Zodra we in Nederland waren, konden we gaan klagen…over het weer.


Leo is het helemaal met me eens. Waren we maar in Zweden gebleven. Dan hadden we lekker op ons vlondertjesterras kunnen zitten in de zon en als die te erg werd, onder de parasol. De zon in Zweden die op het ogenblik van half vijf ’s morgens tot negen uur ’s avonds schijnt. Maar ja, daar zijn we niet, we zijn in Nederland, in Maasdam om precies te zijn. We hebben de mooiste kamer van hotel de Hoogt en die kijkt over de Binnenmaas uit, PRACHTIG!!! dat jullie niet denken dat ik alleen maar kan klagen Dat is voor mij echt jeugdsentiment. Toen ik een kind was, hadden wij een zomerhuisje aan de Binnenmaas. Ieder weekend en de grote vakantie fietsten we erheen vanuit Rotterdam. Ik kan het weer beter dan waar ook voorspellen als ik over de Binnenmaas uitkijk. Dan gingen we met de zeilboot of de roeiboot boodschappen doen in Mijnsheerenland of soms zeilden we helemaal naar Maasdam. Daar deden we dan de hele dag over, want we gingen ergens onderweg aan de kant picknicken.
We willen in Rotterdam gaan wonen als we terugkomen uit Zweden over een jaar of twee hoop ik , maar als we een betaalbaar klein, gelijkvloers huisje zouden kunnen koen aan de Binnenmaas, liefst in de kom van Maasdam of Westmaas, zou ik daar toch de voorkeur aan geven. Ik ben echt meer een plattelandsmens dan een stadsmens, daar kom ik steeds opnieuw achter.
Gisteren waren we bij onze oudste dochter, vandaag gaan we naar onze jongste dochter en morgen naar onze zoon en dan vertrekken we naar Limburg waar dan iedereen ook weer naar toe komt, ook onze zoon die in Flensburg woont. Allemaal met aanhang en kinderen: we zijn met tien volwassenen en zeven kinderen en nog eentje in statu nascendi. Gisteravond hebben we heerlijk gegeten bij de Chinees in Puttershoek aan de dijk. Ik kan het iedereen aanraden, een erg goeie keuken!
Vanmorgen zijn we eerst even langs de Rabobank gegaan, want daar heb ik nog steeds een rekening. Ik had een nieuwe pas toegestuurd gekregen en die kan je pas gebruiken als je in Nederland , iets gepind hebt lekker handig! We konden niet eens meer Internetbankieren. Vroeger had ik die Nederlandse pas hard nodig om hier in de winkels te pinnen, maar nu kan ik gewoon alles met chip van mijn Zweedse bank betalen. Het enige waar ik hem nu voor wil hebben, is de chipknip om te kunnen parkeren in de binnenstad.
Dat hebben we nu geregeld en daarna zijn we kleren gaan kopen voor Leo bij C en A. Leo koop ALTIJD zijn kleren bij C en A. Vroeger ging hij alleen maar tijdens de vlaggetjesdagen en kwam dan met alles wat hij nodig had, thuis. Ik koop mijn kleding NOOIT bij C. en A. Ik kan er niet slagen….
>Nu gaan we naar HIA, later!!

12 Reacties op “Zodra we in Nederland waren, konden we gaan klagen…over het weer.

  1. Je was bijna in mijn achtertuin Janneke. Geniet van alles ondanks het weer.

    groetjes,

    Dorothé

  2. Haha🙂
    Toch jammer dat het nu geen vlaggetjesweken zijn dan.

    Wat leuk dat je gewoon zo dichtbij bent (ben inmiddels ook weer thuis). Veel plezier, hopelijk knapt het weer hier nog wat op.. Hoe dan ook, geniet er van!

  3. Zo vlakbij ! !! Veel plezier met jullie nageslacht !🙂

  4. Hele fijne dagen met je kinderen en kleinkinderen!!

    Corina

  5. Geniet van de dagen in NL en vooral geniet van de kinderen en kleinkinderen. En ach dat weer …… dat nemen we gewoon zoals het komt.

  6. 😄 grappig ik heb ook zo’n man die alleen maar naar C&A gaat, zelfs zijn trouwpak kwam er vandaan!!! (en hij zag er prachtig uit!!)

    Geniet van je tijd met je familie!!!
    Groeten, Barbara

  7. Klagen over het weer. Ha, hoe Nederlandsch😉
    Ga gewoon gruwelijk genieten van alles hier.

    • Dat doen we OOK. We doen gewoon allemaal Nederlandse dingen. We hebben vanmorgen koffie gedronken met een stroopwafel(bij de HEMA!), we hebben krentenbrood gegeten en beschuit en we klagen over het weer…..

  8. Wat leuk, jouw jeugdsentiment! En nu maar heel erg veel plezier met de (klein)kinderen!

    Zijn de stoeltjes trouwens ooit nog boven water gekomen?

  9. Ja dat weer. . . . . als we dat niet hadden, waar zouden de mensen dan over klagen? Ik hoop ook dat het een hoop beter gaat worden. Zeker als jij met kinderen en kleinkinderen in Limburg zit, dan graag een hoop zon. Al is het hoe dan ook heel gezellig met zijn allen samen.
    Net als Floor ben ik benieuwd of je ooit nog wat over de vermiste stoeltjes gehoord hebt.
    Ik wens jullie fijne pinksterdagen toe.

  10. Kan me zó voorstellen dat het Nederlandse regenweer een fikse tegenvaller is.
    Ik hoorde net van een FB vriendin dat het in Zweden nu 26 (!!!!) graden is!
    Gelukkig kunnen jullie je zon uit de kinderen en kleinkinderen halen.
    Fijne vakantie!

  11. Wat zullen jullie van elkaar genoten hebben. ziet er fantastisch uit dat huis. De foto’s zijn schitterend en zullen jullie weer jaren van genieten.

    liefs, Barend en Jeannette

Geef een reactie

