Eland in de tuin!


Wij hebben zo’n bewegingsgevoelige lamp bij ons gastenhuisje en gisteravond was hij ineens aan! Toen we gingen kijken, zagen we niks, maar even later ontdekte is sporen van achter naar voor. Omdat je natuurlijk niet om kwart over elf in het stikkedonker bij -11 graden in kniehoge sneeuw gaat kijken, ben ik pas vanochtend de sporen gaan onderzoeken. Natuurlijk ben ik vergeten foto’s te nemen, maar de sporen in de sneeuw zagen er zo uit:
footprint elg
Internet leerde mij dat het een echte eland is geweest.
Ik heb meteen een kaart naar haar gestuurd, zij is ook zo dol op elanden niet als op haar auto landen.
Nu heeft Leo nog steeds geen eland gezien, hoewel hij er met zijn neus bovenop zat. Met walvissen heeft hij ook al zo’n pech. Hoewel we verscheidene malen op plekken waren waar walvissen zijn (westkust van Canada, Vancouver Island, Oostkust van Canada monding van de St. Laurensriver, Nova Scotia, Californië) en we ook tochten op zee hebben gemaakt om ze te spotten, hebben we er nooit eentje gezien. Dan is de kans dat hij een eland in onze tuin kan zien toch nog iets groter….

9 Reacties op “Eland in de tuin!

  1. Dat is bijzonder..wij oen het wel met mussen

  2. Wauw! Ga zoeken of je keutels vindt van het dier. Een prachtige hoop met droge ronde kogeltjes. Ik heb het jaren moeten doen met alleen het vinden van de uitwerpselen maar inmiddels heb ik toch wel zo’n 10x elanden gezien! Maar een eland in de tuin….Wauw!

  3. oh wauw geweldig weer, ben zo gek op die echte zweedse belevenissen van jullie 🙂

  4. Tjonge een eland in de tuin, wanneer bij ons de buitenlamp met bewegingsmelder aangaat, is het meestal de kat van de buren, soms in voorjaar of zomer is het onze tuinegel, met of zonder sliert jonkies achter zich aan.
    Maar een heuse eland, geweldig lijkt me dat.
    Walvissen heb ik eens gezien toen we op de boot zaten naar Corsica, dat was zo bijzonder, dat het ook werd omgeroepen op het schip. Dat is dan nog maar een klein soort baleinwalvis die daar voorkomt.

    Mijn dochter heeft foto’s , dat ze in Mexico met een walvishaai meezwemt, dat zijn nog eens enorme dieren ze viel erbij in het niet. Maar jij woont in een land waar dit soort dieren rustig vlak bij je in de tuin kuieren, geweldig.

  5. Een rare zin van mij, zo lijkt het of walvishaaien door je tuin kuieren whahahahahaha ik bedoel dus dat elanden zo uit de natuur in je tuin komen .

  6. Wouw, dat is echt de natuur in je eigen achtertuin hebben! Ik hoop dat jullie de eland nog een keer in het echt spotten.
    Groeten marja aka borduurmuppet

  7. Wat bijzonder! Hopelijk krijg je er ooit nog eentje mooi op de foto.
    Wij hadden in onze tuin op Curacao altijd hele grote leguanen in de bomen zitten. Niet eentje, maar soms wel tien tegelijk. Ze houden van zonnen, en deze bomen stonden beschut en pal op de warmste plek van de tuin.

Geef een reactie

