Kat op de dagis…


Hier werkt iedereen min of meer fulltime. De vrouwen èn de mannen hebben een jaar ouderschapsverlof, maar daarna wordt er verwacht dat je terugkomt in het arbeidsproces. De kinderen gaan dus ALLEMAAL naar het kinderdagverblijf (dagis)en later naar de buitenschoolse opvang (fritids). Het is hier overdag uitgestorven in ons kleine gehuchtje. De katten van de buren gaan ook naar de Dagis, dat zijn wij: Dagis en Fritids inéén! Om acht uur, als zijn baasjes weg gaan, zit Gråis=grijsje de kat van de buren al te wachten op zijn bakje melk en zijn knuffels. We hebben op dit moment bezoek van mijn schoonzus met mijn nichtje. De dagis wordt voor de poes steeds leuker met haar erbij:
041
Zoals jullie zien wordt eindelijk de huiskamer gebruikt
032

Als de melk op is, moet er natuurlijk weer uitgebreid geknuffeld worden....

Als de melk op is, moet er natuurlijk weer uitgebreid geknuffeld worden….


Vanmorgen zijn ze weer naar Nederland vertrokken, jammer voor ons maar ook voor Gråwis. Gelukkig hebben ze het goede weer niet meegenomen. En nu ga ik in de zon zitten zolang hij er nog is

9 Reacties op “Kat op de dagis…

  1. gezellig logje om te lezen.. dankjewel

  2. Het goede weer hoeven ze niet mee te nemen, het is hier warm genoeg🙂

  3. Heerlijk zeg, zo’n bezoekkat.

  4. Janneke, nog even terugkomend op de problemen met de vaatwasser: hier een duidelijk filmpje:

    • Bedankt Marion, ik heb het filmpje bekeken, maar ik raak alleen van het kijken al in paniek. Ik durf dat gewoon niet! Je zou zeggen: hij doet het toch niet nu, maar toch……… Ik zal de monteur volgende keer vragen of hij dat heeft gedaan

  5. Oh dat Nederland-boek is zo leuk! Mijn zoontje ziet er iedere keer weer nieuwe zwarte pieten en kabouters in. Leuk om te lezen dat je een poezencreche hebt.

  6. Leuk zo’n lease katje, alleen eigenlijk mogen katten geen melk hebben (behalve speciale kattenmelk) ze krijgen er heel vaak diarree van. Maar misschien dat Grijsje er geen last van heeft, dat kan ook natuurlijk. Sommige katten kunnen er wel tegen, anderen niet.
    Ach en mijn kat is dol op fruit en rauwkost (meloen, peer, komkommer, paprika) je hebt altijd uitzonderingen natuurlijk.
    Ik zie ook je mooie quilt op de bank, prachtig zo.

  7. ziet er weer mooi uit, Janneke wil je een keer een foto sturen van de wand waar je nu de foto’s van alle kleinkinderen hebt gehangen? want van de bovenste foto is daar maar een klein stukje van te zien. groetjes B en J

Geef een reactie

