Deze week is het officieel…


Vanaf dinsdag is Leo officieel met pensioen en vanaf woensdag ben ik officieel bejaard. Ik voel me echt niet bejaard, maar ja: dat zeggen ze allemaal. Door mijn verbeterde conditie kan ik meer dan ooit tevoren. Ik til 40 liter zakken aarde op alsof het niks is en ik spit zo een metertje of tien aarde om. Ik ben de hele dag buiten als het even kan. Bij jullie is het ook zo lekker weer hè? De tuin is bijna hersteld van de strenge winter. Er is nog een gedeelte erg drassig, maar er komt ook van alles de grond uitgezet. Ik heb alweer tig akeleien zien komen en ook het een en ander aan lupines. De papavers groeien gestaag en bij de pioenrozen steken overal rode puntjes uit de grond. De paardenbloemenoorlog vorig jaar is zeer succesvol gebleken. Ik heb nog niet 20% van de paardenbloemen die ik vorig jaar had.
Dit schreef ik vorige week zondagavond en nu is het weer zondagavond… Intussen is mijn oudste dochter met haar gezin geweest en het was erg gezellig. Bovendien hebben ze me fijn met de tuin geholpen. Ze hebben ook ons oude het logeerbed uit de woonkamer gehaald en in het logeerhuisje gezet en vervolgens ons logeerbed uit het naai-strijk-televisie-dialyseerkamertje gehaald en neergezet in de woonkamer. We zitten NOOIT in de woonkamer, altijd in de keuken of het naai-strijk televisie-dialyseerkamertje Toen heb ik een nieuwe tafelcombinatie bij Ikea gehaald en nu hebben we daar twee wanden tafel om stof neer te leggen en te naaien. Vandaag heb ik ontdekt dat ik de strijkplank gewoon eronder kwijt kan en als ik dan iets moet strijken (lapjes die ik net aan elkaar genaaid heb) hoef ik hem alleen maar een stukje uit te trekken en te strijken! Ik word gewoon helemaal professioneel.
Ondertussen is het maandagavond. Ik heb het ook zo DRUK!! Ik heb van alles te vertellen, maar ik moet van alles planten en water geven en ik ben aan een tafelkleed aan het naaien wat ik niet afkrijg voor de deadline. Woensdag vertrekken we naar Nederland voor een week. Leo is al meer dan een jaar niet in Nederland geweest. We hebben een huis in Limburg gehuurd voor de Pinksterdagen en ALLE kinderen en kleinkinderen komen…. Ik heb er vreselijk zin in, maar ben ook een beetje zenuwachtig hoe dat allemaal met Leo gaat en zijn dialyse in Nederland. In principe doet hij het gewoon zelf. Mijn dochter heeft zijn dialysevloeistof meegenomen naar Nederland. Zij was met de auto vorige week. Het wordt hier in Zweden prachtig weer volgende week (24 graden op zaterdag), terwijl het in Nederland (Limburg) maar 15 graden wordt en het gaat ongenadig regenen…..

Ik heb allemaal prachtige cadeautjes gekregen en ik heb er nog niet eens een logje over geschreven. Van mijn vriendinnetje Lydia eb ik allemaal leuke kinderboeken gekregen voor mijn werk en in de actie Pay it forward had ik een hele mooie zelfgebreide muts gekregen van haar. Ondertussen heb ik al zelf ook weer forward gepayd, want ik heb de zeepklopper, die ik ooit in een give away gewonnen had, weggegeven aan iemand die er een kunstwerk mee gaat maken. Zij gaat dan weer de tuin van haar buurvrouw opknappen, echt leuk pay it forwarden!. Het is nu half twaalf. Ik ga slapen. Ik moet morgen om zeven uur op en naar mijn werk….. Volgende keer meer en misschien ook foto’s, sorry, te druk, te druk, ik ben bejaard tenslotte.

