! En als je geen zin of inspiratie hebt om te schrijven, nou dan schrijf je gewoon niet! Ik vind het toch al heel knap van je om zo vaak iets te schrijven! Stop je met werken omdat het teveel wordt? En is het wel eens lekker dat er niet zoveel sneeuw ligt, of mis je het toch wel? Nou ik stel vast weer teveel vragen.. Haha!! Kijk maar of je het beantwoordt, lieve groet, Tineke

  6. Janneke je hebt groot gelijk, de foto’ s zijn altijd mooi. Maar zonder foto is ook leuk om te lezen over je wetenswaardigheden. Zelf ervaar ik wel dat ik wat makkelijker wil zijn, wat nog niet altijd lukt. Groetjes en fijne dagen, Jeannette

  7. Ben benieuwd naar je redenen om je baan op te zeggen. Ik vind foto’s leuk, maar het gaat toch vooral om wat je deelt.

  8. Maar, je hebt je werk dus per 1 januari opgezegd…. dat biedt perspectief, zeg ik dan!😉

  9. hallo Janneke,
    ik heb de proef met de plantjes ook gedaan, mijn zoon studeert techniek en hij zegt dat de magnetron onschuldig is en je niet alles zomaar moet geloven.
    twee dezelfde planten, in de warme keuken, vaak water nodig, 1 plant kreeg gekookt water van de kookplaat en de andere kreeg gekookt water uit de magnetron, natuurlijk eerst laten afkoelen.
    conclusie na zes weken: geen enkel verschil, allebei de planten staan er mooi en fris bij.

  10. Lieve Janneke, blijf jezelf (zo houden we van je) zowel in je schrijfsels, je foto’s en je quilts! Je quilt op de bank is schitterend, heb ik met eigen ogen mogen bekijken. Bekijk het geheel en niet of ieder naadje precies recht is. Hij is zo mooi van kleur en ontwerp! En natuurlijk maken foto’s je blog sprekender, je tuin komt tot leven, andere verhalen kunnen ook zonder foto.
    Kus en sterkte voor jullie beiden!

Geef een reactie

