Witte donderdag


Maandag en dinsdag heeft het heel de dag geregend, van dinsdag op woensdag is de regen overgegaan in sneeuw en daarna heeft het de hele woensdag tot vanochtend gesneeuwd. Vandaag overdag viel er alleen maar en verdwaalde vlok. Maar hoe dan ook: vanmorgen om zeven uur stond ik sneeuw te ruimen, anders kon Leo niet naar zijn werk. Het was maar net onder nul en er lag nog natte smurrie onder de versgevallen sneeuw, dus het was hele zware, plakkende sneeuw. Het is maar goed dat ik een stuk betere conditie heb gekregen, want Leo redt dat soort zwaar werk totaal niet meer. Ik heb van zeven tot half negen de hele oprit geschept (ongeveer 70 m2). Wijs geworden van vorige winters, heb ik niet zomaar de sneeuw een beetje uit de weg geruimd zodat je erdoor kon, maar echt de sneeuw zo ver mogelijk weg geschept. Die sneeuw wordt namelijk kei- en keihard (een ijsdijk) en kan na verloop van tijd met geen mogelijkheid meer bewogen worden. Als er dan nieuwe sneeuw valt en je weer moet ruimen, moet je die nieuwe sneeuw OVER die oude hoop heen scheppen. Dat is verschrikkelijk zwaar werk. Dat red je dan ook niet helemaal – op dat dijkje is nl. ook weer sneeuw gevallen – dus het paadje waar je door moet, wordt steeds nauwer. Nu heb ik die eerste sneeuw dus ver weg geschept, dan kan die andere ertegenaan. Toen ik klaar was, vond ik dat ik mijn training voor die dag wel had gedaan, dus ik ben vandaag niet gaan trainen en niet gaan zwemmen.
Ik had om 10 uur een afspraak bij de kapper, dus ik kon vanmorgen geen foto’s nemen van 15 centimeter maagdelijke sneeuw.
Jullie krijgen eerst een foto van gistermiddag te zien en vervolgens een foto van vanavond toen het al donker was met flits. Het is hetzelfde stuk tuin, maar uit een andere hoek genomen.


Ik had een heel lijstje van dingen die ik wilde doen na de kapper. Ik wilde op mijn gemak kijken naar kerstversiering en wat ik nu eigenlijk wilde. Ik wilde ook bolletjes kopen en andere spulletjes om een paar kerststukjes op te maken. Bovendien moet ik nieuwe handschoenen hebben. Mijn hele leven al neem ik te weinig tijd om te winkelen. Als je echt leuke dingen wilt kopen, leuke ideeën wilt krijgen, moet je vaak en lang overal kijken vind ik. Ik was dan ook om half vier thuis. Morgen heb ik om acht uur een onderzoek en om twaalf uur moet ik terugkomen. Het ziekenhuis staat vlak bij het centrum, dus dan kan ik tussendoor nog even de stad in lopen. Ik heb vandaag namelijk wel een paar leuke kerstdingetjes erbij gekocht, maar geen handschoenen en die rits heb ik ook nog steeds niet gekocht
Omdat jullie het allemaal zo leuk vonden om te zien hoe ik het kerstig maak, heb ik een aantal foto’s voor jullie.
Ik had nog een lantaarn, die hadden we in mei uit Nederland meegenomen, en daar heb ik een Tomtenisse in gekocht. Die kan je hier overal kopen. Let wel: het zijn geen kerstmannetjes maar Nisses! Ze bestaan uit een baard, een neus en een puntmuts.

Als het zo koud is, hebben we een extra dekbed op bed en daar heb ik ook een hoes voor gekocht:

Verder heb ik een witte kerstster in een rode pot gekocht en ook de plantenbak wat opgefleurd met een paar kerststerretjes.


Ik heb wat mos gekocht Ironisch: er groeit een heleboel mos in mijn tuin, maar dat is nu onder de sneeuw en wat versierdingetjes en een paar crocussen in de knop. Als ik er wat van gefabriceerd heb, krijgen jullie er ook een foto van te zien. Ze hebben natuurlijk ook dennetakken en allerlei groen, maar dat ging me toch te ver om te kopen. Ik heb alles vlak bij huis, zo niet in mijn eigen tuin, staan!
Langzaam, langzaam verandert het hele huis in een tuincentrum/kerstshow. Ik denk maar zo: aan eten zal ik dit jaar niet veel uitgeven, dus dan koop ik maar andere leuke dingen voor dat geld…..

14 Reacties op “Witte donderdag

  1. Wat leuk om te zien dat je al in de kerstsfeer raakt, maar dat is ook logisch met de sneeuw. Voor mijn gevoel is het nog lang geen winter hier!. Wat een enig poppetje, die tomte!

  2. Ik vind het superleuk en je hebt mij ook aangestoken,alleen ga ik (bijna niet) kopen. Is er ook een verhaal bij die Nisses?

    Corina

  3. Witte donderdag,doet mij denken,aan laatste maal van Jezus,met zijn dicipelen.

    • Ja, het is een privégrapje, misschien wel een beetje misplaatst………. Ik ging er eigenlijk vanuit dat niemand de verwijzing zou zien…. Ik heb namelijk morgen een groot onderzoek en ik had vanavond mijn laatste maal omdat ik morgen nuchter moet verschijnen.

  4. wat schrijft u mooi beeldend, ik heb uw blog nog niet zo lang geleden ontdekt. Sterkte met de onderzoeken , niet vergeten handschoenen te kopen met die sneeuw lijkt mij dat wel een noodzaak.

  5. 😉 ik dacht ook meteen aan de “Witte Donderdag” voor Pasen (in het Duits trouwens Gründonnerstag) maar ik dacht meer dat het een grapje was ivm de “Woordeloze Woensdag” waar veel bloggers aan meedoen:)

  6. HEEL VEEL STERKTE!

  7. Geweldig mooi is het al bij jou, we gaan eerst maar Sinterklaas vieren, is toch wel een leuke traditie. LiefsJeannette

  8. Oh wat grappig die Tomtenisse. En natuurlijk snapte ik witte donderdag.

  9. Na witte donderdag wens ik je een Goede vrijdag. Mooi verhaal en prachtige foto’s. Hier gaan we eerst nog Sinterklazen maar volgende week gaat de Kerts erin.

  10. Moet natuurlijk KERST zijn,, grgrgrrg

  11. Ooohh, jij bent al een beetje in de stemming, zie ik….
    Volgend weekend! Dan ‘mag’ ik los van mezelf… Hahaha

  12. Je bent lekker vroeg met kerstdecoraties. Gezellig hoor. Geniet ervan en sterkte met de andere dingen.

  13. julia van lievenoogen

    het ziet er gezellig uit

Geef een reactie

