“Ben je niet bang dan?” vragen ze…


24 oktober
Naar aanleiding van mijn logje gisteren….
Nee, ik ben niet bang. Ik ben niet zo snel bang (KLIKKLIK). Ik heb nogal een hoge pijngrens denk ik. Als ik weet waar de pijn vandaan komt en dat ik dus geen kanker heb, kan het me niet zo veel schelen om pijn te hebben. Ik ben ook zo iemand die bevallen leuk vind, tot afgrijzen van een aantal mensen die bevallen echt verschrikkelijk vinden. Eigenlijk, EIGENLIJK vind ik het wel interessant om al die onderzoeken te krijgen, om te weten wat daar allemaal bij komt kijken in verband met die nier. Ik heb dat altijd gehad, belangstelling voor medische zaken. Ik heb ooit eens een meniscusoperatie gehad met een ruggenprik. Die chirurg had het goed begrepen. Hij vertelde precies wat hij ging doen en waarom, draaide de monitor zo dat ik het ook kon zien en legde alles uit. Ik weet nog dat ik zei: “interessant!” en dat de zuster die hem assisteerde met haar ogen rolde van verbazing, dat iemand haar eigen operatie interessant vindt..
Je kunt hier bij de Sportschool annex zwembad ook een massage boeken. Dat heb ik gedaan en die had ik gisteren. Ik had eigenlijk nog nooit een sportmassage gehad en ik dacht dat het misschien hielp om mijn vet een beetje weg te masseren, zodat ik egaal afval en niet op sommige plaatsen waar ik het niet wil hebben wel en op andere plaatsen niet. Nou, je moet wel een masochist zijn om dat echt leuk te vinden! Dat hoeft voor mij nou ook weer niet…… Volgens mij heb ik vandaag blauwe plekken op mijn rug van die massage. Hij zei wel dat ik goed aan het trainen was, omdat hij al verscheidene spieren goed kon voelen. Verder gaf hij geen goede raad, dus ik ga maar gewoon verder met mijn eigen schema en boek NOOIT meer een massage, veel bewegen en voorzichtig met de mate van weerstand. Mijn buik- en beenspieren worden al flink sterker en mijn uithoudingsvermogen neemt erg toe. Ik wil ook een beetje sterker worden in mijn borst- rugspieren, want dan wordt je ademhaling dieper. Dat doe ik echter echt heel voorzichtig, want ik wil geen bodybuilderslijf krijgen Op dit ogenblik verlies ik 2 ons per dag, ook op zaterdag, maar op maandagochtend, als ik twee dagen niet geoefend heb, weeg ik weer wat ik vrijdagochtend woog. Ik val dus een kilo per week af. Ik ben benieuwd hoe lang dat zo zal doorgaan…..

7 november
Om aan te tonen hoe zeer mijn conditie is verbeterd het volgende: Ooit heb ik eens een lezing gehad van een dokter, die zei dat je in ieder geval per dag een kwartier moet bewegen (een logje daarover staat HIER). “Als je dan helemaal geen tijd hebt”, zei hij op een gegeven moment met een vermoeide stem, “kun je in ieder geval ’s morgens bij het opstaan 25 x een Jumping Jack maken”, alsof dat absolute minimum door ieder watje tenminste gehaald kon worden.

Voor de mensen die niet weten wat een Jumping Jack is…..


Ik dacht op een gegeven moment: “Dat ga ik doen, dan heb ik in ieder geval bewogen” Nou, dat viel absoluut niet mee, zeg! Na acht Jumping Jacks was ik volledig uitgeteld. Ik geloof dat ik het destijds nog heb opgebouwd tot 14, maar daar is het dan blijven steken en vergeten. Nu was ik al een paar weken aan het lijnen en toen dacht ik ineens vorige week aan de Jumping Jacks . Tot mijn verbazng kon ik er zo 25 achter elkaar maken en ik was niet eens moe! Ik kan er vijftig maken notabene! Dus daar sta ik nu iedere ochtend mee op, dan heb ik dat alvast gehad….

