Chania op Kreta…. De tocht ernaartoe is in ieder geval schitterend!


Voor degenen die nog nooit op Kreta zijn geweest: het is heel erg bergachtig. Wij vonden onze weg naar de noordkant tussen drie bergen van meer dan 2400m. We zijn geen van beiden al geheel hersteld van onze buikgriep en dus drinken we thee, water en ananassap en we eten droog witbrood, gekookte rijst, kaakjes en kippensoep uit een pakje. Onderweg zagen we talloze schattige dorpjes met even zo schattige restaurantjes met tafeltjes met roodgeblokte kleedjes onder eeuwenoude platanen, maar we durfden het niet aan. Dat was maar goed ook, want ik moest onderweg ergens achter een boom razendsnel wegkruipen en in Chania moest ik nog een keer bij een café soebatten of ik op hun toilet mocht wat alleen maar voor gasten was. Ze zag mijn benauwde gezicht en liet me doorgaan. Toen we in Chania aankwamen, hebben we de auto neergezet en zijn over een markt gelopen, heel leuk. Alleen: we zijn niet zo in topvorm en we voelen ons eigenlijk alleen in de auto senang. Leo probeerde zich nog groot te houden, maar ik zag al dat hij het verschrikkelijk vond. De straat steeg ook iets en hij heeft veel moeite met bergop gaan. We keken elkaar eens aan en toen zijn we een supermarkt op gaan zoeken om boodschappen mee naar huis te nemen en we zijn weer aan de terugweg begonnen zonder het beroemde oude Venetiaanse stadsdeel te zien….. Het is niet anders. Ik heb wel hele mooie foto’s van de tocht gemaakt die ik niet op mijn iPad krijg, dus die krijgen jullie thuis wel te zien. Morgenvroeg vertrekken we en doen we nog een poging om iets van Knossos te zien, maar ik geef ons niet veel kans. We zijn een beetje gaar zogezegd. Dan komen we morgenavond om 19.40 uur op Schiphol aan waar er – alweer – een auto voor ons klaarstaat die ons naar Rotterdam gaat brengen naar ons hotel. Van zondag op maandag slapen we in villa augustus, maar Leo vond het te duur om er drie nachten te slapen, dus doen we het zo. Dan ga ik NU mijn koffer inpakken en mijn kleren voor morgen klaarleggen. In bad ben ik al geweest. Laaaaaaaater!

3 Reacties op “Chania op Kreta…. De tocht ernaartoe is in ieder geval schitterend!

  1. Oh jij gaat gewoon slapen bij Villa Augustus. Wat gaaf!!! Veel plezier!

  2. Hoop dat jullie snel opknappen en kunnen genieten van Villa Augustus en van de kinderen en kleinkinderen.
    Corina

  3. hopen dat dat nachtje net zo lekker slaapt als dat het eten was!
    Geniet van je family dit weekend!!!
    Liefs

Geef een reactie

