Ik ben twee en ik zeg inte…


Van Leo is hij allang niet bang meer. Toen hij net geleerd had hoe Leo heette, dacht hij dat Leo een leeuw was (Leon)
Dit heerlijke mannetje kwam vorige week een nachtje logeren, althans een avondje. Zijn Nederlandse moeder praat Nederlands met hem en zijn Zweedse vader Zweeds. Op de Dagis wordt ook Zweeds gesproken natuurlijk. Het gevolg is dat dit kind perfect tweetalig is. Je kunt gewoon met hem in het Nederlands praten en hij praat meestal Nederlands terug, maar ook wel Zweeds. Als je vraagt of hij wat wil eten, zegt hij :”Inte”. Als je het gewoon in zijn mond stopt of voor zijn neus zet, eet hij het op. Als je vraagt of hij nog een hapje wil, zegt hij :”INTE” en wil dan ineens helemaal niet meer, dom, dom, dom van mij om te vragen. Er moest geslapen worden. Ik heb een geweldig kampeerledikantje, maar hij zei :”INTE” en was met geen stok in dat bedje te krijgen niet dat ik het geprobeerd heb hoor, met een stok.
002
Uiteindelijk heb ik op de grond een bedje gemaakt van dekens en dekbedjes en daar is hij toen maar gaan liggen, nadat hij “INTE” had gezegd toen ik hem een fles aanbood, maar hem gretig aanpakte en leegdronk. Daarna wilde hij nog meer melk, maar dat had ik niet. Toen mocht hij filmpjes op Youtube kijken en zo is hij in slaap gevallen en de computer ook….
001

7 Reacties op “Ik ben twee en ik zeg inte…

  1. Ach wat een lief slapend schatje.

    Corina

  2. En wij hebben er een Zweeds woordje bijgeleerd. Prachtig!

  3. hahahaha dat is wel heel modern,in slaap vallen met youtube 😉

  4. Heerlijk niet in een bedje maar lekker op de grond,slaapt dat lekker? Inte 🙂

  5. … heerlijk!! en wat fijn dat je dat zo flexibel hebt opgelost voor hem

  6. Ja, zo worden kinderen inderdaad tweetalig. De mijne spreken een heel goed woordje nederlands en verstaan alles. Ik heb geleerd dat er toch één taal de boventoon moet/gaat voeren. Maar gelukkig kunnen ze uitstekend communiceren met mijn nederlandse familie….

Geef een reactie