11 Reacties op “Deze week is het officieel…

  1. Wel een heel levenslustige dan !😉
    Veel plezier volgende week !!

  2. Wat een geweldige post!! Bruisend!! We waren vorige week bij je in de buurt. Een paar keer zelfs. We zijn afgelopen vrijdag thuisgekomen en het mooie weer dat we in Zweden hadden is hier inderdaad ver te zoeken. Koud, koud, koud en veel regen. Ook hier schiet alles dus de grond uit. Ben wel een beetje jaloers op je lupines. We komen ze overal tegen, maar wat we ook proberen, in Zweden krijgen wij ze niet om ons huis heen. Veen grond is dus niet zo goed voor ze denk ik. Stoer dat jullie ook in Nederland zelf gaan dialiseren. Ik wens jullie heel veel plezier met kinderen en kleinkinderen in prachtig Limburg!

    Kram Anna Marie.

  3. Leuk weer wat van je te horen!
    Fijn dat alles weer gaat groeien en bloeien, he? Hier in ons tuintje groeien de planten en struiken ook weer volop. In Zeeland, waar we regelmatig komen, daar is alles toch altijd iets later, doordat het er dit voorjaar vreselijk veel gewaaid heeft. En de noordenwind was er heel erg koud!
    Spannend, dat jullie met de hele familie met de pinksteren bij elkaar zijn! Ik hoop voor jullie dat het met Leo allemaal goed gaat; maar dat zal best goed komen. Hij is het dialyseren nu toch al aardig gewend!
    Veel plezier, en geniet ervan! Groet, Tineke.

    .

  4. Tsssss… bejaarden moeten achter de geraniums zitten hoor! Met een breiwerkje.🙂

  5. Nou zeg, hele reactie getypt: foetsie! Enfin; jij mag dan wel bejaard zijn, je hebt duidelijk geen tijd om achter de geraniums te zitten! Gelukkig maar, want anders schreef je vast niet van die leuke logjes!

  6. Je klinkt ook absoluut niet bejaard Janneke, maar je bent wel een wijze vrouw. Leuk dat het zo lekker gaat. Ik wens je een fijne en bijzondere tijd in Nederland met al je geliefden. Toi toi voor/met je man. Best spannend allemaal. Momenteel heb ik er ook last van dat het leven een beetje te snel gaat om erover te bloggen. Dat komt wel weer.

    groetjes,

    Dorothé

  7. Van harte gefeliciteerd allebei!!

    Corina

  8. hé Janneke en Leo, nog van harte! Blij dat het pakketje aangekomen is!
    Geniet van je kids en kleinkids in Limburg!!
    Hier staan de inieminie slaplantjes, tomaten plantjes buiten, maar het is geen weer dat ze groeien. De komkommertjes en courgettes doen het beter. Laat ze omhoog groeien zoals we vorig jaar gezien hebben. Ben benieuwd. Verder aardig wat bloemen in de aardbeien. Ik hoop ook zwarte bessen, bramen en nog frambozen te krijgen dit jaar. Zitten vol met knop.
    Een minie appelboompje voor in een terraspot bloeit ook vopop, dus dat is ook spannend. De kids vinden het allemaal waanzinnig leuk.
    Moet je nodig mailen, maar telkens komt er niks van. Nogmaals geniet deze pinksteren!!! Liefs Lydia

  9. Het zal qua liefde in ieder geval warm genoeg zijn in Nederland. Heel veel plezier jullie allemaal.
    En uiteraard allebei nog van harte gefeliciteerd met jullie verjaardagen!

  10. Bejaard?! Zo zie ik jou helemaal niet!
    Leuke update log, fijn om te lezen wat jullie allemaal doen. Als jullie terug zijn uit NL, bellen we voor een afspraak. Ik wil die professionele werkplek graag eens zien!

  11. Hele fijne vakantie, bejaarde maar volgens mij heb je het drukker dan ooit. Geniet ervan. Ik heb zelfs een paar canna’s ( de bollen) geplant en ze laten warempel het eerste groen al zien. Lente wat is dat toch mooi. Liefs van Barend en mij
    ,

Geef een reactie

