Omringd door de vijand.


018_cr
0-0 is het geworden. Goed gespeeld hebben ze. In het begin hadden de Duitsers de overhand, maar de Nederlanders kwamen steeds beter in hun spel. Ik had nog nooit een vrouwenvoebalwedstrijd op hoog niveau gezien maar er wordt echt wel goed ( en hard!!) gespeeld! Wij zaten op de tribune tegenover de tv-kamers. Overal om ons heen Duitsers, met Duitse hoeden en petten en sjawls, met Duitse vlaggetjes op hun wang, ja zelfs met een Duitsgekleurde hanekam!
009
Er werd omgeroepen dat er 8000 mensen in het stadion zaten en 6000 daarvan zeker waren toch Duitsers. Ik denk dat er ongeveer 100 Nederlanders waren, maar die zaten ver bij ons vandaan op twee oranje plekken. Ik moet zeggen: het was beslist een leuke wedstrijd. De ploegen hielden elkaar goed in evenwicht, hoewel ik denk dat Nederland naar het einde toe sterker was. Ze speelden de Duitse verdediging regelmatig weg, maar wisten dan toch niet te scoren. Er waren tal van bloedstollende momenten bij beide doelen en er waren ook tal van echt stomme acties, ook aan beide zijden.

een 'situatie'  voor het Nederlandse doel...

een ‘situatie’ voor het Nederlandse doel…


DeNederlanders staan op het punt om door te breken...

DeNederlanders staan op het punt om door te breken…


Kijk, Duitsland is de favoriet en Nederland wordt als zwak gezien, dus dan is het een hele prestatie.
We moesten natuurlijk een enorm eind lopen voor we op onze plaatsen zaten en Leo heeft het er goed afgebracht. Dus hij heeft ook een hele prestatie geleverd. Nu lekker slapen en morgen gaan we naar Öland, joechei. Dan ga ik zwemmen in de Botnische golf, nog nooit gedaan, jij?

10 Reacties op “Omringd door de vijand.

  1. Misschien maar goed dat er niet gescoord werd. Had je moeten juichen in een vak vol Duitse fans…..
    Wij hadden dat een keer tussen de fanateke fans van ADO Den Haag. Dan juich je in jezelf.

  2. Jammer dat die meiden niet af konden maken, een paar maal was er toch wel een goede mogelijkheid geweest. Maar dat schijnt de makke van een Nederlands elftal te zijn (of het nu mannen of vrouwen betreft)
    Nou ik zwem wel elke week in het zwembad, maar de Botnische golf heb ik nog nooit gezien, laat staan dat ik er ooit heb gezwommen.
    Is dat water niet vreselijk koud? Ik vind de Noordzee meestal nog veel te koud, die is pas in september iets aangenamer om in te zwemmen. Moedig om zo noordelijk in het buitenwater te gaan zwemmen, we horen nog wel hoe de ervaring geweest is.

  3. Wij hebben de wedstrijd op tv gezien. Er waren inderdaad een paar super-kansen voor Nederland! Helaas niet goed afgemaakt. Ik stel me zo voor, dat het niet zo leuk is om tussen Duitsers te zitten bij zo’n wedstrijd ;-))
    Ik ben benieuwd hoe het zwemmen in de Botnische Golf was….. Dat horen we dan wel weer van je misschien?
    Groet, Tineke.

  4. Hahaha, nee daar heb ik nog nooit gezwommen. Veel plezier jij.😉

  5. nee nog nooit!

    veel plezier .

    Met gr Roos

  6. Twee weken terug, tot m’n knieën. Het water was er 11 graden.🙂
    Nu bij Öland een graad of 17:
    http://en.klart.se/oskarshamn-utklippan/vattentemperatur.html

  7. Hoi Janneke! Rick en ik hebben geprobeerd jullie huis te vinden vandaag, maar het was toch vrij lastig aangezien de omgeving zo nieuw was😉 we hebben jullie niet gevonden helaas, maar wel een hele mooie wandeling gemaakt! Wie weet dat we elkaar ooit nog zien, tot die tijd alle goeds en we hopen dat jullie veel lekkere recepten kunnen maken met jullie eetbare planten. xxx Tui en Rick (van de coop xtra)

    • Oh, JAMMER! Ik ben gisteren nog naar jullie op zoek geweest en inderdaad: Tinnerö is veel groter dan ik dacht. Er zijn een heleboel wegen naar die weg toe. Ik dacht dat ik wist waar jullie tent staat, maar ik kon het ook niet vinden. Jammer, ik had jullie graag de tuin willen laten zien. Alles is zo mooi op het moment en alleen Leo en ik kunnen er van genieten. Ik zou wel willen dat iedereen ervan kon genieten…. Fijne vakantie verder en succes in Västervik. Wie weet, volgende keer En dan kom ik jullie gewoon HALEN!

Geef een reactie

