Heb ik weer……


Ik heb zuring in de tuin staan. Ik heb vorig jaar zeker niet goed opgelet toen er een plant in bloei stond, want dit jaar heb ik zeker 25 planten over de hele tuin verspreid staan. Omdat ik vreselijk gezond bezig ben met groene smoothies en zo (logje volgt) dacht ik in het kader van: if you can’t beat them, eat them, om ze in de groene smoothie te doen. Nu had ik voorzichtig een klein stukje blad in mijn mond gestopt, maar dat was verschrikkelijk bitter. Gelukkig bood Google uitkomst. Er zijn zeker zeven soorten zuring en je kan ze allemaal eten, allemaal behalve de ridderzuring. En laat ik nu precies die in overvloed in mijn tuin hebben staan….. Heb ik weer!
Even iets anders. Iedereen is altijd zo bang dat het in Zweden zo koud is, maar de komende dagen wordt 26 graden en totale zonneschijn verwacht. Dat terwijl ik las dat West Europa de koudste zomer sinds 200 jaar tegemoet gaat als je de Franse weerdienst Météo mag geloven……. Heb ik weer!

18 Reacties op “Heb ik weer……

  1. In Friesland ben ik ondertussen reuze blij en dankbaar met elke zonnestraal, nu weet ik m’n bescheiden plek weer. Elk nadeel hebt z’n voordeel.🙂

  2. Ik ben net terug uit Öland, heerlijk weer gehad 2 weken lang! En mijn vriendinnen in NL maar klagen. Maar vandaag en gister was het hier ook lekker. Misschien heb ik een beetje van het zweedse weer meegenomen naar NL.

  3. Nou, je hebt nog genoeg achtergelaten hoor! Ik gun het jullie ook van harte.

  4. Roep maar niet tehard over het mooie weer, voor je het weet staat je tuin vol met tenten met bloglezers die naar de zon verlangen. En dan moet je na een poosje heel dat mooie dikke pak gras, wat als tapijt aanvoelt weer helemaal opknappen. Afgelopen twee dagen was het hier ook niet slecht, de zon wel goed gezien, nu de temperatuur nog.Toch moeten we weer even wachten. Geniet er maar van. Liefs, Lydia.

    • Ook zonder dat krijgen we weer genoeg mensen deze zomer, erg leuk! Maar het moet wel met mate en met tussenpozen in verband met Leo….

      • gezellig hoor! Ik denk er nog regelmatig aan terug. het was heerlijk. Bij jou en op de camping!🙂

  5. Waarom ben ik nu weer anoniem?

  6. de eerste keer dat ik naar zweden ging was het de koudste en natste zomer daar sinds de jaren ’20!
    het jaar nadien dacht ik “mij hebben ze niet meer liggen” dus ik nam jeans mee, fleece truien, regenjas, bottines, … en ja hoor: hittegolf!
    sindsdien eigenlijk altijd heerlijk weer gehad in het “hoge noorden”🙂

    • Ja, dat is het vervelende! Je moet eigenlijk twee zomergarderobes hebben. De temperatuur kan in twee uur tijd zomaar 15 graden zakken of stijgen, erg moeilijk……. Eigenlijk moet je in je tas een t-shirt en een korte broek of rok meenemen, of een lange broek en sokken en een jasje als je in de warmte weggaat.

  7. We hebben hier het afgelopen weekend, maandag en een flink deel van dinsdag, gelukkig mooi weer gehad, dan lijkt het wel of het onkruid in de tuin dubbel zo snel groeit als de rest.
    Nu kan ik de boel al nauwelijks meer bijhouden, de regen van vannacht en vanochtend, heeft de struiken langs mijn voor pad naar beneden gestriemd en nu is het voor de postbode en de kranten mensen een lastig punt om droog de voordeur te halen. Ik had net in het weekend een mooie doorgang gesnoeid maar daar is weinig meer van te zien.
    Zo meteen moet ik naar mijn werk, dus de boel snel even tussendoor bijknippen gaan niet lukken.
    Ik hoop wel dat die Franse meteo alleen voor Frankrijk gaat tellen en niet voor ons, ik wil echt wel wat zomer voor de herfst weer gaat beginnen.
    Naar mijn werk doe ik ook al laagjes aan, want in een bus is de temp op één dag el heel erg verschillend.

  8. Heerlijk! We zitten nog te twijfelen of het dit jaar Tsjechië of Zweden word, voor de vakantie, maar ik denk dat het toch wel weer Zweden word als het weer zo blijft…

  9. Jullie zitten qua weer helemaal goed daar in Zweden, net als mijn zoon in Riga trouwens. Hier is het echt huilen met de pet op …..

  10. Ohhh, jij ook al aan de groene smoothys?? Ik ook! Heerlijk! Vooral de spinazie-variaties zijn favoriet bij mij!!

  11. Gaat alles nog goed daar? Ik zie de laatste tijd helemaal geen blogjes meer… Wij zijn ondertussen al 2 weken met vakantie naar Spanje geweest, en nu zie ik nog steeds niets op je weblog. Hopelijk is er niets mis met de gezondheid, en heb je het alleen maar erg druk… ( met je werk, je tuin, je huis, en je handwerk!) Groet van Tineke.

    • Lief dat je het vraagt Tineke! Maar inderdaad druk met van alles en we hebben ook gasten. Als ik in de tuin bezig ben, heb ik stof genoeg voor logjes, maar als ik dan aan de computer zit, lees ik even snel alles en kom ik niet toe aan een logje. Er zitten er zeker vijf in mijn hoofd. Wij hebben schitterend weer gehad afgelopen tijd, maar nu regent het. Dan zal ik nu maar eens tijd maken voor een logje. Het probleem is ook dat mijn fotogeheugen van mijn blog weer vol is en dan kan ik geen foto’s plaatsen als ik niet eerst een paar oude weggooi. Daar hik ik dan tegenaan en dan plaats ik maar helemaal niks. Zo gaat dat.

  12. Ah gelukkig, ik dacht wat een poos geen bericht uit Zweden!
    Dan wachten we gewoon af tot je weer tijd hebt, en ook zonder foto s zijn je blogs het lezen waard.

    Fijn weekend en een hartelijk groet,

    Roos

  13. gelukkig zie dat je de 14 nog gereageerd hebt….
    ook ik dacht van er zal toch niks aan de hand zijn…

    fijne zondag nog
    gr Carla

Geef een reactie

