Het is levensgevaarlijk in een zwembad en ook op de weg!


Goed beschouwd had ik gisteren een levensgevaarlijke dag…… Kennen jullie die Ikea kinderstoelen? Ja natuurlijk kennen jullie die, met van die breed uitstaande poten waar je altijd je nek over breekt. Er staan een paar van die stoelen in de doucheruimte van het zwembad. Dan kan je je baby in zo’n stoel zetten terwijl je hem doucht….. Er liep een vrouw voor me, op weg naar de douches, ik schat ik wil graag geloven iets ouder dan ik. Ik zag het gebeuren, bijna in slowmotion. Ze bleef met haar voet achter zo’n stoel haken, probeerde haar evenwicht te herstellen, maar gleed vervolgens onderuit op de gladde stenen vloer en sloeg keihard met haar hoofd tegen de grond. Gelukkig gilde ze het meteen uit van de pijn en viel niet bewusteloos. Ik heb gauw mijn handdoek over haar heen gelegd en iemand gevraagd om hulp te halen. Ik zei dat ze rustig moest blijven liggen wat ze ook deed. Toen kwamen er twee badmeesters tussen de naakte vrouwen en die hebben haar op zo’n douchestoel gezet. Gelukkig ging het even later weer iets beter. Ik bood aan om haar naar huis te brengen, maar nee, een Zweedse gaat toch niet zomaar hulp aanvaarden van iemand, stel je voor! Dus is ze naar huis gegaan, ZELF, met een ei op haar hoofd. Het had zomaar ik kunnen zijn die dat overkwam, ik struikel ook altijd over die poten….
Toen ben ik met een vriendin op bezoek gegaan bij een andere vriendin die helemaal buiten woont. Zij hoorde van mijn train- en afvalmanie en bood me haar Nordic Walksticks aan! Nu kan ik stevige Nordic wandelingen gaan maken als ik niet meer naar het zwembad durf.
Toen ik weer naar huis reed, schemerde het al. Op de weg, ongeveer 2 kilometer van ons huis (1 kilometer hemelsbreed), zag ik ineens iets donkers opdoemen, een meter of 15 voor me. Een eland stak doodgemoedereerd de weg over! Jullie weten toch wel dat dat heel gevaarlijk is? Als ik 15 meter verder was geweest, had je misschien wel het volgende gehad:

Nee, het leven hier in Zweden is erg gevaarlijk. Onder de rustige bedaarde schil, zit een rauwe, primitieve pit die soms vervaarlijk gekraakt moet worden…

12 Reacties op “Het is levensgevaarlijk in een zwembad en ook op de weg!

  1. Arme domme eland, tja ook nooit zomaar de weg overkuieren. Ik denk niet dat die eland op de foto gestruikeld is over de poten van een ikea kinderstoel, maar het toont aan hoe gevaarlijk het Zweedse leven is geworden.
    Trouwens ik zie elke maandag kinderen in het zwembad, rennen (ondanks het geroep ‘rustig lopen’ van hun juf) uitglijden en vallen. Zwembaden zijn gewoon overal levensgevaarlijk glad. Gelukkig dat die vrouw geen last had op haar buil na.

    Je recept ziet er heerlijk uit, ik ga eens kijken of ik dat voor mezelf kan maken en dan de andere porties maar invriezen, makkelijk voor een keer met weinig tijd.

    Is jouw motto dat van H, Marsman geworden ? Je weet wel : “Groots en meeslepend wil ik leven” Want Zweden lijkt daar wel toe uit te nodigen.

    • Dat vers van Marsman heb ik op mijn logopedie examen voorgedragen met de verschillende mechanismen, soorten van voordragen. Eerst groot mechanisme: “Groots En Meeslepend Wil Ik Leven, Vader….Moeder….KNEKELHUIS!!!” Daarna fijn geluid: “ga dan niet te ver van huis, mijn zoon…….” enzovoort. En nu ben ik toch te ver van huis gegaan, schoon mijn vader ’t mij verbood! Maar dat is weer een ander gedicht, dat hoort bij pruimen……..

  2. hahaha ik zie het zo voor me.. die eland dan.. en niet op de motorkap… ja die stoelen kennen wij ook… we hebben ze hier in de huiskamer…veilig voor de kinderen, minder voor de omgeving.. maar ach, het is maar voor even:

  3. Je zou toch denken dat die elanden inmiddels wat wijzer zijn na al die ongelukken?? En poepoe dat is even schrikken zeg zo’n val. Gelukkig liep het goed af!

  4. Ach arm hertje (-; en arme vrouw. Maar eh.. nou, gevaarlijk dat Zweden. En dan ligt er nog nauwelijks sneeuw!

  5. Oh die stoelen! Ellendige dingen zijn het! Ik struikel er minstens een keer per avond over als ik oppas. Ze zijn stabiel voor kinderen. Maar een gevaar voor de omgeving.

    En gelukkig had je die eland niet op je moterkap. Dan is je auto echt rijp voor de sloop!

  6. He gats die foto. 😦

  7. Ja heel zielig!!

    Corina

  8. Hi Janneke,

    Mazzel gehad!!! Ik vind dat je in het zwembad toch erg gauw uitglijdt. Daarom draag ik van die waterschoentjes op die spekgladde tegels. Tijdens het zwemmen doe ik ze meestal gewoon uit en laat ik ze op de rand van het bad staan, zodat een ander er niet zijn nek over breekt 😉

    groetjes,

    Dorothé

  9. Wow, hier mag je je schoenen niet op de rand laten staan.NOt safe for other people,they say!TJa.wat dan?
    Die elanden lopen hier ook de weg over .Pas nog een vlak voor de auto langs.Zoonlief zei eens:Heb er nog nooit een gezien.Slik,even later kon ik nog net remmen voor de moose.Pfffffft.Of wat te denken van een beer of een cub?Hier hebben ze een bullbar op de truck nu.
    Groet, Wilma

Geef een reactie

