68 pakjes boter….


ofte wel 34van die pondsrollen boter
boterberg
Die Leo weet me wel te motiveren. Jullie begrijpen dat ik iets minder motivatie heb om nog verder af te vallen nu ik: 1. mijn streefgewicht voor de operatie heb bereikt, 2. helemaal niet meer geopereerd hoef te worden. We zaten te eten en Leo wees op onze boter: “Kijk”, zei hij, “je ben 34 van deze pondspakjes vet kwijt. Moet je het er natuurlijk niet weer allemaal bij eten hè?” Als ik nu een zwak moment heb, denk ik aan 68 pakjes boter en probeer ik er nog 68 bij op die stapel te krijgen. Ik heb nieuwe kleren gekocht en ik ben 3 maten naar beneden. Ik verlang naar de dag dat ik maat 42 aan kan en dus in alle winkels in Zweden kleren kan kopen, maar dat duurt zeker nog 10 kilo….

26 Reacties op “68 pakjes boter….

  1. Gefeliciteerd! Een heuse mijlpaal, en hopelijk voel je je dienovereenkomstig fit!

  2. wat ontzettend knap ooit hoop ik ook aan die maat 42 te komen, ik ben op weg maar er nog niet.

  3. Waw Janneke, wat knap van je!!! Daar kijk ik best wel naar op…

  4. Wow, 3 maten wel!
    Ik ben een stukje langer dan jij en ik wil naar maat 44, en “zucht” dat lukt maar niet…..

  5. Wow, da’s best veel als je het zo bekijk!!
    Echter best lekker die roomboter, dat dan weer wel!
    Tja, en een nieuwe uitdaging???…..jezelf een mooi badpak beloven van maatje 42, om te zwemmen in zo’n mooi Zweeds meer, en dan op de foto….als tegenhanger van die andere foto…..
    Of even tevreden zijn en het zo houden!!! Want dat kost ook moeite!!!
    ik weet dat je het kan!
    toitoi, Lydia

  6. Goed bezig Janneke! Top hoor!!!

  7. wauw! (ook wel onsmakelijk om te visualiseren, 17 kg boter aan je lijf.. )

  8. Knap van je, hopelijk voel je je ook beter nu je gewicht kwijt bent dat kan een stimulans zijn om voor die laatste 10 kilo ook door te zetten.

  9. Goed zo, fijn dat Leo je hierop wijst, zodat je toch gemotiveerd blijft om door te gaan.

  10. Oh nog even een vraagje, jij had eens een verwijzing naar iemand die groenten kweekte op een beperkte ruimte. Tenminste ik dacht dat ik dat hier had gelezen, ik wil dat idee doorgeven aan een kennis van mij die afhankelijk is geworden (deels dan) van de voedselbank. Daar krijgt ze vaak geen verse groente en veel frites, maar dat is voor haar kinderen natuurlijk erg ongezond. Toen dacht ik aan dat stuk over groente kweken op een kleine ruimte.

  11. Haba, kijk eens op 15 augustus 2012

  12. Dat proberen wij ook altijd te doen met toespraken. Er een getal aan koppelen, wordt het meteen veel levendiger. En wow, 3 meis! Volhouden meis!

  13. Goed hoor! Denk nog eens aan wat je er voor hebt moeten doen. Zou zonde zijn als je dat voor niks gedaan hebt. Niet opgeven dus. Kom op Janneke, go for it!!!

  14. Anoniem = Annelies, was net even te snel.

  15. Goed zeg!!!!

    Corina

  16. Geweldig resultaat! En denk aan wat een energie die afgevallen ponden geven!

    fijn weekend.
    Gr Roos.

  17. Goed van je hoor! Respect!
    Groet, Tineke

  18. Succes Janneke, geweldig

Geef een reactie

