Terug uit de Klagelanden aan de zee……..


Heerlijke vijf dagen gehad, Drie van mijn vier kinderen gezien, alle acht kleinkinderen gezien. De tijd is voornamelijk opgegaan aan moeder- en Omataken. Ik heb de weekboodschappen gehaald, eten gekookt, meegeholpen de tuin winterklaar te maken, ik heb voorgelezen met de groteren en geknuffeld en gezongen met de kleintjes, ben met een kleindochter en haar klas als vervoersouder meegeweest naar de Kinderboerderij waar ze een les over knaagdieren kregen, Ik heb geschommeld en ben van glijbanen afgegaan, heb een kleinkind naar school gebracht die, zodra hij de school binnenkwam de stekkers erin zette, zodat ik hem bijna niet terug kon vinden en ik heb opgepast zodat de ouders even hun ding konden doen. Deze activiteiten moesten natuurlijk in vijf dagen gepropt worden. Bovendien moest ik beslist ook nog naar het quiltwinkeltje, even bij de stoffen neuzen en weer veel te veel kopen natuurlijk. Helaas zat de Efteling er niet in deze keer, omdat ik vervoersouder werd. Er was ook pokkenweer voorspeld, maar op de maandag was het eigenlijk heel redelijk Eftelingweer. Op dinsdag kreeg ik warempel zelf de neiging om te gaan klagen, wat een weer! Maar: ik was er met Prinsjesdag, dàt was nou eens echt leuk! Niet dat ik er veel van heb gemerkt, maar de kranten stonden er vol van. Alle nieuws heb ik heerlijk in het vliegtuig gelezen. Ik heb mijn portie Nederland weer gehad. En jongens: ik ben trots op onze kinderen! Ze doen het allemaal gewoon goed. Ze zorgen goed voor elkaar en zijn goede ouders voor hun kinderen, die behalve dat ze een een behoorlijke kwantiteit vertegenwoordigen (8 stuks op dit moment), ook nog eens boordevol kwaliteiten zitten. Heerlijk om te zien hoe ieder karaktertje zich gaandeweg ontwikkelt.
Toen ik vanmorgen hier aankwam, was het dezelfde temperatuur als in Nederland, maar de gevoelstemperatuur lag vele graden hoger. Er staat hier geen wind en de zon brak vandaag regelmatig door, heerlijk! Ik hou van dit land….. In november is het weer Nederlandtijd, nu ga ik me concentreren op Zweden, quilten enz. enz.
Jullie worden op de hoogte gehouden…..
Een kleine Nederland-foto-impressie:

Eerst kreeg de baby in de buik een kusje.....

Eerst kreeg de baby in de buik een kusje…..


Toen hij nog in de buik zat werd hij al geknuffeld. Volgens mij herkent hij het....

En nu hij uit de buik is nog steeds. Volgens mij herkent hij het….


Over blauwe ogen schrijf ik nog...

Over blauwe ogen schrijf ik nog…

In het Zuiderpark, samen op de troon van Aslan In het Zuiderpark, samen op de troon van Aslan

Met zijn drieën op de paardschommel

Met zijn drieën op de paardschommel


keihard van de glijbaan

keihard van de glijbaan


Grote kinderen vinden het ook leuk om te klimmen...

Grote kinderen vinden het ook leuk om te klimmen…


Wat pappa kan, dat kan ik ook!!

Wat pappa kan, dat kan ik ook!!

13 Reacties op “Terug uit de Klagelanden aan de zee……..

  1. Je was op nog geen 5 km afstand Janneke! Prachtige foto’s van een heerlijke omaweek.

    groetjes,

    Dorothé

    • We gaan elkaar nog een keer ontmoeten, wanneer weet ik niet……

      • Lijkt me leuk…. kijk ook op mijn laatste blog voor informatie over de natuur aan de rand van Rotterdam… De Rhoonse Weide, De blauwe verbinding. Daar kunnen jouw kleinkinderen over een paar jaar kanoën.

        groetjes,

        Dorothé

  2. Wat heerlijk dat je zo’n actieve en betrokken oma mag en kan zijn!

  3. alles weer dubbel en dwars ingehaald.

  4. Wat fijn dat je zo’n leuke tijd hebt gehad! Je hebt lieve kleinkinderen!
    Groet, Tineke

  5. Kan je weer lekker op teren. Je bent een leuke oma

  6. Wat een ontspannen foto’s. En de foto dat de baby zijn grote broer ook een kusje probeert te geven vind ik magisch!

    Kram

  7. Heerlijke tijd gehad dus. Fijn!

  8. Prachtig om met overtuiging te kunnen schrijven dat je kinderen het goed doen, goede ouders zijn en heerlijke kinderen hebben!!

  9. Dat was weer genieten Janneke, en wat gevoelstemperatuur: InPetersburg was het ongeveer dezelfde temperatuur als hier in Nederland. maar toch, volgens mij is het ook de hoge luchtvochtigheid.
    Wanneer zien we elkaar? liefs Barend en Jeannette en o ja: groetjes voor Leo

Geef een reactie

