Meandertaler


Het is al een poosje stil hier, want ik heb zo veel te doen. De tuin vraagt veel aandacht (komt binnenkort een logje over) en ik ben zo leuk aan het naaien! Helaas geen foto’s de vijand kijkt mee, maar het wordt errug leuk. En wat gaat dat snel op de naaimachine! Vroeger zou ik 2 maanden aan het quilten zijn om de zelfde hoeveelheid te quilten die ik nu in twee dagen doe. Ik naai over de hele dag verdeeld ongeveer vier uur. Ik heb geleerd te freehandquilten en dan moet je meanderen met de stof zodat er allerlei grillige ronde vormen ontstaan. Je moet vooral gelijkmatig bewegen en de snelheid hetzelfde houden, dan worden de steken even groot. Hoewel ik het nog niet helemaal onder de knie heb, is het resultaat toch echt spectaculair te noemen….. Ik word al een echte meandertaler….Nou moet ik wel zeggen dat je bij deze naaimachine de maximumsnelheid kan instellen, dus je hoeft het pedaal alleen maar in te drukken en hij gaat niet harder dan je wil. Ook vind ik machinegequilte dingen iets minder mooi dan met de hand, maar allee: ik kan wel 20 quilts maken in de tijd waarin ik er vroeger eentje maakte!
Ik heb me tot Kerstmis bij geen enkele cursus ingeschreven, dus ik kan mijn tijd helemaal indelen zoals ik wil. Als ik ’s morgens opsta, begin ik wat te lezen en dan ga ik een uurtje een uurtje quilten en daarna kijk ik op de computer en eet ondertussen een fruitontbijt of andersom
Dan ga ik wat huishouden doen, stofzuigen, was opvouwen enz. en daarna duik ik de tuin in tot een uur of twee. Ondertussen of daarna kook en eet ik ook nog lunch, meestal met spullen uit de tuin. Ik heb spinazie, sla, krootjes (bietjes), tomaten en pruimen. Daar zoek ik dan vlees, vis of ei bij OF aardappels, pasta, rijst. Ik doe nl. een leven lang fitDaarna ga ik of boodschappen doen, of nog een uurtje quilten of strijken, een bosje bloemen plukken, met een van de kinderen bellen of skypen. Een enkele keer ga ik ´s middags slapen, maar ik probeer het te vermijden.Als Leo thuiskomt, gaan we samen brood eten en dan gaat hij meestal honkbal kijken en sla ik hevig aan het naaien en kijk ondertussen mee. Hij gaat nogal vroeg naar bed en ik nogal laat, dus vanaf een uur of elf heb ik nog drie uur de TV. Dan komen de series zoals Bones en The Closer en die kijk ik dan, terwijl ik me tijdens de reclame razendsnel omdraai om even een stukje te quilten…. Tussendoor lees ik dan nog wat en kijk steeds op de computer om Facebook en mijn logstatisieken en -commentaren te volgen en eventueel te antwoorden. Tussendoor maak ik foto’s en bewerk die dan. Verder ben ik bij <Jessica op school 1x per week een ochtend, erg leuk! Dus ik heb het best druk hoor! Je moet ook in de gaten houden dat ik het Zweedse tempo aanhoud: langzaam, Langzaam, TRAAG! Maar jongens: jullie vinden me misschien een ouwe taart, maar ik GENIET!!! Nu moet ik alleen nog twee ochtende zwemmen in mijn programma invoeren, ik komzo moeilijk van huis weg… Vroeger ging ik altijd zo snel mogelijk weg als ik alleen was en nu kan ik mijn huis en mijn tuin niet verlaten.
Misschien is dat wel een bekend symptoom als je een meandertaler bent….

11 Reacties op “Meandertaler

  1. Zo herkenbaar!!! Met uitzondering dan van al dat handwerken, want ik kan de draad niet eens in een naald krijgen. Wij zijn nu bijna een week thuis in Nederland, maar ik kan mijn draai niet vinden. 19 oktober mag ik weer lekker naar huis. Kan ik nu al naar uitkijken. Lekker wandelen, studderen en tot rust komen in de natuur. Geniet van je tijdsindeling en veel plezier met zwemmen!

  2. Je mag jezelf een gezegend mens voelen. Wat een vrijheid! En nog gaan de dagen veel te snel… toch?

  3. Langzaam?Traag?
    Zijn volgens mij goed gevulde dagen.

  4. Zet je weer eens wat foto’s van je quilts neer? Ik vind dat altijd mooi werk om te zien, zolang ik het zelf maar niet hoef te doen. Nu is mijn naaimachine ook niet zo nieuw en luxe als de jouwe, maar ook dan zou het mij niet lukken vrees ik.
    En ouwe taart. . . . . mens de duvel is oud !

  5. wat leuk….ik ben benieuwd naar een resultaatfoto… en ja een leven lang fit ken ik.. dat is toch van de hartstichting?

  6. Er staat traag, maar eigenlijk lees ik: gestaag. En daar is dan weer niks mis mee. Je geniet en wie zal je dat genoegen willen ontzeggen. Je moet niks, je mag alles en dan komt er het meest uit je handen. Heerlijk.

    Het aardige is: ik zit nu met een ontsteking aan voet en knie. Ik slik medicijnen, houd me noodgedwongen rustig, lees en computer rustig door onderwijl en drink ontzettend veel water, eet nauwelijks vlees en andere ongezonde dingen (de trek was ruim een week helemaal weg) etc. En ik voel me toch fit boven de knie. Ik heb me dus voorgenomen om zeer matig te blijven, ook als ik weer actief ben.

    Wie had het ook weer over voordelen bij nadelen. Ik denk verdikkie dat het klopt.

    • Ja Plaat, we zijn ongeveer even oud en op een gegeven moment word je vanzelf teruggefloten als je het zelf niet deed….. Het is heerlijk om alles op je gemak te kunnen doen; je geniet veel meer van alles. Je doet veel minder dan vroeger, maar je doet alles wel intensiever.

Geef een reactie

