Ik heb hem meteen aan mijn blogrol toegevoegd!


Nou heb ik toch weer een leuk blog gevonden! Al een tijdje heb ik Bietje op mijn blogrol staan. Daar lees ik dus regelmatig. Als ik iemand niet op mijn blogrol heb staan, vergeet ik op een gegeven moment dat ze er zijn en dan na een week of vijf denk ik ineens: “O ja, die hadden we ook nog en soms kan ik ze dan helemaal niet meer terugvinden. Maar enfin, zij dus had gisteren zo’n leuk logje, over een ander blog wat zij volgt (volgen jullie het nog?). Dat gaat over een vrouw in 2013 die brieven schrijft aan haar overgrootmoeder die in 1913 leeft. Allebei wonen ze op het platteland van de Alblasserwaard. Nu ken ik de Alblasserwaard erg goed. Ik heb een vriendin wonen in Hardinxveld-Giessendam (op het Hoepmakerspad nota bene!) en wij hebben vrienden gehad in Ottoland, waar de twee brieven vandaan geschreven worden. Ik heb trouwens ook gewerkt in Sliedrecht. Toen we in Dordrecht woonden, gingen we op zondag altijd fietsen of autorijden in de Alblasserwaard, ik heb hele goede herinneringen aan dat gebied. Tegenwoordig heb ik vrienden in Alblasserdam, eentje daarvan ook met een blog, Teunie van Eenvoudig Leven. Ik weet zeker dat zij ook van dit blog zal smullen. Ik heb gisteravond twee uur lang terug zitten lezen Het blog heet: http://www.plonialoeve.com/ Ze is genomineerd voor de online geschiedenisprijs van 2012 of 2013, dat is me even ontgaan en je kan op haar stemmen tot 8 februari. Het is echt heel boeiend. Ik had een oma van 1894 en zij heeft me veel verhalen verteld over haar leven in Deventer in het begin van de twintigste eeuw. Over die rokken had mijn oma ook een heel verhaal. Haar moeder had 8 rokken en er ging er eentje in de was per week, de onderste. De bovenste werd dan onderste en dan zocht ze de schoonste op en dat werd dan de bovenste…… Lekker fris, ik kan er ook niks aan doen…. Jullie moeten het allemaal maar zelf lezen, het is zeer de moeite waard.

9 Reacties op “Ik heb hem meteen aan mijn blogrol toegevoegd!

  1. Dat blog heb ik ook eens gelezen, leuk idee hoor. Ik zag laatst dit blog. Ken je dit? http://hejtjorven.blogspot.nl/ Gaat over Zweden en over Scandinavie, ik vond het leuk om te lezen. Tjorven is trouwens een van de hoofdpersonen van ‘Samen naar het eiland Zeekraai’ van Astrid Lindgren, mijn favoriete kinderboek. Het gaat over een familie die vakantie houdt op een eilandje aan de Zweedse scherenkust. Wij willen deze zomer ook graag naar Zweden en willen dan ook de kust bezoeken.
    groet, Ellen uit Friesland.

  2. oh, wat een heerlijke site. heb 10 jaar in Alblasserdam gewoond. toch wel blij, dat het geen 100 jaar geleden is.

  3. Ik kende het blog nog niet, maar ga vanavond lekker lezen. Hejtjorven is inderdaad ook een hele leuke blog.

    Kram Anna Marie.

  4. Wat leuk,ik ben in die omgeving opgegroeid en fietste in mn middelbare schooltijd altijd door Hardinxveld,Ik mis nu even de tijd maar zal die website binnenkort eens heel goed bekijken.

    Corina

  5. Ha ik kende deze blog niet, na drie berichten heb ik hem toegevoegd bij m’n favorieten. Gestemd heb ik ook. Ik ben in Hardinxveld gestart met werken, m’n eerste klasjes en de plaats waar ik werkte houden toch een speciaal plekje bij mij, hoor.
    Dankjewel Janneke

  6. Dank voor de tip. Geschiedenis is boeiend en die hele persoonlijke helemaal! Ik had ook grootouders van einde 19e eeuw.

  7. Oh dat blog ga ik lezen. Ben gek op geschiedenis.

  8. Heel erg leuk! Ik ga kijken. Thanx voor de tip!!

  9. Jee, wat een reactie-keten heb ik bewerkstelligd. Leuk dat je het ook zo’n heerlijke blog vind.

Geef een reactie

