terrruggg van weggewees…


Jongens, wat heb ik genoten in Nederland! Ik was varen op de Maas met kinderen en kleinkinderen en met mijn zwager en schoonzus, ik was lunchen in Villa Augustus en naar de Ark van Noach, dank zij de tip van een van mijn lezers. Ik had een verjaardag van mijn een na jongste kleinkind en ik had een verjaardag van mijn een na oudste kleinkind.
Ik had een reunie van mijn oude, oude werk, maar daar komt een apart logje over…Ik ben op kraambezoek geweest bij mijn nichtje en ik heb hun moeder (mijn zus) gezien. Ik had zelfgemaakte cadeautjes bij me en ze vielen zeer in de smaak. Dit nichtje kreeg haar kind net iets eerder dan haar twee zussen. Voor hun alledrie heb ik een Rupsje Nooitgenoeg quiltje gemaakt (met het boek erbij) en voor hun moeder had ik een theedoek geborduurd met de spreuk die ze ook de muur van haar keuken heeft staan in mosaïk: afwassen is leuk!

Ze dachten dat ik het met de hand had geborduurd! Het zijn dezelfde kleuren als het mozaîk…


De twee oudsten…


Halverwege toch maar even zwemvestjes tevoorschijn gehaald….Was een beetje eng


De loop/fietsmaastunnel met de Euromast op de achtergrond. Zien jullie ook die zwanen halverwege de Maas?

Dan had ik ook nog een blogmeeting met Wondelgijn (in haar prachtige huis met woonkeuken), Mrs. T. en Repel. Oorspronkelijk zouden er nog twee mensen meer aanschuiven, maar door omstandigheden hebben ze afgezegd. Dat komt de volgende keer dan gewoon…..
Het blijft bijzonder dat je de mensen – waarvan je alleen maar gelezen hebt – zo goed kent dat het meteen klikt, alsof je al jaren bij elkaar over de vloer komt.

Verder heb ik een nieuwe bril uitgezocht en hij was klaar voor ik naar Nederland ging. Ik ben er zeer tevreden over. De opticiën deed de eigenaardige uitspraak dat mijn zicht 160% is MET bril welteverstaan. Hij zei dat ik echt hele goede ogen heb met een bril en dat ik zelfs nog de resten van een adertje heb in mijn rechteroog, dat normaal alleen kinderen hebben.Ik was er uiteraard blij mee, maar begrijpen doe ik het niet helemaal.
Verder ben ik bij Vreeken zaden geweest en ik heb een hele zak met zaad gekocht en op Schiphol nog tulpen en twee zakjes zaad erbij…
In deze vakantie zaten -door die verjaardagen – twee zondagen en ik heb dus ook twee keer mijn oude vrienden in de kerk gezien, heerlijk!!
Wat ook nieuw was, is dat mijn zoon en schoondochter verhuisd zijn en ik kon daar voor het eerst logeren! Ze hebben een prachtig huis nu in Rotterdam-Zuid van maar liefst 4 verdiepingen met de begane grond meegerekend. Ik heb een beetje geholpen met het aanleggen van een tuintje, kolfje naar mijn hand natuurlijk. Ik ben twee keer meegeweest om mijn kleinzoon naar school te brengen, waarbij ik op een haar na het vroegere huis van mijn Oma passeerde, JEUGDSENTIMENT!!! Natuurlijk zijn we er op de terugweg even langsgelopen, de huizen zijn allemaal gerenoveerd. Ik ken de buurt daar heel goed, ik logeerde vaak bij mijn Oma. Mijn grootouders zijn er in 1920 komen wonen en mijn moeder en tante zijn er geboren en opgegroeid. De scholen waar ze op hebben gezeten, staan er nog….. Op deze manier kreeg ik natuurlijk ook de kans om mijn jongste kleinkind (8 maanden) beter te leren kennen, het is een heerlijk, goedlachs manneke die al flink aan het ontwikkelen is. Dat wordt meer traphekken kopen!
En jongens: wat is het heerlijk om weer thuis te zijn in mijn gezellige gele houten Zweedse huis. Wat is het heerlijk om mijn lieffie weer te zien en dat hij zo goed het huis had opgeruimd en schoongemaakt, dat hij de plantjes heeft water gegeven en dat de tuin nog steeds mooi is. Het is heerlijk om te zien dat de bomen hier al prachtig aan het kleuren zijn. Maar wat is het hier vroeg donker! Om kwart over zeven is het stik- stikdonker. Wat is het heerlijk om haring te eten aan de keukentafel en ook om te weten dat ik weer een voorraadje Belze Majoneis heb en komijnekaas, dat ik weer een voorraadje Rupsje Nooitgenoeg stof heb om 5 quiltjes van te maken, 2 voor februari en de rest zullen we wel zien….Ik ben een gelukkig mens, ech wel…..

