Het was geen Botoxinjectie, maar toch zwol mijn lip op.


Mijn drie valse voortanden behoren voorgoed tot het verleden!! Gisteren heb ik drie uur (DRIE!!) in de tandartsstoel doorgebracht. Mijn kronen zijn eruit gehaald, al mijn tanden en kiezen zijn bijgeslepen en ik heb een provisorische brug gekregen. Halverwege heeft hij nog even bijgespoten, want de verdoving dreigde uit te werken en ik heb gewoon nog enkele tanden en kiezen die niet dood zijn….
Toch was de pijn niet hetgene waar ik moeite mee had. Ik moest vier keer happen en ik kan niet door mijn neus uitademen als ik zo’n brok gips in mijn gehemelte heb zitten. Ik kreeg het dus benauwd en kreeg kokhalsneigingen. “Dat is psychologisch” zei de tandarts, daar had ik veel aan. Toen al het geweldswerk voorbij was, ging hij mijn tijdelijke brug maken en ik viel bijna in slaap. Toen ik klaar was, was ik zo geschikt van alle belevenissen dat ik niet eens boodschappen heb gedaan en regelrecht naar huis ben gegaan. Daar heb ik een beker warme chocolademelk gedronken (met een slabbetje want ik morste nog met mijn verdoofde lippen). Daarna ben ik gaan slapen met een Paracetamol. Toen ik drie uur later wakker werd, voelde ik me wel beter, maar ik heb toch de afspraak die ik had, naar vandaag gezet. Nadat ik uit Nederland terugkom, ga ik nog een weekend naar mijn zoon in Flensburg en maandag 26 krijg ik dan mijn definitieve brug voor 8 dagen in om te kijken hoe hij bevalt. Dan kan ik nog wat veranderingen eraan aan laten brengen en dan wordt hij in twee dagen vastgezet.
En dit is dan het einde van mijn drie valse voortanden waaraan ik zoveel logjes heb gewijd, b.v. hier en deze is ook leuk Ik heb die tanden gebroken en er een boek op laten vallen, zodat hij doormidden brak g gelukkig bleven de tanden aan de andere helft zitten zodat ik nog bijna twee jaar met een half plaatje in heb gelopen Het was zes jaar geleden al de bedoeling dat ik een implantaat zou krijgen, maar het duurde maar. Toen wilde ik dat in Zweden, maar dat duurde ook maar. Hier zijn ze meer van de bruggen dan van de implantaten. Ik heb het gevoel dat dat in Nederland anders is.
Zoals beloofd zal ik nu mijn laatste verhaal over mijn tanden schrijven, want nu heb ik ze niet meer tenzij ik die brug breek of verlies, wat onwaarschijnlijk is
Ik was dus in Overschie eind juli voor een bruiloft en om de kinderen te zien. Het was warm en mijn dochter woont aan de overkant van de Schie (niet aan de oever van de Rotte, daar

5 Reacties op “Het was geen Botoxinjectie, maar toch zwol mijn lip op.

  1. Hier krijg je bruggen en kronen gedeeltelijk vergoed van de zorgverzekeraar.
    Mits je een goede tandartsverzekering hebt.
    Implantaten worden niet vergoed en reken zeker op rond de 1600 euro voor zo’n implantaat.
    Dat heeft echt niet iedereen zomaar liggen.
    Hier gebruiken ze dus ook veel bruggen.
    Dat ziet er net zo mooi uit voor minder geld.
    Van dat groene spul met happen wordt ii ook vaak misselijk.
    Het is maar 5 minuten, maar daar heb ik de grootste hekel aan.
    Nou jij zal er binnenkort wat je tanden betreft blij mee zijn.

  2. Soms zijn de wortels van de tand/kies waar de kroon en brug op moet rusten niet sterk genoeg en dan moet er een implantaat komen…. Maar op hogere leeftijd is de aangroei van getransplanteerd bot niet makkelijk. Soms gaat het perfect maar ik ken ook voorbeelden die dramatisch verliepen. Als het zonder implantaat kan: Doen!! Fijn dat je dat plaatje dan kwijt bent. Definitief. Dat is zo’n gedoe!

  3. …………………………en ze leefde nog lang en gelukkig. :)………..

  4. Toi toi en goede reis!

    groetjes,

    Dorothé

  5. Brrr tandartsen, daar ben ik lichtelijk allergisch voor, ik ga altijd braaf, maar met het zweet in mijn handen. Maar je brug zal vast wel mooi worden denk ik.
    Weer op stap naar Nederland en naar jullie zoon, dus van bloggen zal waarschijnlijk niet veel komen. Ik was even niet meer geweest, omdat die voetbalwedstrijd er nog steeds stond, maar nu had ik je banaan ook al gemist. Dus toch maar wat vaker langs komen fietsen op mijn blogfietsje.
    Ik zie dat hier opzij, niet mijn laatste log staat, maar omdat ik het Welkom heb vastgezet, staat er dus eeuwig Welkom, net alsof ik nooit meet wat schrijf, dat doe ik toch regelmatig alleen niet elke dag hoor. Dan weet ik niet veel meer te vertellen als dat elke dag moet.

Geef een reactie