12 Reacties op ““Ben je niet bang dan?” vragen ze…

  1. Janneke, je bent en blijft een soort supervrouw in het kwadraat voor mij. Kanjer die je bent.
    groeten marja aka borduurmuppet

  2. Haha, mijn man ziet me aankomen ’s ochtends in de slaapkamer (-; Maar die belangstelling voor het medische, dat heb ik ook. Vond bevallen ook leuk en boeiend. Alleen ben ik wel een bangerd, dus zomaar een operatie die niet hoeft, daar zou ik wel tegenop zien…. Maar ja, het is voor het goede doel he. Nogmaals, heel stoer van je.

    • Het is maar wat verstaat onder “nieT hoeft”. Een weduwe met twee nieren is ook zowat…..

      • Tja, dan is de keuze simpel.. al weet ik toch echtgenotes die er heel wat meer moeite mee zouden hebben of het misschien gewoon niet zouden doen… Leo boft mar met zo’n vrouw, en niet allleen vanwege die nier (-;

  3. Hi Janneke,

    Mijn moeder had dat ook, die ging allerlei tv-programma’s kijken over de hartoperaties die haar te wachten stonden. Zelf ben ik redelijk flink, maar dat gaat me te ver. Een sportmassage vindt ik dus heel lekker na, maar na de marathon mocht het niet gelijk. Ik denk dat het bij jou nu nog extra pijnlijk was omdat alles nog minder doorbloed is en vast zit.

    Keep moving, groetjes,

    Dorothé

  4. Bevallen vond ik ook wel grappig, heb ook niet geschreeuwd enzo, maar mijn operatie hoefde ik niet te volgen hoor, was dus volledig onder zeil. En ik vrees ook dat mijn eega geen jumping jacks wil zien van mij ’s morgens vroeg. Spannend hoor om met een goed doel zo met je lichaam bezig te zijn en stukje voor stukje richting streefgewicht te komen. En dan toch nog na het pensioen naar Nederland?

  5. Inderdaad, ik wist niet wat een jumping jack was, misschien (let wel ik zeg misschien) ga ik dat ook eens proberen, bij mij gaat het erom om mijn weerstand zo goed mogelijk te houden, zonder met extra te vermoeien, dat is lastig.
    Ik vond mijn bevallingen ook interessant en gillen doe ik niet zo snel, bij operaties wil ik er ook het liefste bij blijven. Maar mijn laatste operatie mocht ik dat niet, dus. . . Maar ik geloof dat het bij mij niet alleen interesse is maar ook een tikkie wantrouwen, zo van ik wil weten wat er met mijn lijf gebeurt. Ik hou graag alles in de gaten wat dat betreft. Zeker na de medische fouten die bij mijn man gemaakt zijn.
    Janneke, ik vind het echt heel knap dat je een zware operatie ondergaat om je man te helpen, want het is toch niet niks, zo’n transplantatie. Dan kun je wel zeggen dat een weduwe met twee nieren ook niet de bedoeling is, maar je zou ook kunnen wachten tot Leo een nier krijgt toegewezen. Je bent gewoon een wereldwijf !

  6. -t dus me in plaats van met.

  7. Als ik er aan denk ga ik morgen ook aan de Jumping Jacks. 😉

  8. wat ga je goed Janneke… respect hoor.. met een hoofdletter.. Respect

  9. De titel “Ben je niet bang dan?”, slaat ook op mijn leven nu. Vandaag ben ik een maand lang onderweg naar de toekomst met mijn allergrootste liefde, een week geleden is ze al bij me ingetrokken. Gebruikelijk in mijn omgeving is dat onder andere de bovenstaande vraag. (zie mijn facebook-accounts) alle liefs en respect en heel veel ‘likes’.

  10. Nathalie van Grondelle

    Met een glimlach je blog gelezen…. Heel goed zeg…. En ik zag dat jij een borduurmuppet onder je volgers hebt. Graag wil ik zo brutaal zijn of zij toevallig het laatste avondmaal als patroon heeft??? Hier ben ik al jaaaaren naar op zoek….. Xxx

Geef een reactie

