Buiten is het -15 graden. Binnen schijnt de zon door de grote ramen van het tropisch zwemparadijs


Wat een luxe! Beetje werken, beetje met kinderen praten en spelen en dan tussendoor lekker trainen en dan zwemmen in het zwemparadijs. Ik ben er tegenwoordig rond lunchtijd, dan is het verschrikkelijk rustig. Ieder halfuur is de golfslag, meestal ga ik er dan uit, maar er zijn bubbelfonteinen en grote masserende waterstralen, bubbelbaden en een wildwaterbaan. Het tropisch zwembad gedeelte bestaat uit twee baden met elkaar verbonden door twee gangen of sluizen waar je doorheen kan zwemmen.Dan is er nog een 25meterbad, maar ik heb iets nieuws ontdekt. Met die baantjes zwemmen had ik uitgevonden dat ik in ongeveer 25 slagen, 25 meter zwem. Zolang ik dus mijn slagen tel, weet ik precies hoeveel meter ik zwem en nu zwem ik in het rustige tropische gedeelte heerlijk 200 slagen om te beginnen. Onderweg kom ik dan bubbelfonteinen en waterstralen tegen en als de wildwaterbaan aanstaat, ga ik daar als een speer doorheen. Vandaag had ik nogal hard getraind, dus dan hou ik het bij die 200 slagen. Ik ga tenslotte ook nog in de Sauna en het Turkse stoombad Als ik niet of maar een klein beetje heb getraind, zwem ik 400 of 500 slagen. Heerlijk, ik ben verlost van het regiem om stom baantjes te trekken. Vreemd dat ik daar niet eerder op gekomen ben. Ik heb soms het hele tropische gedeelte helemaal voor mij alleen!
Toen ik vanmiddag van mijn werk terugreed, was ik helemaal sprakeloos van de schoonheid. Ik had spijt dat ik geen fototoestel had meegenomen. De zon stond laag boven de horizon en alles werd roze verlicht. De bomen zijn zwaar berijpt en boven de eindeloze maagdelijke sneeuwvelden hangt een vage mist van de kou. Bovendien is de hele horizon rondom roze verlicht. ZO SPROOKJESACHTIG MOOI!!! Ik hoop dat morgen de zon weer schijnt, dan maak ik voor jullie een prachtige foto, beloofd.

11 Reacties op “Buiten is het -15 graden. Binnen schijnt de zon door de grote ramen van het tropisch zwemparadijs

  1. ohhhhh jah vergeet het niet hoor, al lijkt het me moeilijk zulk een pracht in een foto te vangen 🙂

  2. wat een fijn positief bericht, terwijl ik me kan voorstellen dat het toch spannende tijden zijn. een goede dag gewenst

  3. Het zwemmen lijkt mij zo inderdaad ook veel leuker en die sauna maakt het natuurlijk helemaal goed! Heerlijk! Die foto, ja daar kijk ik ook naar uit, ook al heeft Sillie gelijk, je kunt het niet in een foto vangen. Je kunt er hooguit een heel klein ietsie pietsie van laten zien. Het benaderd slechts gedeeltelijk de werkelijkheid. Ik heb het al zo vaak geprobeerd en natuurlijk zijn de foto’s mooi. Maar niet zoals je het zou willen laten zien. Dat moet men echt met eigen ogen doen om het te kunnen vatten.

  4. Prachtig lijkt me die zon zo te zien, ik ben benieuwd naar de foto.

    Oh Janneke, ik heb hier nog een link naar een item over 1953, dat speelt hier in Zeeland nu extra omdat het nu 60 jaar geleden is, ik weet niet of je er nog wat aan hebt, maar hier is de link.
    http://www.zeelandnet.nl/video/bekijk/video/16859

    • Bedankt Haba. Ik had hem al gevonden en geselecteerd. Vanmiddag of morgenmiddag ga ik hem tonen…

      • Weet je dat er in Schouwen Duiveland, meerdere ‘Zweedse’ houten woningen zijn gezet, er bestaan nog steeds van deze woningen, daar kun je vast ook wel iets over vinden, bovendien is het Rode kruis Ziekenhuis in Zierikzee ook een geschenk van Zweden aan ons.

      • In Puttershoek stonden ze ook. Ik was altijd jaloers op de mensen die er woonden. Ze schijnen alleen erg klein te zijn..

  5. Die huizen zijn nu als bouwplaat verspreid op scholen.

  6. ja, op mijn school ligt een hele stapel.

  7. Prachtig verhaal, maar ik had inderdaad ook graag foto’s gezien van al dat moois. Jammer dat je de camera vergeten was. Volgende keer beter. Groet, NANNE

Geef een reactie

