Soms voel ik me net een fabrieksarbeider…..


Vijf dezelfde babyquiltjes heb ik de afgelopen tijd gemaakt. Alleen de kleur van de zijkant was steeds anders,maar het procédé was steeds hetzelfde. Ik heb er veel van geleerd, dat wel Zo heb ik deze laatste weer ietsje beter gequilt dan de vorige en ook de rand eromheen lukt steeds beter en nauwkeuriger. Maar ik hou toch van meer variatie. Ik was nog vergeten te vertellen bij die vorige dat ik er ook een brandgaatje nou zeg maar gat, zeker zo groot als een duivenei in had gemaakt. De quilt was met zijn achterkant tegen de schemerlamp aangekomen…. Ik heb er een lapje over gelegd en een lapje erin (bij de vulling en ik heb er gewoon overheen gequilt, niks meer van te zien.
Over het pakje dat ik vandaag gemaakt heb om te versturen, ben ik erg tevreden. Dan komt het kind in me helemaal weer boven. Ik had een lelijke bruine doos waar ik het quiltje en wat verrassingen voor de oudere kinderen in had gedaan en daar heb ik pakpapier overheen gedaan, gewoon blank pakpapier. Toen vond ik het er nog niet echt feestelijk uitzien en toen heb ik aan alle zijden behalve de adreszijde natuurlijk nog een kaart geplakt. Verder heb ik er PRACHTIGE Zweedse postzegels opgeplakt van wanten en schaatsen en warme jassen en sokken en zo. Het ziet er heel feestelijk uit.
Ik heb nog stof voor twee quiltjes en het ligt er maar helemaal aan of het volgende kind een meisje of een jongen wordt. Ik heb een roze zijkant en een dieppaarse. Maar voorlopig maak ik geen rupsjenooitgenoegquiltjes meer, in juni of zo begin ik aan de volgende. Nu staat er eerst een belofte aan een tafelkleed op het programma. Ik heb de patchwork versiering al uitgezocht en ik weet de meeste kleuren ook, maar ik wil weten wat ze als hoofdkleur willen. Ik denk donkerpaars of korenbloemenblauw. Daar kan ik dan de kleuren van het patchwork bij aan laten sluiten. Ik moet mijn quiltontwerpprogramma nog even overzetten op mijn nieuwe computer.
Foto’s heb ik wel gemaakt, maar die krijgen jullie later te zien als het pakje in Nederland is aangekomen.
Na het tafelkleed moeten er zomerjurkjes gemaakt worden en dan verkleedkleren. Ik vrees dat we de quilt voor op ons bed nog even moeten uitstellen…….
Dan wil ik als laatste nog even zeggen dat jullie aanmoedigingen en ooh’s en aaah’s van het vorige logje hebben geholpen;: ik ben vanaf zaterdag een pond ruim afgevallen!

8 Reacties op “Soms voel ik me net een fabrieksarbeider…..

  1. de titel fabrieksarbeider geeft me het gevoel dat het moet, je er niet van geniet(genoten heb), zwaar werk is, eentonig, een beetje uitzichtloos soms,…….ik denk namelijk dat je van elk quiltje weer opnieuw genoten heb, of niet soms………enne rupsje nooitgenoeg blijft leuk…..en is nooit genoeg!! hihi.
    Ben benieuwd naar het tafelkleed….enne die sprei, mooi voor het najaar, dan heb je er hartje winter wat aan!
    liefs

    • Nee, ik geniet er wel van, maar meer variatie vind ik gewoon leuker, heb ik altijd gehad. Ik vond het ook niet leuk om kinderen met alleen een ‘s’ je te behandelen waar anderen het heerlijk vonden om zo snel succes te hebben. Laat mij maar iedere keer zweten en puzzelen hoe ik dat nu weer op kan lossen…..

  2. Ik herken dat gevoel,geen gevoelsmatige massa productie willen maken/doen.

    Toch blijf ik genieten van je creatie’s. Ik heb sinds gister ook weer een nieuwe uitdaging en wellicht blog ik daar eerdaags wel over.

    Corina

  3. Wat ben je toch een duizendpoot! En chapeau voor het afvallen. Ik kijk soms naar het programma Obese (ken je dat?) Wat een discipline hebben die mensne om af te vallen. Pff… vind ik heel erg knap.

  4. Steady going…. Goed zo!!

  5. Knap hoor, zoveel quilts maken. Ondanks het feit dat hier een heel leuk quiltwinkeltje in ons dorp ligt ben ik er nooit aan begonnen. Teveel gepriegel voor mij maar mooi vind ik het (resultaat) wel!
    Ik wil nog wel x keer ooh en aah schrijven als het helpt 🙂

    • Nou, vorige week heeft het goed geholpen. Ik zat een beetje in een dipje en na al jullie oooh’s en aaah’s was ik meteen meer dan een kilo afgevallen. Nu even een weekje consolideren en dan weer ertegenaan.

Geef een reactie

