Sinterklaas door de Overschiese Dorpsstraat……


We hebben een heerlijk, maar vermoeiend weekend gehad en het is nog niet over. We hebben vannacht hier in villa Augustus geslapen en Leo slaapt nog. Straks gaan we nog een paar uurtjes naar mijn jongste dochter tot we naar Schiphol moeten. Dan zijn we bij alle drie de kinderem apart geweest en we hebben we ook allemaal bij elkaar gehad. Dat was met de intocht van Sinterklaas zaterdagochtend. Wat is dat leuk zo’n intocht avanaf de Schie met zo’n klein stoombootje. Eerst hebben we daar staan te vernikkelen en vervolgens hebben de kleintjes en de ouderen vanaf het raam Sinterklaas zien langsrijden en de grotere kinderen en ‘diehards’ hebben nog een poosje meegelopen achter de stoet en de muziek aan. Daarna waren er genoeg pepernoten verzameld om de lunch grotendeels over te slaan……
’s Middags ben ik met mijn dochter naar de stad gegaan om wat kleren te kopen. Voor sommige kleren kunnen we niet goed slagen in Zweden. Leo had geen fut om mee te gaan en dus zag ik mijn kans schoon om eindelijk eens wat mooie overhemden voor hem te kunnen kopen. Leo is altijd heel zuinig (op zichzelf nog het meest) en koopt hele goedkope kleren. Bij de Bijenkorf hebben we vier overhemden gekocht en een lekker warm vest in zijn maat. Bij Ulla Popken heb ik twee broeken gekocht in maat 48 (2 maten omlaaggegaan!)en een bloes en vest in herfstkleuren. Ik heb er ook nog een mooie ketting bij gekocht en ik kreeg een ketting cadeau. Mijn dochter heeft een beeldig jurkje gekocht in XS wat haar precies paste en prachtig stond. Daarna zijn we om een uur of vijf naar het hotel gegaan en we hebben daar gegeten, heerlijk! Ik ben helemaal hersteld nu, maar Leo moet nog steeds heel voorzichtig zijn met eten. Zondag was ook een leuke dag. Eerst heb ik al mijn vriendjes en vriendinnetjes uit Dordrrecht weer gezien en daarna kwam Leo me halen met alle koffers om naar villa Augustus te gaan. Er was echter een probleem. Het was half twaalf en we konden pas om twee uur inchecken daar. Eerst zijn we even gaan vragen of we toevallig al in onze kamers konden. Maar nee, de vorige gast zat er nog in en daarna moest de kamer nog schoongemaakt worden. Toen zijn we maar een toertje gaan maken over het eiland van Dordrecht, naar de Dordtse Biesbos. We waren helemaal vergeten dat het bietentijd is en in no time zat onze prachtige nieuwe gehuurde auto onder een dikke laag modder. Het is dat Leo te zuinig is om hem door de Wasstraat te halen, maar hij schaamt zich gewoon om hem terug te brengen zo. We zijn ook niet gaan wandelen omdat we er totaal niet op gekleed waren. Om vijf voor twee waren we weer bij villa Augustus en konden we in onze kamer. We hebben een kamer op de tweede verdieping van de ‘watertoren’ en hij is prachtig! We hebben uitzicht op de tuinen.
Foto’s volgen….. Nadat we onze kamer hadden geïnspecteerd zijn we naar het gezin van onze zoon gegaan en hebben daar een heerlijke middag gehad. Voor deze kinderen zijn we ook de enige opa en oma die ze hebben. Alles moest getoond en voorgedaan worden. We hbben gewiiied, gedanst en wedstrijdjes kogelslingeren gedaan op een speelmat. We hebben heerlijk gegeten en veel gepraat over kinderen, over de economische situatie in Nederland. Over het nieuwe werk van mijn zoon en over tal van andere zaken, gewoon precies zoals het hoort als je elkaar ziet.
Zo meteen gaan we nog een paar uurtjes naar mijn dochter dus als Leo eindelijk eens wakker zou willen worden en om half drie vliegen we weer naar huis. Het was echt veel te kort om hier te zijn. Als het enigszins kan met mijn onderzoeken wil ik voor Kerst nog een weekje hierheen om gewoon nog het een en ander met de kinderen te doen….. De andere kant was wel dat de kinderen nu Leo weer eens even hebben gezien, dat gebeurt niet zo vaak. Ik baal echt dat ik er nog geen foto’s op kan zetten, maar aan de andere kant: dat kost ook verschrikkelijk vedel tijd, tijd die ik op het moment anders wil gebruiken. De foto’s komen wel in de loop van de week, of anders hebben jullie pech gehad (de foto’s lijken namelijk allemaal nogal goed gelukt, behalve een paar bewogen van Sinterklaas die langskomt). Ik geloof dat ik beweging zie ontstaan daar op dat bed…… Laaaaaater…

8 Reacties op “Sinterklaas door de Overschiese Dorpsstraat……

  1. Nou, dat klinkt als een heel gezellig en druk weekend! En fijn dat jullie weer opgeknapt zijn, hoewel je man nog rustig aan moet doen, begrijp ik.
    Goede terugreis naar Zweden! Zou er al sneeuw liggen?
    Groet, Tineke.

  2. Wat leuk Janneke!!! En wat fijn dat je geslaagd ben voor jullie beiden voor mooie en leuke kleding.

    Corina

  3. Lekker genieten! Groeten marja aka borduurmuppet

  4. Leuk weekend zo te lezen en je hebt weer genoten van kinderen en kleinkinderen. Ik hoop dat Leo weer wat opknapt want om steeds zo moe te blijven is ook niet prettig.

  5. Oh wat moet dat bijzonder zijn om te slapen in Villa Augustus. Ik wil echt die foto’s zien hoor.
    En fijn dat je alle kinderen en kleinkinderen gezien hebt! Kun je er weer even tegen.

  6. Nou en,dat is toch juist ook een beloning voor het afvallen!!!!

    Corina

Geef een reactie

