Geopereerd op 12.12.’12., maar niet om 12.12 uur.


Nog niet veel van te zeggen…… Hij is goed uit de narcose gekomen,heeft al gegeten en heeft zelfs een stukje gewandeld. Narcose is natuurlijk rotspul, dus het duurt even. Als je dan ook nog in aanmerking neemt dat hij nieren heeft die de afvalstoffen niet zo snel kunnen afvoeren, valt het me allemaal niet tegen.

Vannacht niet meer dan vier uur geslapen en vanmorgen had ik een nieronderzoek. Vanavond bij Leo zag ik mijn dokter ook nog even en de uitslag van 30 november was teleurstellend. Mijn nierfunctie was maar 71% en voor een donatie is 75% het minimum. Maar ook zij kon bijna niet geloven dat mijn nieren echt maar voor 71% werken, want de verdere uitslagen waren uitstekend. We gaan het waarschijnlijk overdoen, dat andere onderzoek Nu denk ik: had ik nou vannacht maar een beetje langer geslapen, misschien was dat beter geweest. Straks is dit onderzoek ook niet in orde. Ze kunnen met dit laatste onderzoek ook zien of beide nieren werken en of ze allebei even veel werken. . Ik heb het wel vaker gehoord van mensen hoor! Die bleken al jaren op 1 nier te leven, die andere had het dan allang opgegeven, niks van gemerkt. Ik heb besloten een poosje zoutloos te gaan eten, misschien dat die nieren dan beter werken….. Leo zag het natuurlijk meteen niet meer zitten: “Zie je wel, je moet de huid van de beer niet verkopen…..”
Ik heb een cadeautje weggegeven hoor, om 12.12 uur! Aan een zuster, zij was de eerste ik zag. Ik had er een briefje bijgedaan met uitleg en haar opgeroepen volgend jaar ook mee te doen met verwijzing naar de website.
Ik kan geen foto laten zien van mijn zelfgeborduurde theedoek met over de hele theedoek verdeeld een aantal keer God JUl er op in het rood en in het groen, want ik heb mijn tas met fototoestel bij Leo op de kamer laten staan…… Dat was het weer voor vandaag Ik ben een beetje aangeslagen moet ik zeggen. Vanavond heb ik troostvoedsel klaargemaakt: patat. Morgen word ik weer fanatiek als ik goed geslapen heb

28 Reacties op “Geopereerd op 12.12.’12., maar niet om 12.12 uur.

  1. Ach zeg, dat is inderdaad een teleurstelling, je nierfunctie. Ik hoop dat het loos alarm is en het bij het volgende onderzoek wel dik in orde is!
    Ik hoop dat Leo weer vlug naar huis kan! Sterte met alles, Janneke!

  2. heel veel sterkte lieverd… blijf dapper xxxx

  3. He balen (kan niet zo snel een beter woord verzinnen) zeg. Ik hoop zo voor jullie dat het volgende onderzoek goed is! Je hebt er tot nu toe in ieder geval alles aan gedaan (en het lijkt me buitengewoon frusterend als dat niet voldoende blijkt te zijn).
    Adventkaars is vandaag aan voor jullie!

  4. Dat valt tegen. Zoutarm eten helpt wel voor je nierfunctie, mits de mindere werking dat als oorzaak heeft, maar kwaad kan het zeker niet. Wij eten al sinds we getrouwd zijn zoutarm (aardappels, groente ed) en het bevalt me prima.
    Heb jij nu niets aan, dus voor beiden heel veel sterkte!

  5. Sterkte gewenst!!!

  6. lieve Janneke,
    Sterkte, voor allebei…wat een gedoe….
    Enne…as ut zo mot weze….wonderen bestaan, we doen een bidje, oké.
    Liefs, Lydia

  7. haha, dacht dat die niet verzonden was…..
    Nou een drie dubbel bidje dan….liefs

  8. 😦 niet fijn allemaal. Maar gelukkig ben jij positief ingesteld en ziet de wereld er morgen heel anders uit.

  9. Dat is heel erg balen Janneke. Ik wens jullie allebei veel sterkte toe!

  10. Hey…Effe een dipje maar komt helemaal goed…Ik geloof in jullie…XXX

  11. Wat zou dat ontzettend jammer zijn als je je nier niet kunt doneren!!
    Ik kan me heel goed voorstellen, dat je slecht hebt geslapen…. Maar of het daaraan ligt of je nieren dan minder goed functioneren?
    Enfin, misschien brengt een evt. volgend onderzoek beter nieuws. Ik hoop het voor jullie! Houd de moed erin!
    Groet, Tineke

  12. Ik omarm jou, jij lieve Janneke. Kak. Wat is Zweden ver weg! Je weet me te vinden, toch? hoop ik?

  13. heel veel sterkte voor jullie beide Monique

  14. Hi Janneke,

    Ik stuur je veel warme groeten via een koud beeldscherm, maar ik hoop dat ze toch goed overkomen.

    Dorothé

  15. Lieve Janneke,

    Wat een verdrietige tijd maken jullie mee. Heel veel sterkte voor jullie allebei toegewenst. Er is altijd hoop. Hopelijk is vandaag een betere dag.

    Lieve groetjes en knuffel,
    Franca

  16. Verdorie lieve Janneke. En het scheelt maar 4 procent. Ik hoop zo dat het de volgende keer boven de 75 procent zit! Heel veel sterkte en 1 van de kaarsjes is voor jullie!

    Kram Anna Marie.

  17. dag janneke,

    ik leef met je mee, ook al reageer ik niet vaak ik volg je al een tijd.
    Er schiet vanalles door mijn hoofd, maar het meeste is al gezegd en ook al weet ik dat je een optimist bent, haal de moed maar weer eens ergens vandaan.
    Maar ondanks alles, de aanhouder wint hoor, er in blijven geloven
    Denk aan jullie
    groet Mien

  18. he janneke, wat een teleurstelling. gelukkig blijft de arts nog positief en hopelijk volgt er een betere uitslag. je bent in mijn gedachten.

  19. Pfff, wat een teleurstelling. Hopelijk heb je lekker geslapen en heb je je strijdlust hervonden. Wel super dat de arts het onderzoek gaat overdoen. Ongelofelijk dat dat op die 4 procentjes zou vastlopen. Sterkte ook voor Leo. Mag hij vandaag al naar huis?

    • Dat hoor ik straks, Teunie. Het is wel de bedoeling. Ik weet niet hoe ik hem straks aantref, want ik kan geen telefonisch contact krijgen….

  20. Sterkte allebei… en ja mss als je goed hebt geslapen, minder stress hebt enzo voort dan is de uitslag wellicht wat hoger

  21. Fijn dat de arts positief is om het nog een keer te doen.
    Denk ook aan jezelf hoor(ik weet wat ik schrijf,eerst een ander dan ik).
    Sterkte en groeten .
    wilma

Geef een reactie

