Zó makkelijk later we er ons niet onderkrijgen hoor!


In de eerste plaats bedankt voor al jullie medeleven op het blog en op de email…… Woensdag 14 dagen geleden schreef ik mijn laatste logje en daarna werd het angstwekkend stil op mijn blog. Die ochtend heb ik mijn kleuters afgebeld en Leo was ook thuis die dag (toevallig). Ik heb even uitgehuild en Leo kreeg pas later last van een klein depressietje. Ik heb lekker saucijzenbroodjes gemaakt helemaal niet aan de lijn gedacht de hele dag. Maar toen vond ik het toch zonde. Ik heb besloten door te gaan in een iets lager tempo en nu, twee weken later, kan ik zeggen dat het goed gaat daarmee. Ik ben ondertussen alweer meer dan een kilo afgevallen, dus das mooi. Het trainen is ook op een lager pitje komen te staan. Ik haal nu meestal een keer per week. Op de dagen dat ik niet train of zwem, doe ik 60 jumping jacks en ik schuif weer sneeuw en zo. Als het nu eens lente wil worden, dan ga ik weer lekker buiten lopen. Er is maar 1 ding wat ik niet doe als ik niet train: MIJN BUIKSPIEREN! Ik KAN mezelf er niet toe zetten…. We hebben dus ook besloten om het huis op te knappen, te beginnen met de slaapkamer. Ik heb me er helemaal op gestort. Ik heb een super duur op-en-neer nieuw bed gekocht (Zweedse kwaliteit) en dat wordt volgende week donderdag bezorgd. Dan moet die kamer klaar zijn natuurlijk. Ik heb een mannetje gebeld om te verven en behangen, maar die zou vorige week eens langskomen om te KIJKEN en is nu nog niet geweest. Gelukkig kreeg ik hulp aangeboden en nu doen we (een paar vrienden en ik)het gewoon zelf! Ik heb nog nooit van mijn leven zelf behangen, maar in Zweden leer je dat vanzelf…… Toen ging ik dus behangspullen kopen. Afstomen kennen ze hier niet, zo’n apparaat is niet eens te huur. Hier plamuren ze over het behang heen en dan schuren ze het glad, zie je het voor je met als dat stof? Gelukkig ontdekte ik dat je ook plamuurBEHANG kan kopen en dat zit er nu op. Het is meteen een goede oefening in behangen. Het echte behang moet er overheen. Aan de slaapkamer kan alleen maar op vrijdag en maandag gewerkt worden, want de andere drie dagen werk ik. Het gaat dus niet zo vlot als ik wel zou willen. We hebben de hele slaapkamer natuurlijk leeggehaald en de inhoud, inclusief bed, staat nu in de woonkamer. Ik ben een voor een alle laden en laadjes en kastplankjes opnieuw aan het inrichten en van alles aan het weggooien, maar ik word er op een bepaald punt helemaal gek van, dat weet ik nu al. Als ik dan weer flink wat ruimte heb, gooi ik weer alles wat over is bij elkaar en dan komt dat een volgende keer wel weer. Het is alleen zo onrustig als overal wat ligt….
Het is hier trouwens pokkenweer, iets anders kan ik er niet van maken. Het is niet alleen -10, er staat ook nog een ijzige wind uit het Noordoosten (gevoelstemperatuur van -30)en het sneeuwt. Er is in 24 uur 12 centimeter gevallen en er komt vannacht nog 20 centimeter aan. De Zweden zijn allemaal aan het klagen ik klaag alleen over de wind die overal doorheen snijdt.
Lichtpuntje is wel dat het erop lijkt dat Leo’s conditie iets beter wordt door de dialyse. Hij lijkt het minder koud te hebben en hij heeft iets meer energie. De onderzoeken die hij nog moest hebben voor hij op de transplantatielijst komt, worden in versneld tempo uitgevoerd, dus dat is mooi. Dus al met al is het allemaal niet zo zwart als het lijkt. Alleen: ik kon steeds maar geen logje eruit persen. Ik heb iedereen gelezen, soms zelfs gereageerd, maar soms ook helemaal niet. Ik heb foto’s genomen, maar ik haal ze niet van de camera, dat soort dingen. Het is dus niet helemaal in orde, maar het is ook niet helemaal slecht. Ik mis de kinderen en kleinkinderen verschrikkelijk, maar er is even niets aan te doen. Als de verbetering doorzet, komen we met Pinksteren naar Nederland. We hebben een huis gehuurd in Limburg voor iedereen en iedereen komt, zelfs mijn zoon uit Duitsland met zijn vriendin. Als Leo’s toestand (en het weer!) het toelaten, kom ik half april ook enkele dagen om voor iedereen cadeautjes te kopen en nieuwe kleren. Dat kan niet in mei, want dan krijgt Leo de zenuwen. De cadeautjes worden dan in mei uitgedeeld (Sinterklaas met Pinksteren, moet kunnen). Dan heb ik nog een cadeautje gekregen van de Pay it forward actie van Josh Moll, waarover later. Dat is het voorlopig. Ik wilde gewoon een logje de wereld in sturen.GELUKT!

