Potvolblomme! (x4) NACHTVORST!!!!


Gelukkig dat ik gisteren alle bloemen uit de tuin heb geplukt en ze in vaasjes heb gezet, omdat ik de keuken zo mooi schoongemaakt had.
003_cr
004
005

in het naai/dialyseer/televisie/leeskamertje zetten we ook altijd een bosje

in het naai/dialyseer/televisie/leeskamertje zetten we ook altijd een bosje

Toen ik vanmorgen om half acht naar buiten keek de zon scheen straaaalend op de bomen, wist ik meteen dat er iets was veranderd in de wereld. Het hele grasveld en de terrastafel waren wit van de rijp. En dat is erg jongens, want ik had nog geraniums (10) en dahlia’s (3), abutilons (2) en aronskelken (2) buiten staan en die mogen niet bevriezen. Heel snel iets aangeschoten dus en hop, naar binnen met die zooi. Voor de grote potten gebruik ik altijd een steekkarretje, maar dan is het nog niet echt licht. Eerst moet je dat karretje over hobbelig gras sleuren trekken en vervolgens moet je de potten twee treetjes omhoog tillen en daarna over het hout slepen en af en toe tillen om ze in de serre op hun plaats te krijgen.Ik ben begonnen met de geraniums, die zijn het meest vorstgevoelig omdat ze in potten boven de grond staan. Daarna waren de aronskelken aan de beurt, die hingen al helemaal op half zeven. Gelukkig kunnen ze tegen een stootje, alleen de wortels mogen niet bevriezen. Al met al ben ik natuurlijk ruim een uur bezig geweest. Toen ik klaar was, kon ik me alleen nog snel wassen en aankleden. Vandaag zou de eerste dag van mijn nieuwe regime zijn en nu had ik geen tijd meer om een groene smoothie te maken, waarvan ik ook een gedeelte zou meenemem voor na het trainen en zwemmen. Ook daar zou ik vandaag mee beginnen. Nu heb ik snel een stuk appeltaart ingepakt in plaats van groene smoothie Ik heb altijd precies drie uur tussen het eerste kind en mijn groep, ideaal dus.
Nadat ik mijn kind had gehad, bedacht ik me dat ik mijn kaart om in het zwembad te komen, op het aanrecht had laten liggen….. Toen ben ik maar naar de kapper gegaan en heb ook mijn wenkbrauwen laten epileren. Bovendien heb ik me een bus dure mousse aan laten smeren om mijn haar meer volume te kunnen geven. Daarna had ik nog tijd om naar huis te gaan en eten te koken. Ik vind het altijd zo heerlijk als je ’s avonds alleen nog maar een paar boterhammetjes hoeft klaar te maken Ik maak een apart logje over eten koken en hoe ze in Zweden de Nederlandse keuken verminken….Het is vandaag overigens 10 graden geworden met een stralende zon….
e

5 Reacties op “Potvolblomme! (x4) NACHTVORST!!!!

  1. Tja……….Mijn tuin is al winterklaar,hoewel er hier totaal nog geen vorst is,mijn wenkbrauwen hoeven niet geepileerd te worden,mijn krullenbos volstaat voor nu voldoende voor op mn koppie,erwtensoep stond er vanavond (en ook morgen) op het menu,kortom wij zijn ook in de overschakelmodus tussen zomer en herfst!!

    Corina

  2. Hier is ook vorst aan de grond voorspeld voor vannacht ;-(
    Toi toi met je sportieve herstart!

    groetjes,

    Dorothé

  3. Dan kan de natuur zomaar opeens heel verrassend zijn. Gelukkig heb je de planten van een vroegtijdige dood kunnen behoeden. Hier schijnt het de komende week ook onder het vriespunt te raken. Ben benieuwd.

    Kram Anna Marie.

  4. Ja, hier had het toen ook iets gevroren, maar de volg.keer kun je volstaan door de bewuste bloemen met een gieter water over de kop te gooien. Ze bevriezen dan niet verder en het is minder schadelijk dan ze van nachtvorst ineens binnen te zetten; dan is de warmteschok te groot.

Geef een reactie

