Voortuin door het jaar heen.


Het hele jaar door heb ik foto’s gemaakt van de tuin. Nu heb ik een selectie gemaakt van verschillende plekken door het jaar heen. De eerste selectie die ik gemaakt heb, is van mijn dit jaar nieuw aangelegde border in de voortuin.Het was een randje om het gras heen en we (de tuinman en ik) hebben hem verdiept, zodat hij ongeveer vijf keer zo diep was als voorheen. Je denkt dat er in het eerste jaar nog weinig zal groeien, maar hij staat nu helemaal vol nota bene! Nu, in oktober staat er zelfs nog een heleboel in bloei. Ik had Oostindische kers gezaaid, gele, en daar was maar 1 plant van opgekomen. Die heb ik op een open plek in die border gezet en nu zit hij door heel de border! Verder heb ik (overal door de tuin trouwens) nog grote planten met Cosmea staan. Wat is dat dankbaar! Er stonden drie dahlia’s in. Eentje had ik er al weggehaald naar een andere border waar wit ontbrak en nu heb ik natuurlijk alle dahlia’s in de serre staan. Dan heb ik nog prachtige bloeiende ridderspoor, die bloeit al voor de derde keer dit jaar. Ik hoop niet dat het de plant zo uitgeput heeft dat hij volgend jaar niet meer opkomt. Ook de lathyrus bloeit nog volop. Ik pluk iedere drie dagen een boeket voor in huis. Volgend jaar krijgt die plant een wat prominentere plaats in de tuin met nog iets meer zon…..

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

10 Reacties op “Voortuin door het jaar heen.

  1. Prachtig zo’n overzicht , je hebt er een hoop werk aan gedaan, maar dat heeft zich ook bewezen .
    Ja alles zal waarschijnlijk later zijn dan hier, maar het komt wel , je hebt een paradijsje om je huis zo te zien.

  2. Leuk!!!

  3. Super, die diavoorstelling! Het is een mooi jaaroverzicht geworden.
    Groet, Tineke

  4. Mooie pioenen en crocussen, en hele mooie borders!! Prachtig dat je in Zweden zo’n mooie bloeiende tuin hebt kunnen creëren. Groot tuin compliment hoor!
    Hej då Anna Marie.

  5. Wat mooi; wat een kleuren! De planten hebben het gewoon erg naar hun zin bij jou in de tuin, dat ze zo enthousiast bloeien.

  6. Wat een hof van Eden!

  7. Jij loopt elke dag zo een tuinmagazine in! Wat een gelukt voor mij dat ik het magazine kan kopen. Mooi hoor, zijn de papaverzaadjes nog opgekomen?
    Groeten marja aka borduurmuppet

  8. Mooi!!

    Corina

  9. wat is de voortuin prachtig geworden; de rest ook.

Geef een reactie