Ik kom er alleen achter dat ik de foto van de complete quiltjes heb gedeleted. Mijn fotokaart was vol en toen heb ik alle foto’s gewist die in Zweden waren gemaakt. Hier thuis kwam ik erachter dat ik een aantal foto’s nog niet op de computer had gezet. Ik heb dus alleen maar onvolledige quiltjes op de foto, de volledige zijn al weggegeven….

De oranje is al gequilt en de groene nog niet….


Ik heb ook nog een rode gemaakt, maar die is dus helemaal uit het bestand verdwenen. Ik zal vragen of mijn nichtje er een foto van wil maken.

Hier kun je goed het reliëf zien dat er in komt door het quilten……

29 Reacties op “terrruggg van weggewees…

  1. Klinkt als een drukke maar heerlijke vacantie!

  2. Jahahahahahaha, ze is weer online, wat zit jij goed in je vel! Wat fijn dat je zo hebt genoten van alles en iedereen die op je pad is gekomen deze vakantie.
    Groeten Marja aka Borduurmuppet

  3. Fijn om te lezen, dat je zo genoten hebt! En, weer gezond en (vol plannetjes) in Zweden bent teruggekeerd.
    Groet, Tineke.

  4. Heerlijk vakantie en ook weer heerlijk thuis te komen lijkt me. Je hebt het aardig druk gehad zo te lezen en met volle teugen genoten.

    De quiltjes zijn weer erg mooi geworden zo te zien, knap hoor dat je dat allemaal zo mooi kunt.
    Nu weer fijn met manlief samen in Zweden, tja binnenkort gaat hier weer de wintertijd in , dan zal het ook weer vroeg donker worden.

  5. Fijn dat je weer veilig thuis bent. En hoe vond leo je metamorfose?
    Liefs, Lydia

  6. Hi Janneke,

    Jij hebt net zoveel gedaan als een ander in 3 vakanties! Fijn dat je zo genoten hebt.

    groetjes,

    Dorothé

  7. Welkom thuis,Janneke.
    Wat een fijn verslag,van je tijd in holland.Dank dat we mee mochten lezen.HG

  8. Het enthousiasme spat van het scherm, je hebt echt een leuke vakantie gehad!
    Welkom terug ook weer!

  9. Wat leuk om te lezen Janneke!!! Je bent nog even enthousiast als altijd!!!!

  10. Lieve janneke,

    Ik wilde je nog maals heel hartelijk danken voor het kleed wij hebben hem voorlopig opgehangen in liv haar nieuwe kamer en dat staat echt super mooi. Als julius eenmaal een beetje op de grond gaat liggen kijken we wel weer verder. Liefs jonne en groeten voor leo en sterkte

    • Och Jonne! Zou je er een foto van willen maken en op Facebook plaatsen? Ik heb helemaal geen foto van dat rode quiltje. Dan kan ik hem eraf halen en op mijn eigen Facebook of blog zetten…. Lijkt me leuk om te zien hoe hij hangt….

  11. Het enthousiasme spat weer van het scherm. Wat ben je toch een heerlijk mens. Wijs en oprecht geïnteresseerd. Ik vond het een eer je te ontmoeten. Enne: op hoeveel graden moet de oven ook al weer voor die aardappels? 😉

  12. Het was inderdaad helemaal toppie om je te ontmoeten!! Voor herhaling vatbaar, Janneke!!! 🙂

  13. ps, moet je de aardappelen nu voorkoken? Afgelopen zaterdag kreeg ik ze niet echt gaar…. (geen echte huisvrouw, nee… Hahahaha)

    • @Wondelgijn,@Mrs. T.: Dat was ik vergeten! Omdat Leo kaiumarm eet, had ik de aardappels even gekookt (twee minuten ) en afgegoten. Dan gaat de kalium (het grootste gedeelte) met het water door het putje. Toen had ik het een uur gebraden op 160 graden… Ze waren goed gaar toen……..

  14. Schitterende quilts!

  15. Wat leuk om te lezen en wat een mooie quilts!!

    Corina

  16. Je enthousiasme spat van het scherm! Leuk om te lezen! En wow wat zijn die quilts mooi zeg! Echt heel erg leuk!

  17. O wat ontzettend leuk. Rupsje Nooitgenoeg was echt mijn lievelinsboekje toen ik een kindje was. Zal hem eens voor mijn dochtertjes kopen!

Geef een reactie

