Zal ik het nog meemaken?


Een week geleden had ik het Nederlandse luchtruim al bereikt en was mijn dochter al 4 dagen uitgerekend. Ze is altijd een beetje laat, dus ik had me verheugd op nog een paar daagjes leuke dingen doen, nog even naar mijn andere kinderen en kleinkinderen en dan een paar dagen met een pasgeboren baby en cadeautjes….. Alle leuke dingen heb ik gedaan, heerlijk!
Een dagje Archeon:
063
083
een dagje zwemmen:
021
010
Bijna twee jaar geleden, toen mijn dochter op het meisje aan het wachten was, waren we ook in het zwembad. De jongste was toen vier maanden ouder dan het meisje nu. Toen gingen ze ook al van de glijbaan….

Een dagje met zijn allen naar de Diergaarde:
042
033
Een dagje naar de mosseldag van Yerseke en de kermis:
De eerste foto hoort van de heerlijke mosselen te zijn die we hebben gegeten, maar ik ben vergeten een foto te maken…..

012
en een dagje in De Speeldernis
039
026

Het is nu weer maandagochtend en er is nog steeds geen baby, sterker nog: ze is nog niet eens begonnen! Morgenmiddag ga ik weer weg. Om 1 uur moet ik op Schiphol zijn. Ik zou nog één dag langer kunnen blijven, maar als het meer dan 100 Euro kost doe ik het niet. Woensdagavond namelijk moet ik beslist thuis zijn, want donderdagochtend vertrekken we per auto naar Flensburg ( 7 uur rijden + een half uur dialyse tussendoor)waar mijn oudste zoon woont, ons enige kind die niet in de omgeving van Rotterdam woont. Hij gaat vrijdag trouwen! Eerst was hij van plan om gewoon naar het stadhuis te gaan en zomaar spontaan te trouwen, maar daar aangekomen zeiden ze dat hij dan 14 dagen moest wachten. Toen heeft hij maar besloten het wat grootser aan te pakken. Nu komen die andere twee met hun kinderen (de jongste zal dan eindelijk wel in het kraambed liggen) en nog een heleboel andere gasten en geven ze een knallend feest op zaterdag……
Ondertussen voel ik me een beetje in stukken gescheurd. Ik zou overal willen zijn, maar ik moet volgende week ook eindelijk eens gaan werken. Ik had vorige week al moeten beginnen. Waarschijnlijk heb ik niet meer dan 1 1/2 dag werk en dat wil ik dan in twee achtereenvolgende dagen doen. Dan kan ik van donderdag tot dinsdag naar Nederland over een paar weken. Ondertussen moet mijn oudste dochter de tiendagenmand dan maar geven……

14 Reacties op “Zal ik het nog meemaken?

  1. Ach, ik voel met je mee…. kan me goed voorstellen dat het niet makkelijk is.

  2. Jeetje je hebt het er wel druk mee, wat een feest om met de kleinkinderen weer op stap te kunnen. En dan ook nog een feest omdat jullie oudste gaat trouwen. Geniet ervan en dat verscheurde gevoel schijnen we af en toe allemaal last van te hebben. Je hebt echter maar een lichaam. Dus bijt maar op je tanden( niet te hard) hele fijne dagen in Flensburg.

  3. Anoniem ben ik niet, vergat mijn naam: liefs Jeannette

  4. Drukke, drukke oma. Maar da’s toch beter dan niks omhanden te hebben.
    Hopelijk verloopt ALLES naar wens.

  5. Kan me dat gevoel voorstellen als ik je drukke verhaal zo lees. Geniet van deze feestelijke gebeurtenissen waar je maar kunt.

    groetjes,

    Dorothé

  6. Ze houd het spannend dus! Succes!!
    En alvast een fijn weekend met de trouwerij!

  7. Jammer dat je je soms niet in meer personen kan delen hè… soms… maar aan de andere kant: ook lekker rustig in je hoofd…Veel plezier op de bruiloft, en je kleinkind komt vast… er is er immers nog nooit een blijven zitten zeggen ze:)

  8. Lastig he, dat die geboortes niet te plannen zijn🙂 Maar wel leuk dat je overal bij mag zijn en al die leuek dingen mee kan maken. Mooie foto’s ook. Ik ga komende week naar het archeon met mijn oudste en zijn vriendje.

  9. Jammer Janneke, dat je misschien niet bij de geboorte kunt zijn .maar je bent, een gezegend mens met zoveel mooie gezonde kinderen en kleinkinderen.
    Trouwen is te plannen, maar wanneer je geboren wordt niet.
    Maar het zijn voor jliie allebei hele blijde gebeurtenissen.
    Alvast gefeliciteerd we horen er wel verder van hoe het is afgelopen.

  10. Oh wat spannend allemaal zeg. Jammer dat de kleine er nog niet is. Maar misschien morgen toch nog???

  11. Ja, ik kan me goed voorstellen dat je baalt, natuurlijk wil je als oma je kleinkind graag gauw vasthouden. Hopen dat de baby nog even blijft zitten en geboren wordt op het moment dat jij weer onderweg naar NL bent. Of vannacht, dat kan natuurlijk ook!

  12. Oei, dat wordt krap… Ik duim voor vannacht!

  13. Jammer dat die kleine op zich laat wachten, maar ja dat is niet precies te plannen natuurlijk.
    Ik las dat je dicht in de buurt bent geweest, tenminste in mijn provincie. Lekker toch die mosselen in ‘Iese’ zoals het in de volksmond heet 😉
    Nu ook nog een trouwerij in het vooruitzicht allemaal leuke zaken zo te lezen. En je hebt een leuke serie foto’s van het nageslacht gemaakt.

Geef een reactie

