BEESTENWEER!!


Het sneeuwt hier en het sneeuwt hier. Straks kan ik Leo niet gaan halen. Vanmorgen om zeven uur was er zo’n twaalf centimeter gevallen en toen heb ik aan Leo’s kant sneeuw geruimd. Mijn auto stond buiten de garage, want op mijn plaats stond een aanhangwagen met hout. Buiten staat er ook nog een, maar dan met bolletjesplastic erover. Ze kwamen ze gisteravond keurig om half acht brengen met twee auto’s. Als ze leeg zijn, kunnen we bellen en dan worden ze weer opgehaald. Toen wij vanmorgen de auto afgeleverd hadden in de garage voor een beurt, heb ik Leo naar de Uni gebracht en ben een vriendin op gaan halen. Zij had beloofd me een paar uurtjes te helpen. We hebben de aanhangwagen binnen helemaal weggewerkt en die buiten staat een stukje. Om twaalf uur had zij een afspraak bij de kapper. Toen was er weer 8 centimeter bij gesneeuwd en op de weg was nog niet geveegd. Het was bijna niet te doen, ik was echt wel een beetje bang. In Nederland zou ALLES plat gelegen hebben, maar hier gaan de mensen er gewoon door. Ik dacht eerst om in de stad te blijven. Als ik er dan straks niet meer door kan (in het donker!) konden we samen een hotel nemen, maar ik heb toch besloten om naar huis terug te gaan. Het was ook omdat ik vergeten was mijn mijn kaplaarzen voor mijn schoenen te verwisselen. Een andere overweging was dat ik mijn mobiel had laten liggen thuis en Leo moet straks naar het ziekenhuis bellen voor de zuster naar huis gaat. Zijn mobiel doet het niet, dus hij moet straks nog even met mijn mobiel bellen. Daar zit ik nu naar de enorme sneeuw te kijken en het gaat maar door.
Het enige wat ik voor jullie heb is een paar fotootjes, het is echt wel spectaculair:
sterke vrouwen!
hout
keukenuitzicht0
Dit waren de foto’s van vanmorgen. Zojuist heb ik vanuit huis nog even en paar fotootjes genomen:
Eerst vanuit de keuken\voorkant:
keukenuitzicht
keukenuitzicht1

En dan nog eentje vanuit de achterkant:
slaapkamer1

Heel mijn leven droom ik er al van om een keer ingesneeuwd te raken,alleen vandaag komt het niet zo goed uit met een auto bij de garage.Ik zou willen dat mijn vent thuis was en dat het dan drie dagen achter elkaar sneeuwt. Dan ga ik zelf brood bakken of pannekoeken en dan moeten we alsmaar binnen blijven, heerlijk knus. We hebben hout voor zeker twee maanden.Maar mijn vent is er niet, dus ik moet er straks door……

9 Reacties op “BEESTENWEER!!

  1. Succes, heb vertrouwen het komt altijd wel weer goed.
    Is ’t niet linksom dan rechtsom en anders recht zoals die gaat….
    Maar sjonge wat een sneeuw……….stuur een beetje hierheen, dan verdelen we het….., maar dan ook de – graden erbij aub.
    Nogmaals succes en we horen wel weer hoe het afgelopen is…
    liefs, Lydia

  2. Wow, wat een sneeuw, doe mij ook maar wat, ik vind het heerlijk…..ingesneeuwd zijn lijkt me ook leuk, maar dan wel samen idd. Sterkte en succes zometeen!

  3. Insneeuwen komt nooit goed uit. Hier is het koud brrr, en als het gaat waaien krijgen we sneeuwstorm. Ik ben het bangste voor mijn dochter, die over kleine wegen naar haar werk moet…..

  4. Toi toi met alles.

    groetjes,

    Dorothé

  5. Ach hemeltje, Janneke, sneeuw in deze hoeveelheid legt hier in een mum van tijd het hele openbare leven plat. Afgelopen maandag ( er viel één verdwaalde vlok) reden er al minder treinen. Het ziet er wel heel mooi uit die witte wereld. Succes met al het hout en met Leo!

  6. ja, echt spectaculair! Als je straks weer thuis bent heerlijk knus heb je weer een echt zweedse belevenis! Dan kan het insneeuwen echt beginnen!
    Sterkte

  7. Maar nu blijft de sneeuw wss ook wel tot aan het voorjaar liggen toch?
    Wel mooi en gezellig,zolang je er niet door hoeft.Worden er ook wel wegen afgesloten? Hier wel.
    Hoop dat je weer veilig thuis komt.
    Groet, Wilma

  8. Succes en sterkte!!

    Corina

  9. Wat een toestand, en dan te bedenken dat we hier al over onze toeren raken van 3 cm sneeuw… Succes!

Geef een reactie