22 Reacties op “Zó makkelijk later we er ons niet onderkrijgen hoor!

  1. Heerlijk, Janneke, om wat van je te horen. Ik maakte me stiekem toch een beetje ongerust over de stilte. Ik weet wel, dat je een sterke vrouw bent. Maar ja, je kunt ook wel een keer even té veel op je bordje hebben liggen. Maar het komt goed. Zeker weten. Fijn dat Leo wat meer puf lijkt te hebben. En ook fijn om straks zo´n heerlijk bed in een mooie slaapkamer te hebben.
    Liefs, Teunie

  2. Fijn om van je te horen. En wat ben je goed bezig! Allemaal in een rustiger vaarwater met je fysieke training, maar toch steeds in beweging, de goede kant op. En dat bedoel ik figuurlijk. En wat heb je een boel vrienden! Gek genoeg deed mij dat ook goed om allemaal te lezen🙂

  3. Blij je weer te lezen!!

    Corina

  4. Fijn om weer even van je te ‘horen’. Ik kan me voorstellen dat je/jullie het nodige te verwerken hadden de afgelopen weken. Gelukkig is jouw optimisme en positiviteit weer naar boven gekomen en die helpt je er ongetwijfeld nog verder bovenop.

  5. Janneke, precies zoals ik je denk te kennen… wat goed weer van je te horen. Je bent, na onze laatste mailwisseling, veel in mijn gedachten. We wensen je veel kracht, energie en een lentezon toe!

  6. goed om je weer te lezen; dikke knuf

  7. Morgen,
    hehe, gelukkig, begreep de stilte wel, maar toch dat afwachten, ben ik nooit sterk in geweest.
    Bewondering voor je doorzettingsvermogen
    groet.mien

  8. als het een bed van kungsängen is zal je als een vorst in je nieuwe slaapkamer rusten. Fijn om te lezen dat je weer een zonnestraal ziet. Groet karin

  9. Hi Janneke,

    Soms moet je even bij jezelf blijven als er iets ingrijpends gebeurt om dingen te verwerken, nieuwe wegen te zoeken of gewoon om adem te halen. De rest kost dan teveel energie en doet er ook niet toe. Fijn dat je nu weer de stap gezet hebt om het met ons te delen. Veel succes met al je plannen. En super dat je nog steeds je sporten volhoudt. Je moet niet denken dat je het niet goed doet als je minder doet als anders, maar dat alles wat je doet mooi meegenomen is. De ene keer is dat minder de andere keer is dat meer. Zelfs sporters nemen af en toe een tijd van sportrusten.

    groetjes,

    Dorothé

  10. Het valt soms echt niet mee hè.. om iets op te schrijven enzo.. o, niet dat er niets te vertellen is, maar je komt er gewoon niet toe.. dat van die foto’s is ook zo herkenbaar… heel veel succes met de komende klus…
    en ook voor Leo staat mijn lampje (een zoutlampje) dagelijks aan… baat het niet🙂

  11. fijn dat je er weer bent! neem maar je tijd, je komt er wel😉
    lieve zoen, ook voor leo,
    e.

