SUN\SOLEIL\SONNE\SOLE\SOL\ZON\ !!!


Als het niet zulk prachtig weer was, zou ik helemaal somber worden van alle verhalen uit Nederland over slecht weer en over alle griep die daar heerst. Sinds gisteren is de zon weer gaan schijnen, maar dat betekent wel dat het weer vriest. Twee maanden per jaar komt de zon hier niet boven de heuvel uit, maar die twee maanden zijn nu voorbij: Op 25 januari had ik zon in mijn keuken en vandaag scheen hij overal in huis, geweldig!

in de keuken.....

in de keuken…..


in de kamer.....

in de kamer…..


en zelfs in de badkamer op het zuiden die het dichtst bij de heuvel ligt....

en zelfs in de badkamer op het zuiden die het dichtst bij de heuvel ligt….

Over twee maanden zal de meeste sneeuw gaan smelten en komt er weer GROEN tevoorschijn en GRAS en BLOEMEN!! Ik moet wachten, maar ik kan het eigenlijk niet… Ach, weet je: het landschap met sneeuw en ijs is ook erg mooi en erg glad

18 Reacties op “SUN\SOLEIL\SONNE\SOLE\SOL\ZON\ !!!

  1. Heerlijk he? Hier vandaag ook zon en ik heb al verschillende groene deeltjes boven de aarde zien uitpiepen!

  2. Wat heerlijk voor je dat er weer een zonnetje schijnt in huis! Vandaag hier behoorlijk veel zon, met af en toe een fikse bui!
    groet, Tineke

  3. daar wordt je vrolijk van! 🙂
    liefs, Lydia

  4. Ik kan me best voorstellen, die scandinaviers met hun depressies. Je hebt toch zon nodig in huis! Twee maanden… afzien zeg.

  5. Leuk huis! Ziet er warm en gezellig uit.
    Enne…ik zou dd in NL depressiver worden dan in de scandinavische landen. Het regent hier lang zo vaak niet als daar!

  6. Prachtig! Geniet ervan. Hier zag ik gisteren de eerste sneeuwklokjes, ook altijd een feest.

  7. Heerlijk de zon weer in je huis, ik kan me voorstellen dat die als een belofte van de lente komt, na twee maanden van afwezigheid.
    Hier is het de laatste paar dagen ook zonnig geweest, wel een koude wind, maar toch lekker om te wandelen .
    Hier staan al veel bolletjes een flink eind boven de grond, en hier en daar staan de sneeuwklokjes al in volle bloei.
    Het lijkt me of je veel meer geniet van de zon, als je die een tijdje hebt moeten missen.

  8. Hoi Janneke,
    Gisteren hebben we met de zonnebril in de auto gezeten, zo scherp was de zon. Heeeeeerlijk. Ik zie hier ook al allerlei groene kopjes boven de grond uitkomen.
    Groeten Marja aka Borduurmuppet

  9. Zon is soms alles dat je nodig hebt. En als de zon zich al zo lang niet heeft laten zien is elke zonnestraal nog mooier. Geniet er van.

  10. Wat grappig, ik vier ook altijd de dag dat ze zon weer aan de voorzijde de woonkamer in komt in de avond…. Afgelopen week! Net als bij jou!! 🙂

    • De precieze datum weet ik nog steeds niet. De week daarvoor scheen de zon niet, dus dan weet je niet hoe ver hij is. Ik geloof dat hij vorig jaar op 20 januari voor het eerst in huis scheen……

  11. En weet je wat ook zo heerlijk is? Dat het hier al weer zo lang licht is inmiddels. Spring is in the air.

    • Op deze hoogte scheelt het 20 minuten per dag! ’s morgens tien minuten en ’s avonds tien minuten. Het is gewoon fantastisch, maar hier nog geen spring hoor! Vanmorgen was het -6…

  12. Heerlijk hè, weer zon! Ik wil dat ook heel graag weer. Lekker met gesloten ogen en een kopje koffie buiten. Of lezend in een boek. Of in bikini. Of.. haha ik heb er zin in.

  13. Heel af en toe komt de zon ook hier weer binnen.. met een scherpte en een kracht…maar nu weer niet… grijs grijs en grijs is het wat de klok slaat. Dus lekker binnen kaarsen aan, een gezellige gele lamp en een grote mok koffie…

Geef een reactie

