Poppetje gezien?


Nou, Abraham is wel leuk geworden, ook al zeg ik het zelf. Hij heeft een baard en wenkbrauwen van glazuur. Ik heb met een satéstokje de golfjes in zijn baard getrokken.
015
Verder zag ik van de week in de stad zoiets leuks en dat heb ik nageaapt. Ik vind het erg leuk staan, net of die mannetjes van Ronja de Roversdochter tot leven zijn gekomen.
004
Vanmorgen scheen de zon, het was wonderbaarlijk mooi buiten, ook wonderbaarlijk koud trouwens: -14 graden…
010
006
Je begrijpt dat die stokken er niet voor niks staan. Je zou de weg niet meer zien zonder
Nu heeft de lucht weer die verdachte kleur van aanstormende sneeuw. Morgen wordt weer flink sneeuw verwacht. Ik las bij haar dat in Stockholm de hoeveelheid sneeuw van normaal de hele winter is gevallen! Dat wordt nog wat!
OK, we gaan naar de verjaardag MET Abraham!

15 Reacties op “Poppetje gezien?

  1. Wat een geweldige plaatjes! Echt een kerstkaart landschap! Ik ben benieuwd hoe Abraham smaakt, hij ziet er in ieder geval lekker uit!

  2. Wat een prachtige foto’s en ik zou wel een stukje van die Abraham lusten. 😉 Leuk die kabouters in de sneeuw.

  3. Mooie foto`s ….! En veel plezier met Abraham en op het verjaardagsfeest. Die stokken staan er bij ons oook. Vooral omdat de sneeuwruimploegen dan precies weten waar ze mogen ruimen en niet ergens tegen een muurtje aan rijden of zo.

  4. Oooh, wat een mooie foto’s weer! Wij hebben vandaag ook genoten van de sneeuw en het landschap.

  5. Nou ik ben blij dat de weg hier vandaag bijna sneeuwvrij was! Maar je woont wel ongelooflijk mooi!!!

  6. Prachtige foto’s!
    Fijn dat Abraham gelukt is!

  7. Ha Janneke, het zijn wel hele mooie plaatjes in en met de sneeuw. We zeiden net tegen elkaar dat het ons nu wel veel meer “zegt” omdat we de omgeving en jullie huis inmiddels kennen.
    Liefs en sterkte de komende tijd, Jeannette en Barend

  8. Hoi Janneke,
    Wat wonen jullie toch prachtig, die Abraham ziet eruit om op te eten.
    Groeten Marja aka Borduurmuppet

  9. Meid, wat is het weer mooi bij jullie!! En die Abraham..?? *jammie*

  10. Het ziet er prachtig uit bij jullie, maar ik zit er liever niet middenin eigenlijk. Sneeuw waar ik door moet, daar ben ik niet zo dol op eerlijk gezegd. Maar om te zien, leef jij nu in een kerstkaart, heel mooi.

    Ik ben benieuwd hoe Abraham ontvangen gaat worden, heb je de bijbehorende tekst in het Zweeds vertaald? Hij ziet er in ieder geval heel smakelijk uit. Toen ik zelf vijftig werd, kreeg ik vanuit mijn werk een Sarah die was ook erg lekker .

  11. julia van lievenoogen

    mooie foto’s een prachtig abraham

    hier is de sneeuw weer weg

  12. Hoi misschien een stomme vraag, maar die stokken zijn dat speciale stokken? Ik ben namelijk op zoek naar glazvezel stokken en dacht daarbij aan een soort peilstokken maar kan ze hier nergens vinden. Misschien bij jullie?

    • Ik weet niet of je ze in Nederland kan kopen…… Ik denk bij de ANWB misschien of bij een auto-onderdelenhandel. Ze zijn roodwit geringd en het bovenste stuk is reflecterend. In het donker kun je dan ook precies zien waar de weg heengaat. In het licht geven de rode banden uitsluitsel hoe de weg loopt. Je moet je er niet in vergissen hoe WIT alles is als er meer dan 20 centimeter sneeuw ligt…. De hele diepte verdwijnt. Je hebt echt die stokken nodig om te zien hoe het loopt.

Geef een reactie

