Tijd om te denken……


Gisteren om half twaalf waren we op Kreta en om kwart voor twaalf zaten we in de gehuurde auto! Lang leve Internet. We hebben een appartement aan de zuidkust gehuurd en dat heeft voor- en en nadelen. Een groot voordeel is, dat het hier 22 graden is overdag en dat het hier een waar paradijs is. Wij zijn niet zo veel gewend, wij zijn altijd raskampeerders geweest. Wij zijn dus snel tevreden. Zelfs als je dat in aanmerking neemt, is het nog veel beter! We hebben maar liefs twee terrassen en twee slaapkamers. Dan hebben we een huiskamer en een keuken. Voor de deur liggen maar liefst DRIE zwembaden en het grootste is een 20m. bad. Op drie minuten lopen ligt het strand en daar, zowel als bij de zwembaden is absoluut NIEMAND! Ik heb vanmorgen mijn looptraining op het strand gedaan, helemaal alleen. Daarna ben ik gaan zwemmen, helemaal alleen! Morgen ga ik in zee zwemmen….
Het nadeel is dat we overal ver vandaan zitten. We hebben er gisteren drieënhalf uur over gedaan van Heraklion naar ons appartement. Vandaag gingen we een eindje rijden langs de kust. We gingen om een uur of elf weg en we waren om haf vijf thuis! Knossos ligt op drie uur, want dat ligt niet zo ver van het vliegveld. Ik denk dat we vrijdag maar heel vroeg vertrekken en dan voor het vliegen maar even gaan kijken. Morgen willen we naar Chania, dat is ook zo’n drie uur……
Ik wilde zo graag naar het dadelpalmenbos, maar dat is helemaal onhaalbaar. Dat is zes uur rijden van hier.
Ondertussen is het dinsdagochtend en weggaan vandaag zit er niet in…. Leo is vannacht ziek geworden van het eten hier. Het eten is heerlijk, daar niet van, maar ik denk dat de hoeveelheid olijfolie niet helemaal goed gevallen is. Dat wordt een rustig dagje. We doen het trouwens toch rustig aan. Ik krijg veel tijd om na te denken en om te lezen. Ik heb wat boeken meegenomen en op Schiphol hebben we ook nog een aantal boeken gekocht. Van huis had ik een diskman meegenomen met een zweeds luisterboek. Ik had ook een snoertje meegenomen om hem op te laden, maar dat blijkt nu het verkeerde snoertje! Net nu het zo spannend is, moet ik wachten tot thuis om het verder te luisteren!
Toen ik om half acht wakker werd, scheen de zon al volop, alleen : er staat een harde wind. Die wind is niet koud, maar wel onrustig en lastig als je je handdoek neerlegt ergens. Gisteren werd hij bijna in het zwembad geblazen!
Straks ga ik proberen of ik de foto’s van de Acropolis ook op mijn iPad krijg geladen vanaf stick. De foto’s die ik gisteren heb genomen van de adembenemende mooie kust hier moeten wachten tot thuis, vrees ik….. Gelukkig hebben we gisteren een mooi tochtje gehad. Ik hoop dat Leo vandaag een beetje opknapt……
Nou ja: ik krijg in ieder geval genoeg tijd om uitgebreid te trainen vandaag, alleen de foto’s vamij in zee zwemmend kunnen waarschijnlijk niet gemaakt worden.
Fijne dag allemaal en we spreken elkaar later.

13 Reacties op “Tijd om te denken……

  1. nou ja zeg, heb ik een heel stukje geschreven, wil ik naar beneden scrollen om het te verzenden kom ik op een of andere site en is mijn stukje weg….
    afijn wat ik schreef was het volgende… haha.zie jou al foto’s maken van jezelf zwemmend in de zee…..camera op statief, instellen, rennend naar de zee, waar je al een vlaggetje geplaatst heb voor de juiste plek voor de foto, maar wat een pech vlaggetje weg door de wind en de golven……ooh nee dat is wat voor Bean……
    en wat ik ook nog schreef was dat jij voor de rust toch echt niet weg hoef uit dat mooie platteland van Zweden waar jij woon…..voor de temperatuur dan weer wel, wat me overigens heerlijk lijk, want wat is het hier vochtig, kil, koud en nat….kon ik me maar even overzappen…..
    Beterschap voor Leo, doe hem de groeten en geniet nog maar even…liefs, Lydia

  2. hoi lieve janneke en Leo… heerlijk zoals je het beschrijft. geniet helemaal mee. Lekker rust en helemaal niks. dikke kus voor Leo en genietse.x

  3. Wat vervelend dat Leo niet lekker is, hopelijk knapt hij snel op! Vandaag maar even een relaxdag, ook niet slecht, met een boek bij het zwembad of op het strand. Lijkt me wel heerlijk hoor, dat het zo lekker rustig is daar, geniet ervan!

  4. Ja, Kreta is mooi hè? Jammer dat alles zo ver rijden is inderdaad. Wat slim om aan de zuidkust te gaan zitten i.v.m. de zon en het jaargetijde! Ik hoop dat Leo weer op knapt en jullie er samen nog uit kunnen!

  5. Beterschap voor Leo!! En wat heerlijk zeg daar, lekker genieten!!

  6. Is het ook niet een beetje de crisis, dat het zo stil is nu? Beterschap voor Leo en heb nog een fijne vakantie samen!

  7. Ik wil best even wat boodschapjes komen brengen hoor…..;-) Neem ik gelijk de studieboeken mee, kan jij lekker denken en zwemmen, let ik op Leo terwijl ik in de zon zit te studeren.
    Beterschap voor je lief, en geniet van het zonnetje!

  8. Hallo Janneke,heerlijk eiland kreta.Zit je toevallig in Annalipsie?Is Leo weer opgeknapt?goed drinken hoor.
    Fijne tijd.groet Rieja.

  9. Hopelijk is manlief al weer opgeknapt.

  10. Beterschap voor Leo en geniet!!

    Corina

  11. Heerlijk dat je geniet van je vakantie. Dat je zo ver van alles af zit, heeft ook een positieve kant. Het is dus heerlijk rustig. Geniet van de tijd samen.

Geef een reactie

