“Ojdå, förlåt!”


Iedere keer neem ik me voor om dat te zeggen als er iets plotselings gebeurt of als ik per ongeluk tegen iemand aanstoot, maar het is me tot nu toe nog niet gelukt. Het enige wat ik in zo’n situatie weet te zeggen is: “Oooow, sorry!” Daarna pas zeg ik förlåt…. Ik had het er met Jessica over en zei zei dat het bij haar ongeveer vijf jaar duurde voor ze oj ging zeggen en zij praat thuis ook Zweeds. Als je thuis gewoon nog Nederlands praat, duurt het langer. Ik vrees dat ik het niet meer mee ga maken….
Dat was even een kort luchtig logje op niet zo’n luchtige dag. Het slechte nieuws vertel ik nog wel, maar het goede nieuws is dat we belasting terugkrijgen. We snappen er niks van, maar we krijgen een kleine 300 Euro terug. Het weer was hier overigens prachtig vandaag, 5 graden en een zonnetje. Om vier uur is het donker. Hoe was het bij jullie?

19 Reacties op ““Ojdå, förlåt!”

  1. Het stormt na regen vanmiddag….

  2. Slecht nieuws. Bah. Hopelijk niet over de gezondheid en doneerplannen.

  3. Klinkt niet fijn………..Sterkte!!

    Corina

  4. Oei, dat klinkt niet best. Ik dacht ook meteen aan donatie, maar zag dat je het eerste onderzoek straks pas hebt. Sterkte!

  5. Zijn er geen Zweden die sorry zeggen?

  6. Janneke,sterkte met alles,groet .

  7. Sterkte! Enne … sorry is toch een ineternationaal woordje? Mijn man hamert er trouwens op dat de kinderen geen sorry zeggen maar: spijt me. Hij vind sorry zo goedkoop klinken. Misschien vinden de Zweden dat ook?

  8. Hallo Janneke,krijg je mijn rrakties wel?Zie dikgedrukte namen,bij mij heel anders,lees je wel.
    Groet

  9. Geld krijgen ismleuk, ik hoop dat het een beetje opweegt tegn et slechte jieuws

  10. Jasses slecht nieuws ontvang je liever niet. Ik denk dat iedereen gelijk aan de gezondheid van jullie dacht. Is je man soms sneller achteruit gegaan dan gedacht werd? We zullen alles tzt wel horen.

    Over sorry zeggen, tja dat doe ik tegenwoordig ook wel sneller dan het spijt me. Vroeger zeiden we trouwens pardon , dus ook geen echt Nederlands.
    Geld terug krijgen van de belasting is altijd meegenomen natuurlijk, alleen overkomt ons dat niet zo vaak, ja soms een heel klein bedragje dat dan niet wordt uitgekeerd. 😦

  11. Oke,primaJanneke,hoeft ook niet hoor,daarom vroeg ik het niet!
    Lees de veborgen taal,net begonnen.lieve groet he.

  12. Ga,stille tijd houden.en neem je mee,in mijn gebeden,hoef de reden niet te weten.Janneke,

Geef een reactie

