In afwachting van de sneeuw.


Vorig jaar om deze tijd lag Leo nog in het ziekenhuis met zuurstof en de hele rattaplan en hadden we net 2 weken vastgezeten op Bogota met Leo’s longontsteking. Dit jaar heb ik echt zin om Kerst te vieren. Ik ben notabene al begonnen met versieren! Als een echte Zweed heb ik andere gordijnen opgehangen, Kerstgordijnen en ik heb een tafelkleedje genaaid van kerststof. Een vriendin van me had op mijn bestelling een waxinelichtjeshouder gekocht (ik zou naar haar lichtparty komen, maar ik kon niet). Gisteren bij Ikea heb ik een schaal gekocht en daar heb ik vandaag kerstballen ingedaan.

Gordijnen met hartjes. Je kan ze ook krijgen met kerstmannen of “GOD JUL” er op..


Dat is nou eenmaal de vaste plaats van de gieter….

Kijk, we vieren hier jammer genoeg geen Sinterklaas, dus ik ben maar vast met Kerst begonnen. Ik zweer je: ik heb dat nog nooit van mijn leven zo vroeg gedaan, maar dit jaar heb ik er echt zin in om het hele huis prachtig te versieren, allerlei groen en bloeiende bolletjes neer te zetten. Ik ga ook nog het een en ander kopen. Hier bij Ikea hebben ze zulke leuke kerstspulletjes, in Nederland ook? Ik ga ook citroen- sinaasappel- en limoenplakjes drogen en in een schaal leggen met kaneelstokjes of zo. Dat ruikt zo heerlijk…..
Ik zou vandaag gaan wandelen en weer een nieuw stuk bos verkennen, maar het regent al vanaf gisterenochtend onophoudelijk en er is GEEN licht. Ik heb vandaag overdag gewoon alle lichten aangedaan, het was verschrikkelijk grauw. Toen ik even in de tuin was om de asla uit de kachel op de compost te gooien, merkte ik dat de tuin is veranderd in een moeras. Leo vertelde dat ze allemaal aan het mopperen waren op zijn werk… Donderdag krijgen we sneeuw en daarna wordt het heel koud (-20 in de nacht en -12 overdag. Ik heb er wel zin in, dan wordt alles weer omgetoverd tot kerstkaart en er is weer licht.
Ik ben ook weer met naaien begonnen, twee rupsje-nooitgenoeg-quiltjes voor twee zwangere vriendinnen. Vanavond kan ik met het eerste quiltje al beginnen met quilten, alle voorbereidingen gaan steeds vlugger. Met afvallen gaat het ook goed en de onderzoeken blijven binnen stromen. Vrijdag heb ik een groot onderzoek waarvoor ik nuchter moet zijn vanaf donderdagavond, dan heb ik 12 december een onderzoek en vandaag kreeg ik een oproep voor een hartonderzoek (fietstest) op 20 december. Daar moet ik overigens een lijstje voor invullen met onder andere mijn gewicht. Dat doe ik dus 20 december ’s morgens pas, want mijn gewicht zakt gestadig. Daarna zullen ze waarschijnlijk pas weer in januari doorgaan met onderzoeken.
Zo tutter ik wat aan. Ik geniet van elke dag, want het kan zomaar voorbij zijn, toch?

19 Reacties op “In afwachting van de sneeuw.

  1. Ik wil ook , ik wil ook, ik wil ook: kerst versieringen ophangen! Maar het mag nog niet…ik moet wachten tot Sinterklaas weer naar Spanje vertrokken is…

  2. Het ziet er heel gezellig uit met je kerstgordijnen en andere kerstversieringen! Hier wordt ook kouder weer verwacht met wat winterse neerslag.
    Groet, Tineke.

  3. Nee, Sinterklaas komt hier ook niet en na jaren ben ik daar helemaal content mee. Dit weekend gaan de lichtjes in de tuin aan 🙂 En donker, ja…hier ook, maar vast niet zo als in midden Zweden.

  4. Wat voor onderzoeken??. Toch niets mis???.

    • Heb jij dat gemist? Ik ga mijn nier doneren aan >Leo die er heel hard een nodig heeft. Daarom ga ik helemaal door de molen: minstens 10 onderzoeken en misschien wel 14. Daarnaast ben ik fanatiek aan het trainen en afvallen om met een zo goed mogelijke conditie de operatie in te gaan…..

  5. Hier volop sinterklaasgedoe natuurlijk. Heerlijk vind ik dat feest. En daarna kerst, maar wel pas na een week niets. 😉

  6. Janneke,hoe is het met Leo,wat een gezellige kamer,echt advent,tijd van verwachting,op wat komen gaat he? De geboorte van onze Heere.Want alzo lief had God de wereld…….GROET

  7. Hier ook geen Sinterklaas en hoewel ik de sfeer mis: Hier beginnen we ook voor de eerste adventszondag met de kerstdecoratie. En vanaf komende zondag “mogen” de lichtjes aan. Hier hebben we bij Ikea ook leuke kerstspulletjes. En heerlijk goedkoop! Bij Ikea is natuurlijk alles Zweeds rood-wit, dus daar heb ik dit jaar niks aan, bij mij wordt alles koper-beige-bruin en veel natuur. Fijn dat het zoo goed gaat met afvallen! Ik ben echt trots op je hoor!

  8. Dat jij je nier gaat doneren heb ik ook gemist janneke! Wat een goed idee! Als ik mijn ogen dicht doe zie ik jullie prachtige huis de sneeuw denk ik er zonder moeite bij 🙂

  9. Ziet er gezellig kersterig uit Janneke!! Leuk gedaan!!
    Wordt het gastenhuis ook versierd? Lijkt me ook een droomplaatje met kleine lichtjes.

    Corina

  10. leuke en makkelijk tip voor kerstdecoratie die heeeerlijk ruikt, prik krydnejlykor/kruidnagels in een leuk patroon in sinaasappels en leg ze in verschillende ruimtes. Geurt heerlijk!

  11. Jeetje, dat had ik ook even gemist, van die nier. Spannend zeg en wat en fantastisch idee om je huis al zo heerlijk in Kerstsfeer te brengen…krijg er helemaal zin in!

  12. Ik heb je gemaild.

    Corina

  13. Ik wens jullie en je familie een gezonde, vrolijke en feestelijke wintermaand toe.
    Vriendelijke groet,

Geef een reactie

