Nu is toch gebeurd waar ik steeds zo bang voor was….


Mijn drie voortanden zijn gestolen door een muis! Ja, lachen jullie maar! Net als wat ik al eens eerder heb geschreven, zijn vannacht mijn drie voortanden weer van het nachtkastje afgegooid door een muis. Hij zat onder het bed te knagen en het heen en weer te schuiven. Ik probeerde hem te zien en te ontdekken, maar als ik dichtbij kwam, hield hij zich muisstil (letterlijk). Net als de vorige keer, probeerde ik hem weg te jagen, maar dit was een hele brutale muis. Toen ik even naar de WC was geweest, was hij weg. Ik dacht dus dat ik mijn drie voortanden wel zou vinden vanmorgen ergens onder het bed. Maar nee hoor, nergens te ontdekken. We hebben nog de vriezer en de koelkast van zijn plaats gehaald omdat ze vaak daar achter zitten en het roostertje naast de kachel. Niks te zien,maar er zitten daar wel twee flinke gaten in de muur om de draden door te laten.Ze kunnen dan over de roosters aan de de van de koelkast en vrieskast lekker op en neer klimmen. Mijn gebitje zal dus wel ergens op zolder liggen nu…… Maandag zal ik de tandarts bellen en dan zal ik wel tot 11 december (als ik de volgende afspraak heb) een soort noodgebit krijgen. We gingen net regelen dat ik kronen en bruggen krijg in plaats van een plaatje, maar ja: ik kan toch niet tot half december zonder voortanden rondlopen, zeg nou zelf! Ik heb als een furie het hele huis schoongemaakt vandaag toen ik van trainen terugkwam, maar nee, niks gevonden. Ik ben er gewoon een beetje depressief van. Ik heb een ferm besluit genomen. Ik ga maandag ook Antisimex bellen dat is hier een verdelgingsbedrijf. Ik heb er schoon, schoon genoeg van!
Met trainen gaat het verder erg goed, met afvallen ook.
Ik train vijf dagen per week. Op maandag, woensdag en vrijdag ligt de nadruk op spierversterking en vetverbranding en op dinsdag en donderdag ligt de nadruk op het zwemmen. Ik zwem echter ook op de trainingsdagen, maar dan op mijn gemak en ik train ook op de zwemdagen,maar dan een beetje licht. Ook ga ik iedere dag na het trainen in de Sauna en na het zwemmen in het Turkse stoombad. Zo willen de kilo’s er wel afvliegen…. Langzaam maar zeker beginnen zich buikspieren af te tekenen, ook al ben ik er nog lang niet. Op 1 januari wil ik 10 kilo zijn afgevallen. Door al dat getrain en gezwem, ben ik ’s avonds behoorlijk moe. Kon ik een aantal maanden geleden voor half twee gewoon niet in slaap vallen, nu begin ik om half elf al te gapen. Het is nu tien over elf en ik ben afgeserveerd, welterusten allemaal!

15 Reacties op “Nu is toch gebeurd waar ik steeds zo bang voor was….

  1. Burka! Dan zien ze alleen je ogen! En dan flink trainen en als je gebit weer oké is ga je voor Leo staan, gooi je die burka af en toon je je slanke zelf: tadaaaa

  2. Oh, sorry hoor, maar ik moet vooral toch heel erg lachen om het stukje over je tanden. Maar het komt vast goed.
    Enne, succes met afvallen!

  3. Och Janneke, wat balen met je tanden. En je hebt al je energie nodig voor het afvallen en niet voor dat soort gekke fratsen in de nacht. Ben je daar pas mee begonnen? 10 kilo in 3 maanden is wel heel ambitieus hoor. Veel succes gewenst. Ik moet juist wakker blijven want ik moet een puber met vrienden midden in de nacht uit de stad ophalen van een schoolfeest. Manlief moet om 06.00 op voor zijn training, dus ik was de klos.

    groetjes,

    Doroth

  4. Och hemeltje, idd een burka zou een oplossing zijn, maar das niet echt op zn jannekes. Kunnen ze in zweden niks voor je doen? Let op, straks heb je je nwe tanden en dan zie je de gepikte tanden liggen…
    Jij hebt zo te lezen je weg gevonden naar en sportief en saunaleven, goed hoor!

    Wij gaan zo weg voor de eerste privetraining met dansen, ik en erg benieuwd.

    Groeten marja aka borduurmuppet

  5. ohhhhhh hihihihi ik zie het al helemaal voor me een muis met grote0mensen tanden 🙂 je kunt er wel een leuk kinderboekje over maken :-D…hihihi……sorry hoor….je moet t ook niet zo grappig opschrijven, ik zie het helemaal voor me….Enne SUPER dat je zo goed aan het trainen en afvallen bent!!! wauw… zomaar de geest ervoor gekregen??

  6. O wat naar voor je!!
    Succes met trainen,zoals ik begrijp vandaag een vrije dag..Geniet er toch maar van.

    Corina

  7. He bah bah bah…. Maar kan je die krinen niet versnellen?
    Verder klinkt het sporten wel heeeeel goed!!!!

  8. Die tanden…. hihi. Eigenlijk niet leuk, nee, maar moet er toch om lachen (-;

    En wat GOED dat je zo lekker bezig bent met trainen en afvallen! Geeft een goed gevoel zeker.

  9. ik kom hier eindelijk nog eens een stukje lezen, en schiet er toch ook wel van in de lach, sorry hoor lieve janneke! goed voor mij, want lachen doet me deugd, maar niet zo goed voor jou natuurlijk! wel knap van je dieet en het trainen!!! en helemaal super dat je dat doet! dat schreef ik al hé, dat ik er danig ontroerd door was!!!
    wens je heeel veel doorzettingsvermogen… maar weet zeker dat het je gaat lukken!!!
    nu nog hopen dat die muis mss merkt dat ie met die tanden eigenlijk toch niet zo veel kan aanvangen en ze de volgende nacht weer terug komt leggen of zo…

    • Nou gelukkig dat jij er vrolijk van wordt. Ik moet wel lachen om het idee van een muis met een kunstgebit hoor, maar ik wou alleen dat het niet MIJN kunstgebit was….. Gaat het met jou nog een beetje? Ja mag het ook gewoon zeggen als het niet gaat hoor!

  10. ws. heeft die muis een familielid met een tandenloos voorgebit en wist ze nog te vinden van de vorige keer. Balen zeg……
    Met de verjaardag van de kinderen moest ik nog aan je vorige verhaal denken, mijn vorige buurvrouw heeft net zo’n gebitje en had de pup van har broer te logeren. Op een moment kwam ze kamer in dacht dat lijkt wel een van mijn tanden….wat bleek de hond had het gebitje volledig ontleden….Ze heeft de tandtechnicus gebeld en ze kon de stukken brengen….twee uur later vond ze nog een tand, ze belde op en toen was het al weer gepiept en kon ze weer met een brede lach door het leven. Maar wat moest ik lachen…..toen om jou verhaal, om haar verhaal, maar ook om dit verhaal…..maar leuk is anders……..succes er verder mee.
    Liefs, Lydia

  11. O!Janneke,wat naar voor je! Moet je echt zo lang wachten? Je bent echt heel sportief bezig,petje af hoor.zelf ben ik aan het taarten bakken.Hoop maandag mijn verjaardag te vieren.Ruikt heerlijk hier.Mag ik je een kijktip geven,de hand van Clauszul je van genieten,lieve groet,Rieja.

  12. aj janneke, wat moest ik gniffelen (sorry).
    pas maar op… een muis in huis met 3 extra voortanden… die geraakt vast overal doorheen 🙂

Geef een reactie

