Nu hij ’t weer zo lelijk vindt, nu hij ’t weer zo lelijk vindt.


We zijn thuis, maar het was een barre tocht. Zelfs de Zweden rijden nu langzaam, zelfs de Zweden zeggen dingen af omdat ze te lang onderweg zijn. We hebben de auto die morgen naar de garage moet, meteen daar gelaten, dan hoef ik Leo morgen alleen naar de Uni te brengen en dan kan ik gaan zwemmen en trainen……. Dat is te zeggen: als we er morgen door kunnen. Ik had het hele pad weer schoon geschoven voor ik vertrok, nog net voor het donker. Er was in de anderhalf uur dat ik niet geschoven had weer een laagje van 5 centimeter bij gevallen en het sneeuwt onbarmhartig verder. Als dat zo door gaat (en dat is wel de verwachting), ligt er morgen weer 15 centimeter bij. Het zou best lekker zijn als Leo morgen een dagje thuis gaat werken.
Jullie hebben allemaal vanavond het heerlijk avondje natuurlijk, maar Sint vindt voor ons het weer te lelijk. Wie het weer niet te lelijk vinden, zijn de katten van Jessica die hier op een minivakantie zijn. Jessica is in Kopenhagen om eindexamen te doen van de zangopleiding die ze daar heeft gevolgd. Ze gaan altijd veel naar buiten als ze hier zijn. Ik laat de deur van de serre dan een klein eindje open staan, dan kunnen ze er in en er uit. Hun eten en drinken staat daar ook waar gezellig alle katten uit de buurt dan ook van mee-eten en een kattebak die overigens niet gebruikt wordt. Omdat het nu sneeuwt en de serre is ingepakt met bolletjesplastic, kunnen ze daar nu niet. Dat is uiterst verwarrend voor ze. Ze willen nu helemaal niet binnen komen. Een keer per dag komen ze aan om te eten en de een gaat meteen weer naar buiten. De andere doet een rondje spinnen, kopjes geven en ‘kneden’ op je schoot, maar na nog geen 20 minuten is hij het alweer zat en wil hij naar buiten, zo de sneeuw in. Ik begrijp niet hoe ze kunnen overleven. Het is echt bar buiten. Ik wist niet eens dat er nog plekjes zijn die sneeuwvrij zijn, maar als ze komen, hebben ze alleen maar een paar sneeuwvlokjes op hun vacht. Ik voel me echt hardvochtig, maar ze willen het zelf! Dus voel ik me schuldig, maar ze willen het zelf! Had ik al gezegd dat ze het zelf willen? Straks voor de zekerheid toch nog maar eens rammelen met hun brokjes-emmer……

10 Reacties op “Nu hij ’t weer zo lelijk vindt, nu hij ’t weer zo lelijk vindt.

  1. Die beesten snap ik ook niet hoor, gelukkig zijn ze er op gebouwd met hun wintervacht. Hier liggen de beesten met z’n allen te vegeteren voor het raam, boven de kachel. Vandaag lagen ze zelfs met z’n 3-en strak naast elkaar! (1 hondje en 2 katten) Geen gezicht, maar ook wel heel schattig.

  2. oh heerlijk lijkt me dat een heel wintertje echte bergen sneeuw 🙂
    alhoewel ik meer van het warmige ben 🙂
    MAARJAHWat verwacht je ook anders van iemand die tropische warmte opgegroeid is 🙂

  3. Janneke,het zijn wel prachtige plaatjes.Hoop dar Leo thuis kan werken.met groet,Rieja.

  4. fijn dat jullie weer thuis zijn.
    Geweldig die grasmaaier….sneeuwmaaier…….lijkt mij ook wel wat voor jou…..kan je toch nog gras maaien in de winter…hihi

  5. Hahaha, ze willen het zelf. Voel je niet schuldig. 😉

  6. Het zijn wel prachtige plaatjes!!

    Corina

  7. en ik maar de hele tijd denken dat het was “nu het weer zo lelijk vindt” en dat ik dat nooit snapte….ik vind het mooi. Ook hier in Kopenhagen is het heel wit.

Geef een reactie