  12. Fijn om weer even een logje van je te lezen. Ik had van de week al even bij je gegluurd om te kijken of ik niks gemist had. Overigens kan ik me heel goed voorstellen dat bloggen wel het laatste was waar je aan dacht. En als je er aan dacht dan wist je vast niet wat je moest schrijven.
    Fijn dat Leo door de dialyse wat opknapt en goed om te lezen dat jullie niet bij de pakken neer gaan zitten (daar zijn jullie volgens mij ook echt de mensen niet naar) maar opstaan en weer doorgaan. Petje af voor jullie!

  13. fijn janneke, om wat van je te horen. helemaal goed kan denk ik ook niet na zo’n bericht, maar ik vind het goed om te lezen hou je er mee omgaat. sterkte.

  14. oh gelukkig, ik maakte me natuurlijk ook al een beetje zorgen .
    Iedereen is ook hier in nederland, waar het gewoon nog sneeuwde vanmorgen, hoe is t mogelijk, zo toe aanw at lente, zon en zomerser weer, en ook mijn complimenten voor jullie doorzettingsvermogen wat alles betreft!
    Kan me ook wel voorstellen dat je je kinderen mist. Lieve groetjes!

  15. Wat goed, dat we weer een logje van je lezen! Ik kan me heel goed voorstellen, dat je hoofd er 2 weken geleden niet naar stond om te bloggen!
    Nu maak je al weer plannen om te behangen en andere klusjes te doen, en dat is een goed teken, toch? Ook leuk die vakantie naar Nederland om alle kinderen en kleinkinderen weer te zien, heerlijk vooruitzicht! En dat Leo’s conditie toch wat vooruitgaat, is mooi meegenomen!
    Nu nog een beetje minder sneeuw en kou daar, en alles ziet er weer wat rooskleuriger uit.
    Succes met al je bezigheden!
    Groet van Tineke.

  16. Fijn dat je weer even een teken van leven geeft Janneke, mens je bent een sterke vrouw en ondanks die enorme tegenvaller, ga je er weer helemaal bovenop komen.
    Gelukkig dat het met Leo nu wat beter gaat, want dat is ook belangrijk om een transplantatie succesvol te laten verlopen.

    En sinterpinkster is toch een prima idee nietwaar? 🙂

  17. Nog een meelezer die zich een beetje zorgen maakt!
    Er is ook wel veel op je afgekomen, een zware keuze maken die niet doorgaat ,zorgen hoe je man zich staande houdt..

    Niet te gering en dan nu het vizier op andere zaken, fysiek inspannende en ook gezellige dingen!

    Sterkte!

    Met groet en fijn weekend ,Roos.

  18. 🙂
    hou je taai!

  19. Sommige dingen heb tijd nodig om te landen. Op de juiste plaats te zetten en er dan ook nog mee om te gaan. Je doet het geweldig, vind ik! Supertrots op jullie!!

  20. Fijn dat je weer even schrijf. Maakte mij wel zorgen
    Heel leuk dat je gauw je kinderen en je kleinkinderen weer ziet
    Zal aan je denken als je aan het ge nieten ben met al dat grut
    Dikke kus van winny lorwa

  21. Lieve, sterke, dappere vrouw.
    Ik lees je verhaal met een gevoel van WOW! wat heb ik een respect voor jou. Ik had je graag willen helpen behangen ( ben ik goed in ) maar ja, de afstand is wat ver voor een dagje klussen.
    Als je me nou eens in een prive berichtje jullie adres stuurt ( als je wilt ) dan kan ik ook eens een echte verrassing op de post doen. Lijkt me leuk om te doen.
    Dikke kuz uit Spakenburg!

  22. ’t Zou eerder raar zijn geweest als t jullie niets gedaan had en je hier als vanouds door zou blijven bloggen, vind ik. Veel stekte, want ook na 2 weken zal het nog niet meevallen. Lekker straks slapen op een nieuw bed, heerlijk vooruitzicht!

Geef een reactie

