WW: ff een weekje weggeweest……


030
033
WW

13 Reacties op “WW: ff een weekje weggeweest……

  1. Dat ziet er goed. Een tomatensoepje en courgettesoep?

  2. Ik hou niet van courgette maar een lekker tomatensoepje sla ik niet af!!!!!

    Ziet er mooi uit Janneke!!

    Corina

  3. Ik hoorde laatst iemand over een mega-courgette praten, maar nu zie ik hem! Wow…

  4. Dat is een behoorlijke oogst. Ik dacht trouwens eerst dat je een groen schort voorhield. behoorlijk groot ding.

  5. Heerlijk die tomaten! Ik moest wel even goed kijken, wat je nu precies in je handen hield! haha! Groet, Tineke Ps. Is er al een kleinkind geboren??

  6. lekker… zeker uit eigen kweek….

  7. Hoe doe je dat? Bij mij vallen ze ienimienie eraf………….JALOERS!!!!
    Geniet bij Jochem, dit doet hij maar een keer!!
    Lydia

  8. Sodeju! Wat een megacourgette!

  9. Zo, flinke oogst!
    Al nieuws van het babyfront?

  10. Prachtig Janneke. Nu zijn Plonia en ik benieuwd wat je ervan gaat maken. Zelf zijn we vooral met pruimen in de weer, in onze keuken. Plonia op haar petroleumstel (pruimenmoes), ik in mijn oven (pruimencake).
    Wat je ook gaat maken met je courgettes en tomaten: eet smakelijk!

    • Ja, ik volg jullie nauwlettend! Ik reageer niet vaak, maar ik lees ieder logje, ook over de pruimen…. Mijn zoon is dit weekend getrouwd in Tonder Denemarken (hij woont in Flensburg) en die hele grote en nog een andere courgette heb ik meegenomen daarheen. We hebben ze in plakken gesneden en in olijfolie met knoflook en een beetje zout een nacht laten intrekken en toen op het feest op de grill gelegd: heerlijk! De andere courgettes gebruik ik om samen met tomaten, uien en bleekselderij tomatensaus voor de pasta van te maken met een beetje zout, suiker en knoflook en wat oregano en peterselie(ook uit de tuin). Ik vries het per portie in en als ik dan pasta maak de ik er zo’n pakje saus door, de hele winter lang…….. Ik doe de gehakt nooit door de saus, maar ik maak apart balletjes: dat vinden wij lekkererder

Geef een reactie

