Quote

Dit vraagt om een quilt van 2.40×2.40


Eindelijk is de slaapkamer af! Het bed is de dag voor ik naar Nederland ging gemonteerd en de buren hebben de kastjes heel lief op zijn plaats gezet.
Het bed slaapt heerlijk en er zit een electrische op-en-neer-stand op voor je bovenlichaam en ook voor je benen. Ik heb zo gedacht: Het is waarschijnlijk het laatste bed wat we kopen en dus moet het van alle gemakken voorzien zijn en een hoge instap hebben. Het is heerlijk om niet meer te hoeven bukken en om je zo uit je bed te laten glijden en dan op de grond te staan.
Foto’s Eerst van de toestand voor het bed:
037
Toen zijn we aan het werk gegaan: de slaapkamer werd leeggeruimd, van een papierlaag voorzien.
043
gewit en daarna kon het behangen beginnen. Eerst moest er wit plamuurbehang op, afstomen kennen ze hier niet:
045
Daarna werd het serieus: behang met PATROON!! Paniek ! Peeuw!!
051
De randjes moeten heel precies worden afgesnedn:
047
055
en dat is hem nu. .Nu ga ik eerst een tafelkleed maken en dan verkleedkleren en daarna ga ik aan mijn slaapkamerquilt beginnen. Het wordt een lonestar, dat weet ik al wel en ik heb ook al stof gekocht bij mijn quiltwinkeltje. Die neemt mijn dochter volgende maand mee als ze met de auto komt. Eerder ga ik er toch niet aan beginnen. Ik heb een afspraak gemaakt dat ze me op skype een quilt as you go methode gaat leren, want een quilt van 2.40 bij 2.40 is wel erg moeilijk te hanteren onder de naaimachine. Ik ben nog niet begonnen met naaien sinds ik thuis ben, want er moet gezaaid worden en ik heb 100 stuks zomerkleding zitten strijken. Misschien doe ik wel het een en ander weg, want ik ben natuurlijk veel afgevallen. Maar ik heb geen zin gehad om alles te passen. >Ik heb een vuilniszak in de hoek van de kamer staan en alles wat ik weg wil doen gaat daarin. En nu ga ik slapen, welterusten allemaal! De stoeltjes zijn overigens NIET terecht. Het vermoeden bestaat dat ze opnieuw uitgehuurd zijn. Dorothee deed me de tip aan de hand om een oproep op Facebook te plaatsen. Ik had daar zelf ook al aan gedacht, dus dat doe ik nu nog even voor ik ga slapen……..

13 Reacties op “Dit vraagt om een quilt van 2.40×2.40

  1. Je hebt in ieder geval een prachtig mooie slaapkamer!!!

    Corina

  2. Een prachtig bed en zalige slaapkamer. Welterusten!

  3. Mooi geworden en dat patroonbehang zit er keurig precies op zeg, heel knap van de behang(st)ers .
    Ik ben even een tijdje weinig hier geweest, de reden kun je op mijn site lezen. Dat zeg ik niet om bezoekers te trekken hoor, maar ik heb geen zin om het verhaal overal neer te zetten.
    Zo’n grote quilt voor je bed, wauw dat zal een groot werk zijn, maar het zal wel prachtig worden. Naast je naaimachine een extra tafel neerzetten, zodat de lap stof daarop kan rusten. Mijn moeder heeft ooit een canvas tent genaaid op een handnaaimachine. Dan moest ze met één hand draaien en de andere hand sturen. Het werd een tent voor op het strand, waar we staande ons om konden kleden en waar we dan onze spullen voor die dag in konden stallen. Ik heb haar er altijd vreselijk om bewonderd.

    Ik hoop voor jou dat de zitjes en het stoeltje weer terug komen, want ze zullen toch moeten weten dat deze dingen niet in die auto zaten toen jij hem huurde? Ik dacht dat alles altijd precies werd gecontroleerd n.a.v. de verhuurbon.

  4. Wat een prachtige slaapkamer zo, mooi behang en wat zit het er goed op! Wat nu op bed ligt vind ik er ook al heel mooi en warm uitzien, ben dus wel benieuwd hoe de quilt gaat worden.
    Nu ook maar duimen dat de stoeltjes nog terugkomen, wat kun je je daar ellendig om voelen en dan kan je er niks meer aan doen als je er achter komt dat er iets niet helemaal goed is gegaan. Wie weet helpt FB mee en zijn ze binnenkort terug!

  5. Zo, dat ziet er goed uit! Leuk patroon op het behang, staat toch een stuk gezelliger.

    Wat balen dat de zitjes nog niet terecht zijn! Hopelijk heeft je actie op FB succes!

  6. De slaapkamer is prachtig geworden, de kleuren zijn super. En daar hoort natuurlijk een zelfgemaakte quilt op. In de kleuren van de slaapkamer.
    Ik ben ook benieuwd naar de quilt-as-you-go-methode. Die snap ik ook nog niet.

  7. He Janneke wat ziet dat er mooi uit, kan je de quilt niet gewoon met de hand maken? ik geef toe dat het extra tijd kost maar onder de naaimachine lijkt het me een bijna onmogelijke opgave. Ben wel benieuw hoe je dit gaat oplossen.
    Trouwens na een uurtje oude kleren passen weet je wel wat er weg kan.
    Lijkt me heerlijk om een hele nieuwe garderobe aan te schaffen!!!roe

    groetjes aan Leo

  8. Mooi hoor. Ik vind het behang echt heel mooi en het bed ook. Wens je er veel aangename uurtjes in.

  9. je slaapkamer is mooi geworden, goed gedaan hoor!
    Als je nu uitgequild ben voor jezelf dan hou ik me aanbevolen. lever gewoon een berg stof en naaien met die hap.
    Echt waar, jij bent van het engelen geduld, ik niet…..
    Fijn af en toe weer wat van je te horen op deze manier!
    xxx Lydia

    • Ja, maar ik doe het niet professioneel. Als het onder druk gaat, vind ik het niet meer leuk…..

      • Gelukkig heb je nog plannen genoeg!!!
        Geniet er maar van, enne ik ben nu al nieuwsgierig hoe die grote quilt je slaapkamer helemaal af maakt.

  10. Dat is een prachtige slaapkamer geworden ! Wat zullen jullie daar heerlijk kunnen slapen🙂

Geef een reactie

